Revija Reporter
Slovenija

Spet cenzura oglasa za Reporter! Si odhajajoča direktorica TV Slovenija Ljerka Bizilj s tem kupuje odpustke?

Nenad Glücks

5. mar. 2018 13:05 Osveženo: 7:30 / 06. 3. 2018

Deli na:

V stilu pravoverne družbenopolitične delavke je že drugič v zadnjem letu direktorica TV Slovenija Ljerka Bizilj popolnoma neutemeljeno preprečila predvajanje našega oglasa, češ da ta ni primeren. A v njem ni prav nič spornega, kar dokazuje spodaj predvajani posnetek.

Gledalci TV Slovenija bi morali včeraj pred Dnevnikom videti oglas za današnjo številko našega tednik Reporter, vendar jim je direktorica televizije Ljerka Bizilj to preprečila. Iz službe za oglasno trženje RTV Slovenija smo dobili pojasnilo, da »oglas ni primeren za predvajanje, tako da bomo morali žal objavo stornirati«. Kaj konkretno ni bilo primernega, nočejo obrazložiti.

Oglas se je glasil: »Franc Kangler brez dlake na jeziku o umazanih političnih ozadjih in svinjski predvolilni kampanji.« V sedanji številki imamo objavljen velik intervju s Kanglerjem, njegova Nova ljudska stranka se je namreč s Primčevo stranko Glas za otroke in družine povezala v koalicijo Združena desnica.

Ljerka Bizilj je političnemu tedniku Reporter prepovedala, da bi omenjal politike, o katerih piše, v svojih oglasih. To je tako, kot če bi prepovedala športnemu dnevniku Ekipa, da v oglasih omenja športnike!

Oglasa niso zavrnili v trženju, pač pa je tako odredila direktorica Ljerka Bizilj, ki je podobno zavrnila oglas za Reporter že pred letom dni. Tedaj je to utemeljila, češ da se skušajo izogibati politikom v oglasih!? Da, prav ste prebrali, družbenopolitična delavka s Kolodvorske je političnemu tedniku Reporter prepovedala, da bi omenjal politike, o katerih piše, v svojih oglasih. To je tako, kot če bi prepovedala športnemu dnevniku Ekipa, da v oglasih omenja športnike!

Dejansko gre za najbolj brutalno cenzuro, ki je tudi grobo kršenje pravil same RTV Slovenija. Tam so v veljavi Poklicna merila in načela novinarske etike, kjer je našteto, v katerih primerih morajo oglas zavrniti: če je vsebina žaljiva, če lahko rani človekovo dostojanstvo in ponos posameznika ali družbene skupine, če izrablja ali žali verska čustva in politična prepričanja posameznikov ali družbenih skupin in če koga omalovažuje, diskreditira ali žali. Kot je jasno razvidno iz citirane vsebine oglasa, v njem ni ničesar žaljivega, nikogar se ne omalovažuje, diskreditira…

Edina, ki je v tej zgodbi neprofesionalna in nas diskreditira, je Biziljeva, ki nam poleg tega povzroča tudi poslovno škodo. Očitno kljub temu, da je pred dvema mesecema na seji programskega sveta napovedala svoj odstop z mesta direktorice televizije (odstopila naj bi aprila) morda upa, da si bo s cenzuro Reporterjevega oglasa kupila kak odpustek za finančne mahinacije, ki so na nacionalni TV dogajale v času njenega mandata.

Čeprav je pred dvema mesecema napovedala svoj odstop, potem ko jo je že lani neuspešno odstavljal direktor RTV Igor Kadunc (za njeno razrešitev je v programskem svetu zmanjkal en glas), so poznavalci prepričani, da bo požrla svojo besedo. Pravijo, da nikakor ne bo odstopila, kvečjemu jo bodo morali razrešiti s položaja, ki se ga oklepa.

Njen mandat je poln očitkov o finančnih nepravilnostih pri izvedbi televizijskih projektov. Tako je recimo lanskoletna prireditev Ema za izbor evrovizijske pesmi stala kar pol milijona evrov več, kot je bilo to v letih prej, zunanjih izvajalcev pa kljub izredno visokim cenam Biziljeva ni izbrala z javnim razpisom.