Reporter
Reporter
Naroči

Obrazi podjetništva: Coffeemama, brezkofeinska in polkofeinska kava


Kranj, gospodarsko srce Gorenjske z odlično prometno povezavo do avtoceste in letališča Jožeta Pučnika, ponuja idealno izhodišče za majhna podjetja.

Coffeemama.jpeg
Arhiv Coffeemama
Coffeemama so (z leve): Lucija, Klara in Katja Omovšek

Elvira Miše Miklavčič
 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

Je blizu dobaviteljev, strank in priložnosti za rast. Tukaj domuje tudi Coffeemama, družinska ekipa – mama Katja Omovšek ter hčeri Klara in Lucija, ki jih poleg sorodstvenih vezi povezuje tudi ljubezen do dobrih idej in kave.

Kot pripoveduje podjetnica Katja Omovšek, začetki Coffeemame segajo v nosečnost starejše hčere Klare, ki se je morala odpovedati jutranji kavi. »Ko je starejša hči zanosila, se je morala odpovedati svoji najljubši razvadi: jutranji skodelici kave.

obrazi podjetnistva banner_Specialisti.jpg

Ker je bila prava ljubiteljica kofeina, je začela iskati alternativo, ki bi ji še vedno dala tisti občutek topline, okusa in energije brez skrbi za zdravje,« razlaga Katja. Iskanje se je spremenilo v strastno raziskovanje, ki je vodilo do ustanovitve podjetja Coffeemama.

Ekipa treh: od živilke do raziskovalke trendov

Brez predhodnih izkušenj v kavni industriji ali podjetništvu so se lotile vsega z radovednostjo in trmo. »Ob začetku smo se lotile strastnega raziskovanja in vse, kar smo se naučile in se še učimo, osvajamo sproti z veliko radovednostjo, trme in srčnosti,« dodaja Katja.

Vsaka članica ekipe prispeva svoj del: Klara, kot živilka, skrbi za kakovost, varnost in sestavo kav, njena strokovnost je temelj njihovega izdelka; Katja skrbi za knjigovodstvo in računovodstvo, kar omogoča urejeno poslovanje in preglednost pri rasti podjetja; Lucija pa je raziskovalka trendov, spremlja dogajanje na trgu, navade kupcev ter išče nove priložnosti, da ostajajo sveže, relevantne in v koraku s časom.

6.jpg
Arhiv Coffeemama
Kakovost zagotavljajo s skrbno izbiro sestavin, ki so nežne do telesa, a bogate po okusu.

»Skupaj tvorimo celoto, ki združuje znanje, strast ter vizijo in prav to je srce naše zgodbe.« Začetni kapital so zagotovile same: »Začetek naše podjetniške poti smo financirale z lastnimi sredstvi. Odločile smo se, da vanjo vložimo svoj čas, energijo in prihranke, ker smo verjele v idejo in v to, kar ustvarjamo.«

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

Swiss Water: naravna pot do nežnosti

Glavni izdelki so kave, prilagojene različnim potrebam. »Naši glavni izdelki so kave, a ne katerekoli, imamo brezkofeinsko, polkofeinsko in žitno različico, ker verjamemo, da mora vsakdo imeti možnost uživati v okusu kave, ne glede na življenjski slog, zdravstvene potrebe ali trenutek v dnevu,« pojasni Katja.

Brezkofeinska je nastala iz Klarine nosečniške izkušnje, polkofeinska je za tiste, ki želijo manj kofeina, žitna pa je hranljiv poklon tradiciji. V Sloveniji, kjer povprečen prebivalec popije več kot eno skodelico kave dnevno in porabi od 3 do 6 kilogramov kave letno po podatkih Statističnega urada RS in Euromonitorja, je trg stabilen, a vse bolj usmerjen k zdravim alternativam.

Brezkofeinska kava, bogata z antioksidanti, kot je klorogenska kislina, postaja trend zaradi zmanjšanja oksidativnega stresa, kar potrjujejo raziskave.

Pri Coffeemami kakovost zagotavljajo s skrbno izbiro sestavin in testiranjem. »Kakovost zagotavljamo z izbiro sestavin, ki so nežne do telesa, a bogate po okusu. Vsaka mešanica je rezultat skrbnega testiranja, sodelovanja s strokovnjaki in poslušanja resničnih potreb žensk v različnih življenjskih obdobjih od nosečnosti do materinstva in naprej,« pravi Katja.

Vsako serijo ročno preverijo in testirajo v krogu mam. Kar jih loči od konkurence, je naravna metoda dekofeinizacije Swiss Water, ki ohrani polnost okusa in 99,9-odstotno odstrani kofein, hkrati pa ohranja antioksidante. »Naša brezkofeinska kava ni le še ena v vrsti, je skrbno ustvarjena z mislijo na mame.

Cofeemama-23.jpg
Arhiv Coffeemama
Brezkofeinske, polkofeinske in žitne različice so oblikovane tako, da ne obremenjujejo telesa, a vseeno nudijo tisto toplino, aromo in zadovoljstvo, ki jih pričakujemo od dobre kave.

Kofein je odstranjen po metodi Swiss Water, to je naraven postopek brez kemikalij, ki ohrani polnost okusa in aromo,« poudarja. Dodatno izbirajo zrna najvišje kakovosti, podpirajo slovenske dobavitelje in ponujajo unikatno embalažo.

Temelja sta trajnost in pravična trgovina: »Za nas trajnost in pravična trgovina nista le dodatka k izdelku, pač pa temelj, na katerem gradimo blagovno znamko Coffeemama. Verjamemo, da dobra kava ne sme obremenjevati okolja ali izkoriščati ljudi.

Zato izbiramo kavna zrna, ki so pridelana po trajnostnih načelih z odgovornim ravnanjem do narave in po možnosti pridobljena iz verig pravične trgovine, kjer so pridelovalci za svoje delo pošteno plačani.« Podpirajo lokalne dobavitelje in krožno gospodarstvo, kar se ujema s trendi pravične trgovine v Evropi.

Nišni prostor na tradicionalnem trgu

Slovenski kavni trg je močan, z dolgo tradicijo, kjer večina pripada velikim znamkam, a prostor za nišne, kot je Coffeemama, raste zaradi trenda zdravega življenjskega sloga. »Slovenija ima dolgo tradicijo pitja kave, povprečen Slovenec spije več kot eno skodelico dnevno, kar pomeni, da je trg stabilen in močno zasidran v vsakdanji kulturi.

2025 09 NLB Akvizicija B2B Celoviti_WEB_Pasica_1000x85px.jpg

Vzeli smo si priložnost za znamko Coffeemama, ker se zaradi zdravega življenjskega sloga vse več ljudi izogiba kofeinu ali ga omejuje,« razlaga. Brezkofeinska kava postaja običajna izbira za nosečnice, doječe mame in občutljive za kofein, trg pa je odprt za kakovostne ponudnike.

Konkurenci večjih pražarn kljubujejo z osredotočenostjo na kakovost in zgodbo. »Vemo, da na slovenskem trgu delujejo uveljavljene pražarne z dolgoletno tradicijo in široko distribucijsko mrežo. A prav zato smo se odločile, da ne tekmujemo v količini, temveč v kakovosti, zgodbi in pristnosti.« Nagovarjajo torej specifično skupino z osebnim odnosom, metodo Swiss Water in lokalno podporo.

Kranj kot izhodišče za rast

Poslovno okolje v Sloveniji prinaša malim podjetjem tako izzive kot priložnosti. »Največji izzivi so birokracija in davčne obremenitve, medtem ko prednosti vključujejo izobraženo delovno silo, ugodno geografsko lego in s tem povezane izvozne možnosti ter podporne institucije, ki nudijo lažji dostop do financ,« opisuje Katja.

Coffemamma-20 (1).jpg
Arhiv Coffeemama
Glavni izdelki so brezkofeinska, polkofeinska in žitna kava, prilagojene različnim potrebam.

Lokacija v Kranju je prednost: »Prednost lokacije poslovanja v Kranju vključuje dobro prometno povezanost, saj Kranj leži blizu avtoceste in letališča, kar omogoča hitro dostavo in povezavo s partnerji ter možno širitev na tuje trge, je gospodarsko središče Gorenjske, ki ima dobro razvito podjetniško okolje in podporne institucije.« Povezanost z lokalnimi podjetji in kupci omogoča sodelovanje, zvestobo kupcev in lažje testiranje izdelkov.

Pet let zaupanja in skupnosti

Vizija za naslednjih pet let je postati prepoznavna znamka za mame. »V naslednjih petih letih želimo postati prepoznavna blagovna znamka kave, ki jo izberejo mame, ne le zaradi okusa, temveč zaradi zaupanja, ki ga gradimo z vsako skodelico,« deli Katja. Njihov cilj je razširiti ponudbo izdelkov, ki so nežni do telesa, a bogati po okusu, ter ostati zvesti načelom kakovosti, preglednosti in podpore lokalnim partnerjem.

obrazi podjetnistva banner_Kolektivno-zdravstveno.jpg

Ustvariti želijo skupnost, kjer se mame počutijo slišane, podprte in povezane, pa naj bo to prek izdelkov, vsebin ali dogodkov. »Naša vizija ni le rast v številkah, temveč rast v zaupanju, vplivu in srčnosti. Verjamemo, da lahko z majhnimi koraki ustvarimo nekaj velikega za mame, za družine in za vsak trenutek, ki si zasluži biti poseben.«

Načrti za sodelovanja vključujejo razširitev mreže: »Že zdaj sodelujemo z izbranimi trgovinami in partnerji. V prihodnje želimo to mrežo še razširiti, tako z lokalnimi trgovinami, specializiranimi prodajalnami in konceptnimi trgovinami ... Zanima nas tudi sodelovanje z drugimi podjetji, ki nagovarjajo podobno ciljno skupino npr. blagovne znamke za nosečnice, dojenčke in zdrav življenjski slog.«

Družbena omrežja so ključna za promocijo: »Za naše podjetje družbena omrežja niso le kanal za prodajo, pač pa prostor za zgodbo, skupnost in pogovor. Z njimi gradimo zaupanje, prepoznavnost in dolgoročno vez z mamicami, ki iščejo več kot le kavo – iščejo trenutek zase.

Coffeemama nagovarja zelo specifično skupino nosečnic, doječih mamic in žensk, ki iščejo nežno alternativo kavi.« Omogočajo neposreden stik, izmenjavo izkušenj, vprašanj in povratnih informacij, saj znamka temelji na osebni zgodbi, vrednotah in izkušnjah, kar se najbolje izrazi skozi objave, videe, »storije« in komentarje.

Cofeemama-25.jpg
Arhiv Coffeemama
Kavne različice Coffeemama nastajajo z mislijo na mame.

Tudi njihova unikatna embalaža, nežna estetika in toplina blagovne znamke pridejo do izraza na Instagramu in Facebooku in tako sledilci postanejo ambasadorji blagovne znamke, saj jo delijo naprej in priporočajo drugim.

Uspeh v nasmehu mame

Uspeh merijo po zadovoljstvu strank: »Za nas uspeh ni le v številkah, temveč v občutkih, ki jih naša kava prebudi. Coffeemama je nastala iz resničnih potreb in zato je najpomembnejši pokazatelj uspeha zadovoljstvo mamic, ki jo pijejo. Ko prejmemo sporočilo, da je katera končno našla kavo, ki ji ustreza med nosečnostjo ali dojenjem, vemo, da smo na pravi poti.

Vsaka pozitivna povratna informacija, vsaka zgodba, ki jo delijo naše stranke, je potrditev, da ustvarjamo nekaj, kar ima smisel. Zato poslušamo, prilagajamo in rastemo skupaj z njimi, ker je zadovoljna mama naša največja zmaga.«

Coffe-mama-41.jpg
Arhiv Coffeemama
Unikatna embalaža že na prvi pogled pove, da gre za nekaj posebnega.

Njihova motivacija ni le v prodaji kave, temveč v tem, da vsem ženskam pomagajo najti trenutek zase, brez slabe vesti, brez kompromisov. Vsaka skodelica, ki jo spije zadovoljna ženska, je za njih potrditev, da delajo nekaj dobrega. »Nadaljujemo, ker verjamemo v to, kar ustvarjamo. Ker vidimo, da ima smisel. Ker nas ženejo zgodbe naših strank, njihovi nasmehi, njihova hvaležnost,« pravi Katja. 

V Kranju, kjer se družinska strast sreča z lokalno podporo, Coffeemama tako piše zgodbo, ki diši po toplini in zaupanju. In to je, kot pravi naša sogovornica, šele začetek.

Nosilec materialnih avtorskih pravic in avtor oba izrecno prepovedujeta kakršnokoli reproduciranje tega članka tudi za kakršenkoli namen spremljanja medijskih objav.

Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.