Posvet o javnem naročanju prinaša spremembe Zakona o javnem naročanju
27. avg. 2021 10:33 Osveženo: 12:12 / 27. 8. 2021


Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij, delujoča v okviru Gospodarske zbornice Slovenije, je v sodelovanju s Skupnostjo socialnih zavodov in Združenjem zdravstvenih zavodov danes na sejmu AGRA organizirala Posvet o javnem naročanju. Govora je bilo o pomen vključevanja živil izboljšane hranilne sestave v javna naročila. Predstavljene so bile novosti v javnem naročanju in nadgradnji spletnega kataloga živil za javno naročanje kot tudi glavni trendi na področju prehrane.
Sprememba Zakona o javnem naročanju (ZJN-3), ki stopi v veljavo 1. januarja 2022 prinaša dvig mejne vrednosti za objavo in izjeme za katere se Zakon ne uporablja. V 27. členu, kjer so navedene izjeme za katere se Zakon ne uporablja se dodaja 15. točka: »javna naročila živil, če vrednost javnega naročila ne presega vrednosti, od katerih dalje je potrebna objava v Uradnem listu Evropske unije«. Čeprav bo do določene vrednosti naročanje živil po novem predstavljalo izjemo, pa zakon tudi za te nabave zahteva spoštovanje ciljev iz Uredbe o zelenem javnem naročanju.
Javne zavode se spodbuja, da vključujejo čim več živil iz lokalnega okolja, živil označenih s shemami kakovosti, kot so ekološko, zaščitena označba porekla, zaščitena geografska označba, shema izbrana kakovost Slovenija in z drugimi označbami. Tukaj je javnim zavodom v pomoč Katalog živil za javno naročanje. V njem je zajetih 37 kategorij živil, v katere je razvrščenih 5.660 izdelkov. Baza se dnevno dopolnjuje, saj se ponudniki želijo predstaviti tudi s svojo najnovejšo ponudbo. Konec leta 2020 je kode za dostop do Kataloga živil prejelo preko 14.000 uporabnikov gostinskih in turističnih storitev. V sklopu projektov Odloči se ZA in VEČ ugodnejših, nadgrajena aplikacije omogoča uporabnikom hitrejše iskanje živil izboljšane hranilne sestave.
Na posvetu o javnem naročanju je pogovor nanesel tudi na trende na področju prehrane. GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij že vse od leta 2015 spodbuja živilska podjetja, da doprinašajo k strateškim ciljem prehranske strategije, predvsem na področju izboljšanja sestave živilskih izdelkov in spodbujanja zdravega življenjskega sloga. V okviru aktivnosti projekta Zaveza odgovornosti, podjetja s svojo proaktivnostjo doprinašajo k spremembam prehranjevalnih navad ter posledično k bolj zdravemu življenjskemu slogu potrošnikov.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke