Revija Reporter
Slovenija

Ultra cestninjenje

8. feb. 2010 18:43 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Po donosnem poslu Ultre pri izdelavi mestne kartice Urbane v Ljubljani in elektronizaciji študentskih prehrambnih bonov Margento, si družba v solastništvu prvaka stranke Zares Gregorja Golobiča obeta še bolj donosen posel pri izdelavi aparatov za satelitsko cestninjenje. Podjetje Telargo, ki sta ga v ZDA ustanovili Ultra in vodilni japonski operater mobilnih komunikacij NTT Docomo, se že predstavlja kot promotor projekta elektronskega cestninjenja na podlagi satelitske tehnologije.

Po donosnem poslu Ultre pri izdelavi mestne kartice Urbane v Ljubljani in elektronizaciji študentskih prehrambnih bonov Margento, si družba v solastništvu prvaka stranke Zares Gregorja Golobiča obeta še bolj donosen posel pri izdelavi aparatov za satelitsko cestninjenje. Podjetje Telargo, ki sta ga v ZDA ustanovili Ultra in vodilni japonski operater mobilnih komunikacij NTT Docomo, se že predstavlja kot promotor projekta elektronskega cestninjenja na podlagi satelitske tehnologije.

Direktor Telarga Bogdan Pavlič je projekt podrobneje predstavil tudi v oddaji Polnočni klub TV Slovenija 29. januarja ter pokazal tudi napravo za cestninjenje, ki jo je izdelalo njihovo podjetje. Kot je dejal, je taka tehnologija ponekod že razvita, najbolj v Nemčiji, kjer menda s satelitskim cestninjenjem poberejo celo desetkrat več cestnine kot pred uvedbo tega sistema.

Po njegovem bi tak sistem prinesel prednosti tudi za slovensko državo, saj bi lahko določila, da cestnine pobira na katerem koli odseku, ne le na hitrih cestah in avtocestah, poleg tega bi s tem poenostavila model cestninjenja. Država bi lahko višje cestnine določila v času, ko je prometa več, hkrati pa bi več plačevali za vozila s prikolicami in tovorna vozila, to pa bi omogočale tipke na cestninski napravi v vozilu.

Naprava naj bi bila podobna navigatorju, vendar s to razliko, da nam bo ta pobirala denar, možno pa bi jo bilo uporabiti tudi za informiranje o prometnih razmerah ter za pomoč pri nesrečah.

Naprava za 120 evrov
Sistem satelitskega cestninjenja je Pavlič predstavil že na tiskovni konferenci 9. julija 2008. Takrat je poudaril, da bi lahko po tem sistemu satelitsko cestninjenje tovornih vozil s težo nad 3,5 tone začeli že s 1. julijem 2009, za vsa druga vozila pa bi lahko sistem deloval leto pozneje. Naprava naj bi stala 119,5 evra, vanjo pa naj bi se iz operativnega centra centralno pošiljali vsi podatki, potrebni za izvedbo cestninjenja.

Sistem naj bi v celotni življenjski dobi, ki naj bi po projekcijah trajala do konca leta 2033, stal 1,2 milijarde evrov, kar bi bil vložek zasebnega partnerja. Telargo je namreč 19. junija 2008 vložil vlogo za zainteresiranosti za vzpostavitev javno-zasebnega partnerstva za ta projekt, država pa bi morala odgovoriti v štirih mesecih.

VEČ V TISKANI IZDAJI
Trafika24 Logo

Privoščite si nemoteno branje

Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.

Prijava

Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se