Revija Reporter
Svet

Orban ne popušča: Prihodnje leto tudi davek na šampon in milo

STA

19. nov. 2014 6:00 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017

Deli na:

Madžarski premier Viktor Orban je znova presenetil. Potem ko so zaradi množičnih protestov nedavno propadli njegovi načrti o internetnem davku, je tamkajšnji parlament včeraj sprejel paket davčnih zakonov, ki bodo Madžarom prihodnje leto prinesli nove davke, med drugim tudi na šampon in milo, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Najnovejši davki so še ena v vrsti neobičajnih potez Orbanove desničarske vlade na področju ekonomske politike, ki v največji meri vplivajo na tuja podjetja. Orban, eden najbolj kontroverznih voditeljev na stari celini, se poleg nerazumljivih ekonomskih potez sicer otepa tudi očitkov o rušenju demokratičnih načel, kar pa sam zanika.

Nedavno je predlagal davek na uporabo interneta, ki je v državi sprožil množične proteste, kritike pa so prišle tudi iz tujine. Temu predlogu se je Orbanova ekipa nato odpovedala, a je že pripravila nove.

V okviru včeraj potrjenega paketa davčnih zakonov bodo zvišali davek na oglaševanje, kar je nemški medijski gigant RTL že označil za diskriminatorno potezo. Za velike trgovske verige, ki so običajno v tuji lasti, bodo občutno dvignili davek za nadzor, t.i. Tesco davek. Ime je dobil po britanski trgovski verigi Tesco, ki deluje v srednji in vzhodni Evropi.

A novi ukrepi ne bodo prizadeli le podjetij - dotaknili se bodo tudi navadnih državljanov. Okoljski davek bo po novem veljal tudi za šampon, milo in druge podobne izdelke, t.i. davek na čips oz. nezdravo hrano pa bo veljal tudi za alkoholne pijače.

Davek na dodano vrednost bo ostal pri 27 odstotkih, kar je najvišja stopnja med članicami EU. Nespremenjena ostaja tudi enotna dohodninska stopnja, ki je pri 16 odstotkih.