Obrazi podjetništva: Ustvarjalni čopiči in kozarci
Petkov večer v Mariboru je zavil v barve in smeh, ko smo na povabilo ustanoviteljice Tamare Fideršek obiskali eno od delavnic DekoFunArt.
Petkov večer v Mariboru je zavil v barve in smeh, ko smo na povabilo ustanoviteljice Tamare Fideršek obiskali eno od delavnic DekoFunArt.
Seča, ta mirni kotiček slovenske obale, kjer se morje sreča s solinami, je bila kulisa našega srečanja z Ireno Fonda.
V majhni delavnici na Parmovi ulici v Ljubljani, kjer je nekoč brundal frizerski salon, zdaj diši po sveže pečenih cimetovih rolicah in bogati čokoladi.
Šoštanj, ta mirni kotiček Šaleške doline, kjer se dimniki termoelektrarne mešajo z zelenimi griči, skriva nepričakovanega junaka sodobne mobilnosti.
Sredi sončnih polj Topolšice, kjer se zrak napolni z vonjem po sivki, se skriva z vijoličnimi odtenki obarvana zgodba Viktorije Maze in Alena Oderlapa. Njuno podjetje Blue Hill, ki ga vodi Alen kot samostojni podjetnik, je postalo sinonim za naravno nego in zdravje, ki ga prinaša sivka.
V srcu Ljubljane, na Wolfovi ulici, se skriva majhna oaza za ljubitelje čaja – trgovina CHA, tam je tudi sedež istoimenskega podjetja, ki je s svojo strastjo do čaja preoblikovalo kulturo pitja tega napitka v Sloveniji. Ustanovitelja podjetja, Iztok Eržen in Urška Tome Eržen, sta pred več kot tremi desetletji začela svojo pot ter jo razvila v pravo čajno zgodbo, polno izzivov, presenečenj in neprecenljivih izkušenj.
V Hočah v bližini Maribora deluje podjetje Amafood, ki je v zadnjih sedmih letih postalo sinonim za zdravo prehrano. Njegova direktorica, Natalija Ogorevc, je ženska, ki je s svojo strastjo in predanostjo preoblikovala svoje sanje v uspešno podjetje. Ob obisku njenega podjetja nas je sprejela z nasmehom in odprtim srcem, pripravljena deliti svojo zgodbo.
V slovenski prestolnici sta se dva mlada podjetnika, Luka Šoban in Ajda Blagovič odločila, da bosta svojo strast do domače hrane in lokalnih pridelkov prenesla na naslednjo raven. Njuna zgodba se je začela oktobra lani, ko sta pri rosnih 22 letih stopila na samostojno podjetniško pot in ustanovila podjetje Domače na dom. Njuna vizija? Omogočiti vsakemu Slovencu dostop do svežih, lokalno pridelanih dobrot, ki jih prinašata kar do domačih vrat.
V Domžalah deluje Akademija za glas, ki jo vodi strastna vizionarka Nataša Nahtigal. Njena pot do uspeha je vse prej kot običajna. Od zdravnice do učiteljice petja in vodje akademije je Nataša dokaz, da je življenje polno presenečenj in priložnosti, ki jih je treba izkoristiti.
Na hribčku nad Celjem, kjer se nebo dotika gozdnih krošenj, se skriva posest, ki obljublja nepozabne trenutke oddiha in užitkov. Posest Kunigunda, ki je v zadnjem času pritegnila pozornost kot nova butična turistična destinacija, je rezultat vizije Božidarja Bašiča, idejnega vodje projekta. Njegova zgodba se začne v času, ko je svet zajela pandemija novega koronavirusa, ki je mnogim prinesla izzive, a tudi priložnosti za nove začetke.
V srcu Zasavja se v Trbovlje skriva zgodba, ki je presegla meje Slovenije in osvojila svet. Chipolo, podjetje, ki se je rodilo iz prijateljstva in skupne želje po reševanju vsakodnevnih težav, je danes sinonim za inovativne rešitve na področju iskanja izgubljenih predmetov in ena vodilnih blagovnih znamk za Bluetoothove sledilnike na svetu.
Podjetje Glow Seven iz Ormoža pod blagovno znamko Glowen proizvaja prenosne krušne peči, ki so najmočnejše in najhitrejše za pico, kar jih poznamo. V proizvodni hali v Središču ob Dravi, kjer se rojevajo te inovativne peči, smo imeli priložnost spoznati direktorja Grego Ivančiča, človeka, ki je s svojo vizijo in vztrajnostjo spremenil svoje sanje v resničnost.
V svetu penin in šampanjcev, kjer se tradicija prepleta z inovacijami, se je rodila zgodba, ki združuje strast, pogum in edinstvenost. To je zgodba o penini Kalos, ki zori v globinah idrijskega rudnika, in podjetnici Katarini Mohorič, ki je za tem izjemnim vinom. Njena pot se je začela s strastno degustatorko, ki je želela ustvariti svojo penino, a je kmalu postala veliko več kot le to.
Astech iz Logatca je vodilno slovensko podjetje za servisiranje in vzdrževanje klimatsko - prezračevalnih sistemov.
V svetu mode, kjer se zdi, da je vsak dan nov trend, se David Hojnik, modni oblikovalec iz Maribora, postavlja kot svetla zvezda, ki s svojo unikatno vizijo in strastjo do ustvarjanja prinaša svežino in inovativnost. Njegova blagovna znamka DH Fashion, ki se ponaša z ročno izdelanim nakitom, ekskluzivnimi kosi oblačil ter modnimi dodatki, je postala sinonim za drznost in individualnost.
Filip Flisar, nekdanji svetovni prvak v smučarskem krosu, se je po koncu svoje športne kariere podal na pot podjetništva, kjer je našel novo strast – pohorsko šunko. Njegova prehodna pot je bila vse prej kot enostavna, saj se je moral prilagoditi novemu okolju, ki je zahtevalo drugačne veščine in pristop. Njegova poslovna zgodba je fascinantna mešanica športne discipline, inovativnosti in ljubezni do domače kulinarike.
Na 680 metrih nadmorske višine, v slikoviti vasici Planica nad Framom je Kovačnikova kmetija, ki s svojo bogato tradicijo in skrbno urejenim okoljem privablja številne obiskovalce. Kmetija, ki se razprostira na 36 hektarjih, se ponaša z živinorejo in tradicionalnim načinom pridelave hrane, zato je posebno privlačno za tiste, ki iščejo pristno izkušnjo na podeželju.
V Rožni dolini v Ljubljani je majhna, a izjemno inovativna urbana gobja kmetija – Gobnjak. Čeprav je to predvsem podjetje, ki se posveča gojenju izbranih kulinaričnih in medicinskih gob, je hkrati tudi prostor, kjer se združujejo znanje, strast in trajnostno usmerjena pridelava. Gobnjak je eden izmed primerov uspešnega urbanega gobarjenja v Ljubljani.
V Dobrunjah v Ljubljani je družinsko podjetje FerMedica, ki se ukvarja z izdelavo medenega likerja in drugih čebelarskih izdelkov in ki že tri generacije ohranja in razvija čebelarsko dediščino družine Ferle. Obisk podjetja, ki ga vodi David Ferle, je bil priložnost, da se poglobimo v svet čebeljih izdelkov in spoznamo, kako se tradicija čebelarstva prepleta z modernimi pristopi in potrebami sodobnega potrošnika.
Porcelan, znan po lepoti in krhkosti, ima dolgo in bogato zgodovino, ki sega v Kitajsko, kjer so ga prvič izdelovali že v 7. stoletju. Skozi stoletja se je porcelan razširil po svetu in postal simbol prestiža in umetniške dovršenosti. Danes, v dobi, ko se vse bolj ceni ročno izdelano in lokalno, se porcelan ponovno vrača v ospredje, kar dokazujeta tudi Nika Stupica in Boštjan Jan s svojo blagovno znamko Kaolin by Nika Stupica.