Reporter
Reporter
Naroči

Obrazi podjetništva: GalBaia, luksuzna naravna kozmetika


V Škofji Loki ob reki Sori je Nataša Tavčar, magistrica kozmetike in ustanoviteljica blagovne znamke GalBaia, Natural Dermathecary®, ustvarila posebno zgodbo.

UV DSCF0182.jpg
ArhivGalBaia
Nataša Tavčar, magistrica kozmetike in ustanoviteljica blagovne znamke GalBaia, Natural Dermathecary®

Elvira Miše Miklavčič
 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

Ta odkriva skrivnost lepote med naravo in znanostjo za nahranjeno, navlaženo in mehko kožo. Njen izdelek PhytoGal Face Treatment Moisturizer je prejemnik več kot 24 mednarodnih nagrad.

»Narava ni nekaj zunaj nas. Je del nas. Ko ji prisluhnemo, nam pove vse,« pravi z nasmehom, medtem ko v roki drži stekleničko iz vijoličnega stekla, ki lovi svetlobo kot dragulj iz druge dimenzije. Njena zgodba ni le zgodba o kozmetiki, ampak tudi o moči bele jelke in avstralskih ekstraktov pri negi kože ter o šestih letih potrpežljivosti pri razvoju in testiranjih.

Od otroških sprehodov v naravi do prvih mazil

Že kot deklica se je Nataša zatekala v objem narave, kjer so ji rastline šepetale zgodbe o preživetju in obnavljanju. »Med sprehodi me je prevzemala moč rastlin, njihova sposobnost preživetja in regeneracije, njihov vonj, barve, teksture,« se spominja.

obrazi podjetnistva banner_Kolektivno-zdravstveno.jpg

V srednji šoli je radovednost prevzela vajeti: brskala je po starih zeliščarskih knjigah in iz mandljevega olja ustvarila prve preproste recepture in kreme – samo zase, da bi razumela, kako koža »diha«, ko ji ponudiš nekaj res naravnega. Ti trenutki so ji dali lekcijo, ki jo še danes nosi v srcu: poslušati kožo, naravo in sebe. To je bil začetek, seme, iz katerega je počasi vzklila vizija.

Tudi potovanja so ji odprla oči za širino sveta in raziskovanje. Prav ta širina jo je vodila k spoznavanju izjemnih rastlinskih ekosistemov – med njimi tudi avstralske botanike, ene najbogatejših na svetu. Avstralski rastlinski zakladi uspevajo v deževnih gozdovih, puščavah, grmičevju in obalnih območjih.

V Sloveniji pa je v kočevskih gozdovih odkrivala belo jelko, eno najlepših in najplemenitejših drevesnih vrst, ki ima izjemen pomen tudi v kozmetiki. »Združitev teh dveh svetov je postala temelj filozofije GalBaie. Zame to ni le preplet sestavin, ampak stik dveh naravnih sil, ki skupaj ustvarjata popolno ravnovesje,« razlaga. Verjame, da takšna sinergija nosi sporočilo: lepota nima meja, ko deluje v sožitju z naravo.

DSCF9930.jpg
ArhivGalBaia
GalBaia je zgodba o moči bele jelke in avstralskih ekstraktov pri negi kože.

Ime, ki nosi dušo: Galen in Baiame v eni formuli

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

Ime GalBaia ni naključno – v Nataši je zorelo kot formula v laboratoriju. »Gal« izhaja iz Galena, rimskega zdravnika. Bil je prvi, ki mu je uspelo narediti kremo iz vodnega in oljnega dela.

Galenova hladilna krema (cold cream) oz. Galenovo hladilno mazilo zato predstavlja začetek zgodovine kozmetike. »Baia« pa izhaja iz Baiame, avstralskega božanstva stvarjenja in harmonije – simbola povezanosti človeka z naravo. Skupaj predstavljata ravnovesje med razumevanjem in občutenjem, med formulo in dušo.

»Zame GalBaia ni le ime, ampak filozofija združitve narave in znanosti v harmonično celoto. In točno to uteleša zgodba GalBaie, ki stremi k izdelavi čiste in certificirane visokokakovostne naravne kozmetike. Iz hobija v posel je prešla z zbranostjo, ki spominja na alkimijo.

DCF5000.jpg
ArhivGalBaia
Razvoj prve kreme je trajal šest let – obdobje testiranj, popravkov in dvomov.

»Ustvarjanje lastnih krem je bila že od nekdaj moja tiha, a globoka želja. Želela sem oblikovati nekaj svojega, nekaj, kar bi izhajalo iz antične modrosti in sodobne naravne kozmetike. Ko je želja dozorela, je zbrala pogum in stopila iz varnega okvira. Pot ni bila enostavna, a jo je vodilo zaupanje v vizijo: »Če ostanem zvesta sebi, bo pot prava.«

Akademska pot: Od intuicije do dokazov

Študij na VIST – Fakulteti za aplikativne vede v Ljubljani – je bil prelomnica. »Med študijem sem spoznala, da ima vsaka rastlina, vsak izvleček in vsak učinek svoj mehanizem – nekaj, kar je mogoče razumeti, razložiti in dokazati,« opisuje.

Rezultati raziskave v diplomski nalogi o percepciji uporabnikov »naravne kozmetike« so pokazali presenetljive rezultate: ljudje enačijo »naravno« z »varnim«, ne da bi poznali sestavine. To je v njej vzbudilo željo po preglednosti in razumevanju.

DSCF9977.jpg
ArhivGalBaia
GalBaia je zgodba o moči bele jelke in avstralskih ekstraktov pri negi kože.

Njena magistrska raziskava z naslovom S placebom kontrolirana študija vpliva kreme z ekstraktom lesa bele jelke (Abies alba Mill.) na kožo pa je postala znanstvena osnova za patentno prijavo in nadaljnji razvoj: »Dokazala sem, da ekstrakt poveča vlažnost, izboljša teksturo in spodbuja regeneracijo. Takrat sem res razumela, da ‘aktivna narava’ ni le poetičen izraz, ampak resničnost, nekaj, kar lahko izmeriš, dokažeš in razumeš,« pravi.

To je oblikovalo pristop GalBaie: kozmetike, ki ne skriva narave za marketinškimi izrazi, ampak jo razkrije.

Znanje na tem področju je nadgradila z mednarodno diplomo iz organskih formulacij in certifikatom proti staranju kože na Formula Botanica. »Izkušnja v družbi botanikov in formulatork je bila mednarodna, odprta in navdihujoča, obenem pa se je lepo dopolnjevala z mojim akademskim znanjem,« razmišlja. Danes GalBaia raste na presečišču med naravo in laboratorijem, Slovenijo in Avstralijo, znanostjo in intuicijo.

DSCF5035.jpg
ArhivGalBaia
Ključni trenutek? Ko je nanesla končno formulo na dlan: »Mehka, svilnata struktura se je popolnoma zlila s kožo.«

Šest let alkimije: Rojstvo prve kreme

Razvoj prve kreme je trajal šest let – obdobje testiranj, popravkov in dvomov. »Za tem obdobjem se skriva nešteto ur testiranj, popravkov, dvomov in pogovorov o vsakem detajlu – od teksture do končnega občutka na koži,« se spominja.

Ključni trenutek? Ko je nanesla končno formulo na dlan: »Mehka, svilnata struktura se je popolnoma zlila s kožo. V tistem trenutku sem vedela: to je to.« PhytoGal Face Treatment Moisturizer je simbol potrpežljivosti in je do danes osvojil že več kot 24 mednarodnih nagrad, od Global Green Beauty do Vegan Choice Awards.

Zavezanost naravi

Kako je razvila formulo kreme in izbrala sestavine? »Najprej sem se vprašala: kaj koža resnično potrebuje, kakšno kožo si želim?« pravi. Ekstrakt lesa bele jelke deluje antioksidativno in proti staranju. Avstralski ekstrakti (kakadu sliva, kaviarska limeta, list tasmanijskega popra, Davidsonova sliva in plod santalovca) pa spodbujajo regeneracijo, obnovo in sijaj kože. Tu je še hidrolat smilja, ki pomirja.

2025 09 NLB Akvizicija B2B Celoviti_WEB_Pasica_1000x85px.jpg

Transparentnost je srce GalBaie. Certifikati CosmEthically ACTIVE, Ecogea Organic in Ecogea Vegan niso le oznake na embalaži: »So dokaz trdega dela, iskrenosti in odgovornosti.« Pridobivanje je bilo dolgotrajno – preverbe formul, porekla, testov stabilnosti.

»To je potrditev, da delam prav – za uporabnika pa zaupanje,« dodaja. Tudi izbira embalaže je bila enako pomembna kot izbira samih aktivnih sestavin. Vijolično steklo Miron ima posebno energijo in namen. Njegova tehnologija ni zgolj estetska – to steklo deluje zaščitno in pomaga ohranjati stabilnost naravnih sestavin, obenem pa ohrani bistvo narave nedotaknjeno.

»Deluje kot naravni filter, izdelek v takšni embalaži ostane živ, poln svoje naravne moči. Poleg tega pa gre za trajnostni izbor – steklo se lahko neskončno reciklira in ponovno uporabi, kar popolnoma sledi filozofiji GalBaie: zavezanost naravi v vsakem detajlu, od vsebine do ovoja,« pojasnjuje Nataša.

DSCF5030.jpg
ArhivGalBaia
Danes GalBaia raste na presečišču: med naravo in laboratorijem, Slovenijo in Avstralijo, znanostjo in intuicijo.

Izzivi doma: Majhen trg, veliki dvomi

V Sloveniji, kjer trg naravne kozmetike raste, a je majhen, se soočamo z zmedo okoli izrazov, kot sta »naravno« ali »bio«. »V poplavi izrazov je včasih res težko ločiti prave vrednote od zgolj tržnih oznak,« pravi. Rešitev? Predstaviti celotno zgodbo – od izvora do certifikatov. »Verjamem, da prihodnost pripada znamkam, ki gradijo na znanju, zaupanju in iskrenosti.«

Začetni vstop v lekarne in salone, kjer vladajo konvencionalni izdelki, je prinesel številne izzive. »Pogosto sem slišala, da so ‘velike znamke že zavzele prostor’ in da ‘je brez korporativne podpore skoraj nemogoče uspeti’,« priznava in dodaja, da je večkrat morala pokazati, da zna sama voditi razvoj, da razume kemijo in hkrati ohranja vizijo.

A to jo je spodbudilo: »Ženske znamo poslušati, čutiti in vztrajati. In prav v tem je naša moč – v nežnosti, ki premika meje.«

x DSCF0084.jpg
ArhivGalBaia
PhytoGal Face Treatment Moisturizer je simbol potrpežljivosti in je do danes osvojil že več kot 24 mednarodnih nagrad.

Uravnoteženje vlog ustanoviteljice, predavateljice in raziskovalke je dnevna lekcija. »Včasih to pomeni dolge večere, drugič zgodnja jutra. A ves čas me vodi ista misel – ustvarjati z namenom.« Nasvet drugim ženskam? »Ostanite zveste sebi in svojim sanjam.«

Šest let razvoja je bilo polno ovir: testiranja, certifikati, financiranje. »Certifikacijski postopki so bili zahtevni, testiranja dolgotrajna,« se spominja. A nikoli ni pomislila, da bi se ustavila: »Vedela sem, da mora vsak izdelek nositi moj podpis.« Danes išče laboratorijskega partnerja z enako vizijo – priložnost za bolj celosten razvoj. »Ustvarjanje lastne kozmetike je proces zaupanja – vase, v naravo in v ljudi.«

Svetovni odmevi: Od Vogue do Cosmoprofa

Nagrade so prišle nepričakovano. »Ob vsaki osvojitvi nagrade sem bila res iskreno ganjena,« pravi. Več kot 24 priznanj je odprlo vrata: objave v British Vogue, Glamour, Vanity Fair, Grazia in drugih. »Ko sem prejela sporočilo redakcije British Vogue, sem najprej mislila, da gre za lažno vabilo,« se smeji. Pritegnila jih je zgodba o beli jelki in avstralskih izvlečkih.

x DSCF5045.jpg
ArhivGalBaia
Razvoj prve kreme je trajal šest let – obdobje testiranj, popravkov in dvomov.

Udeležba na Cosmoprofu v Bologni je bila korak naprej: stiki z distributerji, povratne informacije, nova sodelovanja. Uvrstitev med 25 najvplivnejših v trajnostni naravni lepoti po Who’s Who in Natural Beauty za 2024 jo je navdihnila: »V kategoriji Rising Star so me prepoznali kot del nove generacije, ki združuje znanost, etiko in duhovnost.« To odpira priložnosti v tujini: tako za laboratorije, distributerje, wellness centre.

Vizija iz gozda: Lepota, ki »diha«

»Čista in etična lepota zame pomeni, da je lepota usklajena z zavestjo,« razlaga Nataša. To uresničuje z naravnimi sestavinami, brez testiranja na živalih, in s kulturo spoštovanja – do ljudi, s katerimi sodeluje, in do okolja. Prihodnji izdelki bodo negovali ne le kožo, ampak tudi energijsko ravnovesje – holističen pristop, kjer lepota ni v videzu, ampak v občutku. Narava je njen sogovornik.

obrazi podjetnistva banner_Specialisti.jpg

»Ko hodim po gozdu, poslušam tišino in prav v njej najdem odgovore. Tam se rojevajo ideje za nove formulacije, imena, celo poslovne odločitve,« pravi. V vonju jelke ali kapljici rose čuti modrost: »Narava me uči potrpežljivosti – da prava lepota ni v popolnosti, temveč v poti.«

Največji dosežek? Sporočila strank: »Končno nekaj, kar čutim, da deluje.« Takrat ve, da je vredno. »Hvaležna sem za vse nagrade in priznanja, a največ mi pomeni, da GalBaia ostaja zvesta vrednotam. Da sem dokazala, da je mogoče zgraditi blagovno znamko z znanjem in pogumom.«

Dolgoročna vizija? »GalBaia ostaja zavezana znanosti, čistim formulacijam ter iskreni in etični lepoti. Želim, da se razvije v globalno prepoznavno blagovno znamko ‘z dušo’.« V Škofji Loki GalBaia raste in kot bela jelka sega visoko proti nebu.

Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.