Obrazi podjetništva: Amafood ali pot do zdrave prihodnosti
6. jun. 2025 6:00


Natalija Ogorevc, direktorica podjetja Amafood
V Hočah v bližini Maribora deluje podjetje Amafood, ki je v zadnjih sedmih letih postalo sinonim za zdravo prehrano. Njegova direktorica, Natalija Ogorevc, je ženska, ki je s svojo strastjo in predanostjo preoblikovala svoje sanje v uspešno podjetje. Ob obisku njenega podjetja nas je sprejela z nasmehom in odprtim srcem, pripravljena deliti svojo zgodbo.
Natalija se spominja začetkov, ko je pred sedmimi leti v prejšnji službi dala odpoved in se znašla na razpotju. »Nisem vedela, kaj bi sama s sabo, a vedela sem, da tistega posla nočem več opravljati,« pravi. V tistem času je bila v fazi spreminjanja svojih prehranjevalnih navad in je iskala zdrave alternative za zajtrk. »V trgovini sem iskala nekaj brez žit in sladkorja, a tega preprosto ni bilo. Tako sem začela sama pripravljati zdrave obroke. Amafood je dejansko zgodba iz domače kuhinje,« razkriva v smehu.
Negotovi začetki in korona
Njena strast do zdrave prehrane je kmalu pritegnila pozornost prijateljic in te so jo prepričale, naj svoje znanje in izkušnje deli s širšo javnostjo. »Sprva sem se upirala, saj sem bila prepričana, da to počnem le zase. A ko me je mož spodbudil, sem se odločila, da bom poskusila,« se spominja Natalija. Odločitev ni bila lahka, saj je bila takrat mama majhnega otroka in ni želela, da bi podjetje prevzelo ves njen čas. »Rekla sem, da se v to podam le, če mi bo pri tem pomagal. In mi tudi je. Še zdaj je on tista tehnična podpora v ozadju, jaz pa obraz Amafooda in tudi avtorica vseh receptur,« pojasnjuje.
Amafood se ponaša tudi z inovativno embalažo, ki je zaščitena pred zunanjimi vplivi.
Zgodba Amafooda se je začela v najemnih prostorih v Mariboru, kjer sta Natalija innjen mož razvijala svoje izdelke. »Leto in pol pred korono smo dali izdelek na trg. Bili smo novi in majhni, a kljub temu smo se trudili, da bi dobili priložnost,« pravi. Ko je prišla pandemija, so se znašli v težavah. »Bili smo brez vsega, a imeli smo finančni zalogaj, ki nam je pomagal preživeti. Amafood je del mene, moj drugi otrok,« dodaja z občutkom ponosa.
»Začelo se je z granolo,« pravi Natalija, ko se spominja začetkov podjetja. »Potem smo dodajali okuse in razvili beljakovinske ploščice iz granole.« Njihova strast do zdrave hrane jih je letos pripeljala do brezglutenskih mueslijev, ki so hitro našli pot do polic trgovin. »Na trgu je veliko mueslijev, a brezglutenskih in brez sladkorja jih je zelo malo,« dodaja. Njihov cilj ni bil le ustvariti brezglutenske izdelke, temveč ponuditi zdrave alternative vsem, tudi tistim, ki niso občutljivi za gluten.
Natalija pojasnjuje, da bi lahko delali tudi glutenske izdelke, a bi to zahtevalo ločene prostore in opremo. »Trudimo se delati brezglutensko, in letos nam je društvo Celiac iz Novega mesta podelilo naziv prve brezglutenske proizvodnje,« ponosno pove. Skoraj vsi njihovi izdelki so tudi veganski. Lani so se preselili v lastne prostore, kar je bil velik korak naprej. »Več kot pol leta smo garali, da smo uredili prostore. Imamo še prostih zmogljivosti, kar nam omogoča popoln nadzor nad celotnim procesom, od surovin do končnega izdelka,« razlaga Natalija.
Ključna je kvaliteta
Natalija je vesela, da se dojemanje zdrave hrane spreminja. »Ljudje vse bolj razumejo, kaj dajejo vase. V Sloveniji gre to počasi, a gre,« pravi. Njene recepture so rezultat nenehnega učenja in izpopolnjevanja. »Nenehno spremljam trg in iščem načine, kako bi lahko obstoječe izdelke spremenila v zdrave alternative,« dodaja.
Vse se je začelo z granolo.
Glede surovin je zelo zahtevna, saj verjame, da iz slabe surovine ne moreš dobiti dobrega izdelka. »Ponujajo nam cenejše surovine, a mi stojimo za tem, kar delamo.« Pri izbiri dobaviteljev so zelo zahtevni, saj stremijo k evropskim surovinam. »Bučna semena imamo iz Evrope, sončnice iz Bolgarije, zemeljski mandelj iz Španije. Z nekaterimi dobavitelji delamo od začetka, ker ni bilo nikogar, ki bi to uvažal,« dodaja.
Ena izmed sestavin njihovih izdelkov je tudi belgijska čokolada. »Nabavna cena čokolade se je od začetka do danes dvignila za 140 odstotkov, a nikoli ne bi na ta račun znižala kakovosti naših produktov,« poudarja Natalija. »Naša granola stane štiri evre za 200 gramov, kar zadostuje za sedem do osem obrokov. Ljudje pogosto rečejo, da je draga, a ko preberejo deklaracijo, spoznajo, da ne more biti poceni, če želiš kakovost.«
Priprava in peka granole
Njihova predanost kakovosti in varnosti je ključna, saj redno izvajajo analize in preverjanja, kar je še posebej pomembno pri sodelovanju z velikimi trgovci, kot je Hofer, ki je prepoznal potencial Amafooda in jim ponudil akcijo. »To je bilo v času korone, ko so ljudje kupovali osnovne potrebščine. Bila sem čisto na tleh, a akcija je bila uspešna in ponovili smo jo naslednje leto,« se spominja.
Sodelovanje s Hoferjem jim je odprlo nova vrata. »Prej smo se borili z malimi trgovinami, kar je sicer v redu, a v prehranskem poslu potrebuješ količine, da preživiš,« pravi Natalija. Sledilo je sodelovanje z Müllerjem, ki je prineslo dobre rezultate in odprlo možnosti za širitev na tuje trge. Njihove proizvodne zmogljivosti so velike, kar omogoča oskrbo Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Švice in celo Nemčije. »Mož je sam projektiral naše stroje, ker jih ni bilo mogoče kupiti,« razlaga Natalija.
Natalija in njen tim se ne ustavljajo. »Delamo in se trudimo, razvijamo nove produkte, saj verjamemo v zdravje in dobro počutje ljudi,« poudari. Med novimi projekti je tudi slana granola, ki v naslednjem mesecu prihaja na police trgovin Spar. »To je zanimiv produkt, ki nima konkurence,« pravi Natalija.
Med priljubljenimi izdelki so tudi beljakovinske ploščice iz granole.
Amafood trenutno ponuja široko paleto izdelkov, vključno z osmimi okusi granol, dvema okusoma čokoladic, brezglutenskimi muesliji in slano granolo. Poleg tega razvijajo izdelek za športnike v sodelovanju z dr. Leonom Bedračem, svetovalcem za športno prehrano. »Septembra bodo že na policah,« napoveduje z navdušenjem.
»Vsak nov izdelek zahteva analize in oblikovanje embalaže, kar je finančno zahtevno.« Natalija verjame v kakovost in lokalnost svojih izdelkov. »Da prideš do večjih trgovcev, je pomembna kvaliteta in to, da je produkt slovenski. Vedno več trgovcev gleda na to, da podpirajo lokalno.« Dober odziv prejemajo tudi od šol in vrtcev, kar jih dodatno motivira.
Amafood se ponaša tudi z inovativno embalažo, ki je zaščitena pred zunanjimi vplivi. Gre za t. i. informiran izdelek, kar pomeni, da vsaka embalaža nosi matematično kodo, ki ščiti hrano pred zunanjimi dejavniki, kot so sevanje in laserski čitalniki. Ta inovacija ne le da zagotavlja varnost, temveč tudi povečuje zaupanje kupcev v kakovost izdelkov. »V Sloveniji je to še nepoznano, a verjamem, da bo prišel čas, ko bomo to lahko izpostavili oziroma ko bo to postalo trend,« pravi Natalija.
Priprava in peka granole
Izzivi in načrti za prihodnost
»Mi smo majhno podjetje,« pojasnjuje Natalija, »in če bi želeli vlagati v promocijo, to enostavno ne gre. Denar, ki ga zaslužimo, vlagamo v razvoj.« Prisotnost na družbenih omrežjih in dogodkih brezglutenskih društev je danes pretežno vsa njihova promocija, a Natalija verjame, da bodo sčasoma lahko investirali v večjo prepoznavnost. »Želim si kakšne reklame, a trenutno si tega ne moremo privoščiti,« dodaja z iskrenim nasmehom.
Pandemija je bila za Amafood pravi preizkus. »Večinoma smo stali in čakali, da bo mimo,« se spominja Natalija. »V zadnjem koronskem valu smo prišli v Spar, a nato so spet zaprli trgovine. Večkrat sem bila na robu, da bi zaprla podjetje.« A mož jo je spodbujal, da vztraja. »Hvala bogu, da smo preživeli,« pravi z olajšanjem. »Sreča je bila, da se nismo zakreditirali. Imeli smo zagonska sredstva, kar nam je omogočilo, da smo se postavili na noge.«
Natalija Ogorevc: »Delamo in se trudimo, razvijamo nove produkte, saj verjamemo v zdravje in dobro počutje ljudi.«
Danes je Amafood ponosno podjetje, ki se počasi, a zanesljivo širi. »Rastemo korak po korak, poslušam starejše podjetnike, ki me spodbujajo,« pravi Natalija. »Manjša podjetja si med seboj pomagamo, kar je v živilski industriji zelo pomembno.«
Družinska dinamika igra ključno vlogo v Natalijinem življenju. »Sin je bil na začetku moje podjetniške poti še majhen, zdaj je že večji, a me še vedno potrebuje,« pravi. »Zato se trudim, da bi bila popoldne doma. Kot podjetnica se moram hitro prilagajati.« Njena filozofija je jasna: »Če nimaš sebe najrajši, ne moreš imeti niti koga drugega.« Z možem uspešno usklajujeta delo in družino, vsak ima svoje naloge, kar omogoča, da se izogneta nepotrebnim konfliktom.
Ko jo vprašamo, ali je zadovoljna s tem, kar so dosegli, se iskreno nasmehne: »Ja! Ponosna sem, ker smo to ustvarili iz nič. Najhujše smo prebili, zdaj gremo lahko samo naprej.«
Natalija je obraz Amafooda, kar pravzaprav pomeni amazing food, pa tudi tista, ki je poskrbela za vse recepture.
Kljub vsem izzivom, s katerimi se soočajo, Natalija ostaja optimistična. »Vedno pademo skozi,« priznava, ko se dotakne vprašanja razpisov in financiranja. »Na začetku smo imeli težave z bilancami, zdaj so te v redu, a še vedno nimamo pogojev glede števila zaposlenih in podobno.« Zelo si želijo kupiti novo čokoladarsko napravo, saj bi to močno izboljšalo njihovo proizvodnjo. »Če bi dobili dodatna sredstva za to, bi nam to zelo pomagalo,« dodaja z upanjem.
Natalija se zaveda, da je pot do uspeha polna izzivov, a njena strast do zdrave hrane in želja po inovacijah jo vodita naprej. »Trudimo se, upamo na najboljše, a se ne predamo,« pravi z odločnostjo. Njena zgodba je zgodba o vztrajnosti, družinski podpori in ljubezni do zdrave prehrane.
Proizvodni obrat v Hočah
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke