Obrazi podjetništva: Domače na dom
4. jun. 2025 6:00


Ajda Blagovič in Luka Šoban sta lani pri rosnih 22 letih stopila na samostojno podjetniško pot in ustanovila podjetje Domače na dom.
V slovenski prestolnici sta se dva mlada podjetnika, Luka Šoban in Ajda Blagovič odločila, da bosta svojo strast do domače hrane in lokalnih pridelkov prenesla na naslednjo raven. Njuna zgodba se je začela oktobra lani, ko sta pri rosnih 22 letih stopila na samostojno podjetniško pot in ustanovila podjetje Domače na dom. Njuna vizija? Omogočiti vsakemu Slovencu dostop do svežih, lokalno pridelanih dobrot, ki jih prinašata kar do domačih vrat.
Ajda, ki prihaja iz Kranja, in Ljubljančan Luka sta že od malih nog čutila povezanost s kmetijstvom. »V bistvu sva videla izziv v tem, da ko greš v trgovino, ni več domačega na policah, ampak vse drugo,« pravi Ajda. »Veliko je stvari iz tujine, pa tudi kakovosti ni več, kot je bila nekoč.« Njuna strast do domače hrane je bila vzgojena v družinskem okolju, kjer so se pogosto odpravljali na kmetije in spoznavali pridelke, ki so jih tam pridelali. »Čutiš razliko, ko kupiš jogurt pri naju ali v trgovini. To je kot dan in noč,« dodaja Luka.
Ajda in Luka delujeta sezonsko, saj le tako lahko zagotavljata vedno svežo izbiro, skoraj neposredno iz zemlje oziroma z drevesa.
Oba sta se odločila, da bosta kmetom, ki se trudijo za vrhunske pridelke, omogočila, da pridejo do ljudi po vsej Sloveniji. »Želela sva, da bi tudi kmetom, ki imajo izdelke vrhunske kakovosti, omogočila, da pridejo do ljudi,« pravi Ajda. Luka in Ajda sta prepričana, da je podpora lokalnim kmetom ključna za ohranjanje samooskrbe v Sloveniji.
»V Sloveniji smo lahko samooskrbni glede določenih stvari, a kmetje se pogosto soočajo z izzivi, ki jim onemogočajo širitev,« pojasnjuje Luka. »Če midva podpirava lokalne kmete, bodo imeli večjo prodajo, kar bo dvignilo nivo samooskrbe.« Njuna vizija je jasna: povezati pridelovalce s potrošniki in tako ustvariti trajnostni sistem, ki koristi vsem.
Izzivi na poti
Njuna odločitev, da se podata na podjetniško pot, je bila rezultat želje po svobodi in ustvarjalnosti, ki ju poklicna pot v preteklosti ni mogla zadovoljiti. Toda kljub entuziazmu sta se hitro zavedela, da ta pot ni enostavna. »Prvi korak so bile definitivno finance,« pravi Luka. »Ideja je bila v naših glavah zelo lepa, čista, dobičkonosna. Ko pa greš računat, da potrebuješ prostor, hladilnico, skladišče, kjer boš imel vse te produkte, se stvari zapletejo.« Njuna začetna investicija je bila precej višja, kot sta sprva predvidevala. »Ne prihajava iz bogatih družin, zato sva si morala prislužiti denar, da sva lahko začela s samo gradnjo,« dodaja Ajda.
Kljub težavam sta se odločila, da bosta vse izzive premagala sama. »Vzela sem kredit, in ko je prišel račun za hladilnico, sva se odločila, da to izpeljeva v lastni režiji, s pomočjo družinskih članov,« pravi Ajda. Njuna pot je bila polna nepričakovanih stroškov, a sta se kljub temu odločila, da bosta vztrajala. »Zdaj sva še vedno v fazi investiranja. Vsekakor rasteva. To se vidi po tem, da sva vseskozi zasedena,« se pohvali Luka.
Domače na dom: testenine, med, fižol, bučna semena, piškote, suhe fige, pet različnih domačih sokov, oljčno, sončnično, bučno olje, kis, suhomesnata živila, sezonsko sadje ter več različnih mlečnih izdelkov.
Promocija in rast
Ajda in Luka sta se zavedala, da je promocija ključna za uspeh njunega podjetja. »Na začetku sva imela ničesar od tega. Šla sva od vrat do vrat po vsej Sloveniji,« pravi Ajda. »Ljudje potrebujejo zaupanje.« Njuna strategija je bila preprosta: priti do strank in jim predstaviti kakovostne pridelke in izdelke, ki jih ponujata. »Greva oba na teren, do rednih strank,« pravi Luka. »Ne gledava na konkurenco, gledava nase.«
Njuna strast do domače hrane in želja po povezovanju kmetov s potrošniki ju je pripeljala do uspeha, ki ga dosegata kljub izzivom. »Zdaj imava socialna omrežja, kar nam pomaga pri promociji,« pravi Ajda. »Vse to je del našega načrta, da bi Domače na dom postalo prepoznavno ime v Sloveniji.«
S svojim skrbno naloženim vozilom se Ajda in Luka podata skoraj vsak dan na pot po Sloveniji.
»Načeloma sva na socialnih omrežjih, facebook in instagram kažeta najin vsakdan,« ugotavlja Ajda. Luka dodaja, da je večina strank prvič slišala zanje preko spletne strani ali socialnih omrežij. »Nekaj mesecev imava tudi oglaševanje preko meta sistema na facebooku in instagramu. Tako naju veliko ljudi najde. Največ pa še vedno narediva sama, ko hodiva do strank, od hiše do hiše,« pove Luka.
Naravne dobrote iz srca Slovenije
Luka in Ajda sta se odločila, da bosta v svoji ponudbi opozorila na vse naravno in lokalno pri manjših kmetih. Luka pojasnjuje: »Načeloma je Ajda šefinja dobave. Presodiva skupaj glede na okus in to, na kakšen način je kaj pridelano. Imela sva veliko ponudb za mesnine, ampak zakaj bi vzela od nekoga, ki daje razne dodatke, če imava lahko naravno?« Njuna filozofija je jasna: kakovost pred kvantiteto. Ajda še pojasni: »Iskala sva manjše kmete, ki delajo z veliko več ljubezni in strasti kot nekdo, ki samo na veliko proizvaja, tudi če je bio ali eko.«
Večina ponudbe je slovenskega porekla, nekaj sadja in oljčno olje pa je iz Dalmacije, kjer sta mesec dni skrbno izbirala dobavitelje, s katerimi sedaj sodelujeta.
Njuna izbira dobaviteljev je skrbno premišljena. Pri mlečnih izdelkih se zanašata na kmetijo Prnikar, ki ponuja jogurte z naravnimi bazami in večjim deležem sadja. »Gledala sem recimo tudi na atija, ki je sladkorni bolnik, da lahko brez težav pije jogurt,« pove Ajda, kar kaže na njuno skrb za zdravje strank.
Dostava dnevno svežih izdelkov je ključnega pomena za njuno podjetje. Luka pojasnjuje: »Mlečne izdelke imava vedno v hladilnikih. Mesnine, paštete, hrenovke, kranjske klobase … tudi.« Njuna logistika se nenehno razvija, saj sta se sprva trudila, da bi dobavitelji pripeljali izdelke do Ljubljane, zdaj pa se trudita, da bi dostavo optimizirala. Ajda pojasni: »Trenutno imava zelo malo gostiln in podobnega, večinoma so naše stranke fizične osebe. Si pa želiva, da bi lahko tudi v podjetja pripeljala dobrote.«
V njuni ponudbi je tudi divjačinska salama, ki vsebuje kar 70 odstotkov divjačinskega mesa.
Sezonskost je še en njun izziv. Ajda razloži: »Midva delujeva sezonsko. Čeprav so ljudje razvajeni in bi nekaj želeli imeti v vseh letnih časih.« Luka pove, da strankam iskreno povesta, če si želijo nekaj, kar trenutno ni na voljo. »Temu se vsak nasmeji in mu je logično, da tega ni v tem času in ni možno dobiti,« pravi Luka. Njuna predanost kakovosti in lokalnosti ju vodi k odločitvi, da ne sprejemata ponudb iz tujine, čeprav so cene nizke. »Ni pa kvalitete,« poudarja Ajda.
Osebni stik ključ do uspeha
Ajda in Luka sta prepričana, da je osebni stik z naročniki ključnega pomena. »Želiva, da lahko vsakdo začuti domačnost, ki jo prinašava,« pravi Ajda. »Tudi če gre le za eno ali dve stvari, želiva, da se ljudje povežejo z nami in z našimi pridelki.« Vendar pa je ohranjanje tega stika v hitrem tempu sodobnega življenja izziv. »Zdaj sva v fazi, ko sva dojela, da ne zmoreva vsega sama,« prizna Luka. »Iščeva nekoga, ki bi bil tako zagnan kot midva in bi nama pomagal pri vožnji na terenu.«
Jasna filozofija: kakovost pred kvantiteto
Ajda se spominja trenutkov, ko so se stranke odprle in povedale svoje zgodbe. »Imela sva že primere, ko se je nekaj strank zjokalo, ko so nama zaupale svojo težko situacijo. Včasih ljudje nimajo nikogar, s komer bi to delili,« pravi. »Zato vedno prinesemo kakšen jogurt ali češnje za povrh, da jih spravimo v dobro voljo.« Njuna sposobnost, da prinašata ne le hrano, temveč tudi tolažbo in podporo, je tisto, kar ju ločuje od drugih.
Odziv strank in gradnja skupnosti
Povratne informacije so zanje izjemno pomembne. »Rada imava pozitivne komentarje, ampak tudi konstruktivne kritike so dobrodošle,« pravi Ajda. »Včasih se zdi, da ljudje težko zaupajo svoje mnenje, a to nam pomaga rasti in se izboljševati.« Njuna zaveza h kakovosti se odraža tudi v tem, da strankam pogosto ponudita dodatne izdelke, če se zgodi, da je kaj poškodovano ali ne ustreza standardom. »Pri domačih pridelkih ne moreva vedno vedeti, kakšen je krompir v notranjosti, zato raje dodava še enega, da stranka ostane zadovoljna,« pojasnjuje Ajda.
Domače testenine v njuni ponudbi prihajajo z Gorenjskega.
Vsakodnevne izkušnje prinašajo tudi zabavne trenutke. »Včeraj sva šla v Lovrenc na Pohorju pa je izza ovinka prišla cela horda krav,« se smeji Luka. »To so trenutki, ki te spomnijo, zakaj si se sploh odločil za to pot.« A še bolj pomembno je, da stranke pogosto izražajo hvaležnost in veselje ob njunem obisku. »Nekaj strank imava, ki jih obiščeva vsakih 14 dni, in to jim veliko pomeni,« pravi Ajda. »Veseli so, da jedo tako dobro, kakovostno hrano, in to nama daje motivacijo, da nadaljujeva.«
Pomagati ljudem
Kljub izzivom, s katerimi se soočata, Ajda in Luka ostajata pozitivna. »Imava močen cilj, da želiva ljudem pomagati,« pravi Ajda. »Kljub temu da sva v minusu, ker je to šele začetek, sva optimistična. Če nisi pozitiven, gre vse samo še navzdol.« Ajda in Luka sta polna ambicij in načrtov za prihodnost. »Želiva si rasti in širiti ponudbo,« pravi Luka. »Naš cilj je, da postanemo prepoznavni po vsej Sloveniji in da ljudem omogočimo dostop do še več domačih pridelkov.
Pri mlečnih izdelkih prisegata na kmetijo Prnikar.
Poleg širjenja ponudbe načrtujeta tudi izboljšanje logistike. »Trenutno delava od jutra do večera, zato iščeva še tretjega člana ekipe, ki bi nama pomagal pri dostavi in organizaciji,« pravi Luka. Ajda in Luka sta prepričana, da je ključ do uspeha v strastnem delu in predanosti. »Vsak dan se učiva in rasteva. Vsaka izkušnja, bodisi dobra bodisi slaba, naju oblikuje in krepi,« je prepričana Ajda. »Zavedava se, da je pot podjetništva dolga in polna izzivov, a strast do domače hrane in želja po povezovanju ljudi s kmetijami ju žene naprej.«
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke