Annalena Baerbock Svet24.si

Sledi kibernetskega napada na nemško vladajočo ...

ženska Svet24.si

Iskrenost do samega sebe je najboljša ...

občina-ruše, urška-repolusk Necenzurirano

Policija preiskuje, kako je štajerska občina ...

jansa orban fb2 Reporter.si

Večni si želijo biti le avtokrati: v Moskvi, v ...

mbappe Ekipa24.si

"Tako hitro kot teče Mbappe, sem jaz tekel v ...

Tudi Brad Pitt je obupal .. Odkrito.si

Koga briga Barbariga?!

sekulic slovenija af Ekipa24.si

Tole je očitno menjava za Mika Tobeyja! Američan...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Slovenska kulinarika se je predstavila Američanom

Deli na:
Slovenska kulinarika se je predstavila Američanom

Rezanci s peno iz jurčkov, prah šunke, jurček in mak (fotografija je simbolična). - Foto: Gostilna Rajh

Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) in Slovensko-ameriško gospodarsko združenje (Saba) sta v nedeljo ob sodelovanju znane slovenske gostilne Rajh sklenili uvodno predstavitev Gostilna Slovenija v ZDA. Kuharska ekipa omenjene prekmurske gostilne je slovenske jedi predstavila v zveznih državah Ohio in Pensilvanija.

V minulih dveh tednih so lahko Američani uživali v kulinaričnih mojstrovinah Leona in Valentine Pintarič iz gostilne iz Bakovcev pri Murski Soboti, predsednik Saba in glavni pobudnik projekta nekdanji generalni konzul Slovenije v Clevelandu Jurček Žmauc pa je izpostavil tudi sodelovanje kuharja in lastnika restavracije Bratenahl Bistro Gina Antonellija ter Michaela Husneyja.

Dva osrednja dogodka sta potekala v restavraciji Bratenahl Place Bistro v Clevelandu, kuhalo pa se je tudi v Slovenskem narodnem domu v največjem mestu v Ohiu, kakor tudi v domu Slovenske narodne podporne jednote (SNPJ) v Imperialu v Pensilvaniji. Potekale so tudi predstavitve manjšim skupinam pri priznanih Američanih slovenskega rodu, kot je podjetnik Peter Jancar in predsednik bolnišnice St. Vincent David Perse.

Projekt so predstavili tudi v slovenski radijski oddaji, ki jo po Tonyju Petkovšku sedaj vodi ustanovitelj Dvorane slavnih in muzeja Polke Joe Valencic.

Za pripravo hrane po domačih receptih in zagotavljanje primerne kakovosti surovin je pomagala tudi slovenska skupnost v Clevelandu. "Izjemno iznajdljive slovenske kuharice točno vedo, kje se dobijo sestavine, ki jih potrebujemo za pripravo značilnih slovenskih jedi," je dejal Žmauc.

Nekaj sestavin je gostilna Rajh, ki se je v okvirju projekta predstavila kot prva, poslala po pošti, nekatere, denimo domače ocvirke, pa so naročili pri slovenskih mesarjih v Clevelandu. Ker je sodelujoča gostilna iz Prekmurja, ni manjkalo značilnih jedi iz tega dela Slovenije, kot so langaš, dodoli in prekmurska gibanica.

V sklopu gostovanja je bilo v 14 dneh šest kuharskih dogodkov in nekaj promocijskih tako pri slovenski skupnosti v ZDA kot v restavracijah. Leon in Valentina Pintarič sta tako v dveh tednih nahranila več kot 200 ljudi.

Hkrati s kuharskimi dogodki je potekala tudi promocija knjige Mateja Fišerja o tradicionalni prekmurski kuhinji, izdana v slovenskem in angleškem jeziku.



Projekt sta pozdravila tudi prva dama ZDA slovenskega rodu Melania Trump in pisatelj Mike Maden, organizatorji pa so pogrešali udeležbo slovenskih diplomatskih predstavnikov v ZDA.

"Leon in Valentina sta fenomenalna predstavnika mlajše generacije slovenskih kuharskih strokovnjakov in zelo dobra promotorja Slovenije ter njene kulinarične kulture," je dejal Žmauc in omenil, da sta kuharja obiskala med drugim Slovensko Pristavo v Ohiu.

Tam imajo razstavljen tudi dres najuspešnejše slovenske alpske smučarke Tine Maze, v katerim je na olimpijskih igrah v Sočiju osvojila zlato medaljo. Smučarka je dres na pobudo Žmauca podarila slovenski skupnosti v Clevelandu.

Žmauc je bo tej priložnosti še sporočil, da bo Saba pomagala pri izvoz bučnega olja oljarne Fram na ameriški trg. Potrdila so potrjena in prodaja se bo začela oktobra.

Žmauc je zamisel o projektu Gostilna Slovenija, ki zajema 43 slovenskih gostiln, predstavil septembra lani predsedniku in direktorju OZS Branku Mehu ter Danijelu Lampergerju.

Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS z blagovno znamko in znakom Gostilna Slovenija skrbi za promocijo vrhunske kakovosti na področju gostinstva v Sloveniji.

Pravico do uporabe kolektivne blagovne znamke Gostilna Slovenija pridobijo gostinci, ki izpolnjujejo stroge kriterije, vezane na zunanjo in notranjo ureditev lokala. V ponudbi morajo prevladovati hišne, lokalne in regionalne jedi, ustrezna živila lokalnih pridelovalcev, ustrezna mora biti tudi glasbena kulisa, načini strežbe in vrsta drugih sestavin.