Pozor: to pravi Dars o podaljšanju letnih vinjet
Dars je objavil nekaj dodatnih pojasnil glede štirimesečnega podaljšanja letnih vinjet, ki so ga na vladni predlog prek posebnega interventnega zakona potrdili poslanci.
Dars je objavil nekaj dodatnih pojasnil glede štirimesečnega podaljšanja letnih vinjet, ki so ga na vladni predlog prek posebnega interventnega zakona potrdili poslanci.
DZ je danes z 48 glasovi za in nobenim proti potrdil podaljšanje letnih vinjet. Koalicijski poslanci so ukrep, ki ga je ministrica za infrastrukturo označila za nadomestilo ljudem za potrpljenje v času slabše pretočnosti na avtocestah, podprli, opozicijski SDS in NSi pa sta glasovanje obstruirali. Vladi so očitali deljenje predvolilnih bonbončkov.
Vlada je sprejela predlog interventnega zakona, s katerim bo državnemu zboru v potrditev predlagala štirimesečno podaljšanje veljavnosti letnih vinjet.
Vlada navkljub rednim zastojem na slovenskih avtocestah ne namerava uvesti popusta, ki bi po cenil vinjete za uporabnike, ki trpijo zaradi zastojev.
Za vožnjo po slovenskih avtocestah in hitrih cestah so od danes obvezne e-vinjete. Te so po 13 letih vinjetnega sistema zamenjale cestninske nalepke. Cene ostajajo nespremenjene, novost pa je, da letna vinjeta ne bo več vezana na koledarsko leto.
Dars je od začetka decembra lani do konca avgusta prodal skupno nekaj več kot 3,96 milijona vinjet z letnico 2020, kar je 37 odstotkov manj, kot je v enakem obdobju leto prej prodal vinjet z letnico 2019. Vrednost prodanih vinjet se je zmanjšala za 38,85 milijona na 137,35 milijona evrov. Medtem se že tiskajo vinjete za 2021, ki bodo modrozelene.
Dars je med 1. decembrom 2018 in 30. novembrom lani prodal za 195,15 milijona evrov vinjet, kar je na letni ravni za 6,9 milijona evrov več. Ob tem so vozniki decembra nakupili že za 22,93 milijona evrov vinjet z letnico 2020, kar je za slab milijon evrov več kot so decembra predlani nakupili rožnatih. Te v veljavi ostajajo še do konca meseca.
Nemčija bi z uvedbo vinjetnega sistema kršila pravni red EU, je presodilo Sodišče EU. Po zakonodajnem predlogu, ki je v celoti pripravljen, ne pa še uveljavljen, bi namreč nemški državljani celoten znesek vinjete dobili vrnjen v obliki olajšave pri davku na motorna vozila, kar po mnenju sodišča pomeni diskriminacijo na podlagi državljanstva.
Nemčija namerava cestnino za osebne avtomobile uvesti oktobra 2020. Ustrezen sporazum je bil podpisan v nedeljo, je včeraj prek družbenega omrežja Twitter sporočil minister za promet Andreas Scheuer. "To pomeni, da lahko zagotovimo pravičnost na naših cestah, saj bo vsak, ki uporablja našo infrastrukturo, to tudi plačal," je dodal.
Mineva deset let, odkar se voznikom osebnih vozil in motornih koles na slovenskih avtocestah ni treba ustavljati na cestninskih postajah. S 1. julijem 2008 so se namreč začele uporabljati vinjete. Dars jih je od tedaj prodal več kot 56,1 milijona, z njimi pa je zaslužil več kot 1,3 milijarde evrov, ki jih je namenil nadgradnji avtocestnega omrežja.
Mariborski kriminalisti so v sredo v Ljubljani odvzeli prostost 28-letnemu Ljubljančanu, slovenskemu državljanu, ki je med 13. in 15. januarjem preko SMS sporočil oglaševal prodajo letne slovenske avtocestne vinjete po polovični ceni. S povabilom h klicu na komercialno številko je povzročil za okoli 40.000 evrov materialne škode.
Informacijski pooblaščenec je v nadzoru ponujanja vinjet prek sporočil SMS - s sporočili so vinjete ponujali po polovični ceni in služili s klici na premijsko številko - ugotovil, da je spletno domeno registrirala v Sloveniji neobstoječa oseba in da je končni uporabnik premijske številke na Sejšelih. Pooblaščenec je podal kazensko ovadbo.
V Avstriji so od danes v veljavi nove vinjete za vožnjo osebnih vozil po tamkajšnjih avtocestah.
Digitalne vinjete bodo naslednje leto na voljo lastnikom osebnih motornih vozil in motorjev; zanje se bosta že takoj odločili dve tretjini Avstrijcev.