Revija Reporter
Svet

Glavno vodilo nove Kurzeve vlade bo "ekologizacija"

STA

4. jan. 2020 13:49 Osveženo: 13:57 / 04. 1. 2020

Deli na:

Sebastian Kurz

Reuters

Nova avstrijska vladna koalicija med ljudsko stranko (ÖVP) in Zelenimi si je na okoljskem področju po mnenju analitikov zastavila ambiciozne cilje. Na področju javnega prometa med drugim načrtuje cenejši in bolj povezan javni prevoz, javni sektor pa bo moral po načrtih do leta 2027 preiti na električna vozila.

Avstrijcem bo po načrtih nove vladne koalicije, o kateri so ÖVP in Zeleni dogovor dosegli v četrtek, na voljo enotna vozovnica za javni prevoz v celotni državi, s katero bodo lahko brez dodatnih plačil prestopali med različnimi sredstvi javnega prevoza, je poročala avstrijska tiskovna agencija APA.

Za vozovnico, ki bo veljala v celotni državi, je predvidena cena tri evre na dan oz. 1095 evrov letno. Za prevoz v eni zvezni deželi bo treba odšteti en evro na dan, za prevoz v dveh pa dva evra. Za mlade je predviden popust. Uresničenje načrta je sicer v veliki meri odvisno od razpleta pogajanj z zveznimi deželami.

Davek na letalsko vozovnico bo po predlogu iz koalicijske pogodbe odslej enoten in bo znašal 12 evrov. Za lete na kratkih razdaljah to pomeni 240-odstotno povečanje v primerjavi s trenutnim davkom, na srednjih razdaljah 60-odstotno, leti na dolgih razdaljah pa bodo v tem primeru obdavčeni 30 odstotkov manj kot doslej.

S tem želijo potnike odvrniti od letov na krajših razdaljah, kjer je mogoče poiskati učinkovite alternative v drugih prevoznih sredstvih. Letalski promet namreč velja za velikega onesnaževalca okolja.

Kljub temu vlada ne načrtuje uvedbe davka na kerozin, letalske vozovnice pa bodo še naprej oproščene davka na dodano vrednost.

Velike spremembe se obetajo tudi v voznih parkih podjetij javnega sektorja. Ta bodo morala po možnosti že leta 2022 oz. najpozneje leta 2027 preiti na vozila brez škodljivih izpustov, torej električna. Nakup vsakega vozila z motorjem na notranje izgorevanje bodo morala podjetja posebej utemeljiti. Izjeme bodo veljale za posebna vozila, kot so na primer nekatera vojaška.

K nakupu okolju prijaznejših vozil želi vlada z davčnimi spremembami spodbuditi tudi podjetja v zasebni lasti. Tako bodo ob nakupu vozil deležna olajšav, če bodo imela ta manj oz. nič škodljivih izpustov.

Spremembe se obetajo tudi v cestnem prometu. Avgusta lani sprožen pilotni projekt zvišanja najvišje dovoljene hitrosti vožnje na 140 kilometrov na uro na dveh odsekih zahodne avstrijske avtoceste A1 med Dunajem in Salzburgom bi koalicija predčasno zaključila. Zviševanje najvišjih dovoljenih hitrosti vožnje je namreč že od samega začetka tarča ostrih kritik okoljevarstvenikov.

Glavno vodilo nove vlade pod vodstvom kanclerja Sebastiana Kurza bo tudi sicer postala "ekologizacija". Vlada si bo v prvi vrsti prizadevala, da bo Avstrija dosegla ogljično nevtralnost do leta 2040, deset let pred ciljem EU.