Obrazi podjetništva: Blue Hill - v objemu dišeče sivke
17. jun. 2025 6:00


Zgodba podjetja Blue Hill se je začela pred desetimi leti, ko sta Viktorija in Alen Oderlap iskala naravno rešitev za Alenove težave s kožo, in kmalu iz hobija prerasla v posel.
Sredi sončnih polj Topolšice, kjer se zrak napolni z vonjem po sivki, se skriva z vijoličnimi odtenki obarvana zgodba Viktorije Maze in Alena Oderlapa. Njuno podjetje Blue Hill, ki ga vodi Alen kot samostojni podjetnik, je postalo sinonim za naravno nego in zdravje, ki ga prinaša sivka.
Zgodba podjetja Blue Hill se je začela pred desetimi leti, ko sta Viktorija Maze in Alen Oderlap iskala naravno rešitev za Alenove težave s kožo. Atopijski dermatitis je bil njun izziv, a hkrati tudi izhodišče za pot, ki ju je pripeljala do uspešnega podjetja, ki danes ponuja široko paleto naravnih izdelkov.
»Iskala sva nekaj, kar bi Alenu pomagalo, a hkrati tudi način, kako pobegniti od vsakodnevnega tempa,« pripoveduje Viktorija. Tako sta se odločila za sivko, ki je postala njuna strast. Prvi nasad je obsegal 300 grmov, posajenih na zemlji Viktorijinih staršev. To je bil hobi, ki se je hitro razvil v nekaj več. Iz prvih cvetov sta ustvarila hidrolate in eterična olja, ki sta jih delila med prijatelje in znance. »Vsem je bilo všeč, kar sva ustvarila,« se spominja Viktorija.
Blue Hill se trenutno ponaša s 6000 grmički sivke.
Sčasoma sta se odločila, da bosta svojo strast razširila. Nasad sta povečala na 800 grmov, kar je bil prvi korak k resnejšemu podjetništvu. Danes se lahko pohvalita s kar 6000 grmi sivke, ki rastejo v sončnem objemu Topolšice. Vendar pa je prehod iz hobija v podjetje prinesel tudi nove izzive. »Treba je zadostiti kar nekaj zahtevam, še posebej če se ukvarjaš s prehranskimi in kozmetičnimi izdelki,« razlaga Viktorija. Opraviti sta morala vrsto analiz in pripraviti primerne prostore za proizvodnjo. Poleg tega sta potrebovala zunanjo strokovno sodelavko, ki jima je pomagala pripraviti varnostne liste za njune izdelke.
Sivka – čudežna rastlina
Sivka, znana po svoji lepoti in zdravilnih lastnostih, je postala osrednja točka njunega dela. Gojita pravo sivko (Lavandula angustifolia), ki je znana po svojem širokem spektru učinkovin. »Obstaja več vrst sivke, a prava sivka je edina užitna,« pojasnjuje Viktorija. Njuna izbira je bila jasna – želela sta ustvariti kakovostne in naravne izdelke, ki bi bili koristni za zdravje. Sivka je naravni antiseptik in odlična paša za divje opraševalce. Zato sta se Viktorija in Alen odločila, da pustita, da sivka popolnoma zacveti, saj želita, da divji opraševalci uživajo v njeni lepoti in koristih. Njuna filozofija temelji na ravnotežju – nekaj vzeti zase in nekaj vrniti naravi.
Njuna predanost naravi se odraža tudi v izdelkih, ki jih ponujata. Od hidrolatov in eteričnih olj do kulinaričnih čajev in sirupov, vsak izdelek nosi del njune zgodbe. »Sivka se lahko uporablja v sladicah, mesnih jedeh, celo v pudingih,« pravi Viktorija. »Njena aroma je sorodna rožmarinu, kar pomeni, da se odlično prilega različnim jedem.«
Ekološka pridelava in skrb za naravo
Pridelava sivke zahteva posebno pozornost. »Sivka potrebuje suha, odcedna tla in veliko sonca,« razlagata Viktorija in Alen. »Življenjska doba grmov je od 10 do 15 let, odvisno od nege.« Prva tri leta grmi rastejo in ne obrodijo veliko, polno rodnost dosežejo šele v tretjem ali četrtem letu. »Vsako pomlad poteka obrezovanje, okopavanje in pletje, da se grmi pripravijo na žetev,« dodajata.
Hidrolat je eden od najbolje prodajanih izdelkov podjetja Blue Hill.
Pri ekološki pridelavi se izogibata kemičnim preparatom, kar pomeni, da sta odvisna od naravnih metod zaščite. Koreninski sistem sivke je občutljiv, zato, kot pojasnjujeta, morata biti pozorna na morebitne bolezni. Pri konvencionalni pridelavi se uporabljajo herbicidi, kar pridelovalcem omogoča manj dela, toda Viktorija in Alen kot ekološka pridelovalca uporabljata le naravne metode.
Izdelki govorijo sami zase
V Blue Hillu se Alen in Viktorija zavedata, da kakovostni izdelki ne nastanejo le iz dobrih sestavin, temveč tudi iz ljubezni in predanosti, ki ju vlagata v vsak korak proizvodnje. »Delamo kulinarične, prehranske izdelke s sivko in kozmetične izdelke,« pojasnjuje Viktorija. Med kozmetične spadajo hidrolat, milo, mazilo za obraz, negovalno olje, aromatizirano olje iz prave sivke, ki je namenjeno sproščanju in pomirjanju (mazano na senca in vratne vene).
Destilacija sivke v bakrenem alembiku
V kulinaričnem delu pa najdemo sivkin sirup, kulinarično sivko in sivkin čaj. Kulinarična sivka in sivkin čaj sta oba 100-odstotno iz cvetov prave sivke, toda kot pravi Viktorija, sta z Alenom opazila, da imajo ljudje radi definirano, za kaj se določen izdelek uporablja. Zato sta jim s poimenovanjem pomagala.
Konkurenca in skupnost
V svetu naravne kozmetike in kulinarike je konkurenca lahko izziv, a Viktorija in Alen jo vidita kot priložnost. »Konkurenca je dobra, saj spodbuja razpravo o sivki in njeni uporabi,« pravi Viktorija. »Na začetku sva veliko časa namenila izobraževanju ljudi o prednostih sivke, saj je bila ta rastlina pri nas še dokaj nepoznana.« Njuno prizadevanje je prineslo rezultate, saj se zanimanje za naravne izdelke povečuje.
Cvetovi prave sivke so priljubljeni tudi v kulinariki.
Eden večjih izzivov, s katerim sta se Viktorija in Alen srečala, je bil, kako priti do širšega kroga ljudi. »Na začetku, pred korono, sem veliko hodila na tržnice,« se spominja Viktorija. »Turistov je bilo veliko, še posebej v poletnih mesecih, in tako so sejmi in tržnice postali prostor, kjer sem širila najine izdelke.« Vendar pa je s korono prišla potreba po prilagoditvi. »Takrat sva se odločila, da se intenzivneje posvetiva spletni prodaji,« dodaja Alen. Ta prehod je bil ključen, saj jima je tako uspelo doseči nove kupce in razširiti svoj doseg.
Njuna prodaja se ne osredotoča le na končne kupce, temveč tudi na večje odkupe surovin, ki jih drugi proizvajalci uporabljajo v svojih izdelkih. »Hidrolat in kulinarična sivka sta med najinimi najbolj iskanimi izdelki,« pojasnjuje Viktorija. S tem sta si zagotovila stabilen vir prihodkov, ki jima omogoča nadaljnji razvoj.
Nasad prave sivke v Topolšici pri Šoštanju
Viktorija in Alen sta se zavedala, da je povratna informacija uporabnikov ključnega pomena. »Uporabnost in kakovost naših izdelkov sta za naju zelo pomembni,« pravita. »Zato jih redno pošiljava na različna tekmovanja, kjer ocenjujejo kakovost.« Ta pristop jima omogoča, da nenehno izboljšujeta svoje izdelke in se prilagajata potrebam trga.
Nepredvidljiva narava
Narava, ta nepredvidljiva sila, je Viktorijo in Alena večkrat presenetila. »Lani nas je zelo presenetila pozeba,« se spominja Viktorija. »V februarju je bilo že toplo, sivke so začele pripravljati cvetne nastavke, ko je prišel minus. Vse je ožgalo.« Takšne izkušnje sta sprejela kot del njune poti, ki ju uči, da je treba biti prilagodljiv in pripravljen na vse. To je tudi eden od razlogov, da sta se odločila, da bosta še naprej ohranjala svoje redne službe, saj si ne upata biti popolnoma odvisna od narave.
Kulinarična sivka se lahko uporablja v sladicah, mesnih jedeh, celo v pudingih. Njena aroma je sorodna rožmarinu.
Narava tudi sicer igra ključno vlogo v njunih življenjih. »Čeprav se nam zdi, da smo odmaknjeni od nje, smo od nje odvisni,« poudarja Viktorija. »Narava nas lahko hitro preseneti, poplave, požari – vse to lahko hitro vzame, kar nam daje.« Zato sta se odločila, da bosta pri svojem delu in življenju skrbela, da naravo čim manj obremenjujeta. »Vsak mora narediti svoje delo, da bi zmanjšali ekstremne vremenske razmere, in zagotovo se bo to nekje poznalo,« dodaja Viktorija.
Viktorija in Alen sta se zavezala k trajnostnemu razvoju. Izbirata surovine slovenskih podjetij, kupujeta pa takšno embalažo, ki jo je mogoče reciklirati ali je iz obnovljivih virov. »Čim manj plastike, če se le da, brez,« je konkretna Viktorija. Ta zaveza k trajnostnemu razvoju je v središču njunega poslovanja, saj sta prepričana, da lahko vsak posameznik prispeva k boljšemu svetu. Želita, da odpadki ne postanejo težava, zato se trudita, da so njuni izdelki čim bolj prijazni do okolja.
Blue Hill med med 21. in 30. junijem vabi na brezplačen voden ogled nasadov sivke, za kar se je treba predhodno najaviti.
Načrti za prihodnost
Glede na trenutne razmere in njuno poslovno pot sta Viktorija in Alen optimistična, a hkrati previdna. »S 6000 grmički sivke sva dosegla svoj limit, kar se tiče obdelave in prodaje,« pravi Viktorija. »Za zdaj upava, da bova lahko nadaljevala na ta način in v tem obsegu.«
Vendar pa sta odprta tudi za širitev, če se pojavijo priložnosti. »Odvisno je od razmer v svetu. Ne ukvarjava se z nečim, kar bi ljudje nujno potrebovali. To je nekaj, kar je dobro imeti, ni pa nujno. Glede na razmere v svetu se bojim, da bomo prisiljeni uporabljati le tisto, kar je nujno,« ugotavlja Viktorija. Kljub temu pa z Alenom ostajata optimistična in verjameta, da lahko s svojim delom in predanostjo prispevata k bolj trajnostni prihodnosti.
Viktorija in Alen Oderlap med njunim ekološkim nasadom sivke
Konec junija, ko sivka v polnem razcvetu ponuja čudovit spektakel barv in vonjav, bosta Viktorija in Alen odprla vrata svojega nasada za obiskovalce. »Vsako leto v zadnji tretjini junija organizirava brezplačne oglede,« razlagata. »Ljudje lahko spoznajo, kako se sivka prideluje in uporablja, ter uživajo v čudovitem ambientu.« Obiskovalci se bodo lahko fotografirali v nasadu, kar je odlična priložnost za vse ljubitelje narave in fotografije. »Želiva, da čim več ljudi vidi to posebno lepoto.«
Blue Hill iz Topolšice ni le podjetje, temveč zgodba o ljubezni do narave, vztrajnosti in inovativnosti. Viktorija Maze in Alen Oderlap sta s svojo strastjo do sivke ustvarila prostor, kjer se srečajo kakovost, trajnost in skrb za okolje. Njuna pot je polna izzivov, a tudi priložnosti, ki ju vodijo naprej.
S svojo zavezanostjo k trajnostnemu razvoju in spoštovanju narave sta pravi zgled za vse, ki si želijo ustvariti uspešno podjetje, ki ne le prinaša dobiček, temveč tudi prispeva k boljšemu svetu. Njuna zgodba nas opominja, da je mogoče usklajevati poslovne cilje z odgovornostjo do narave in družbe, kar je v današnjem svetu pomembnejše kot kadarkoli prej.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke