Revija Reporter
Svet

Bruselj: Trumpova grožnja je "težko razumljiva"

STA

24. maj. 2018 14:52 Osveženo: 15:01 / 24. 5. 2018

Deli na:

Sedež Evropske komisije V Bruslju

Arhiv Svet24

V Evropski komisiji so danes grožnjo ameriškega predsednika Donalda Trumpa z zvišanjem carin na avtomobile označili za "težko razumljivo". Težko si je predstavljati, kako bi lahko uvoz avtomobilov ogrožal nacionalno varnost, zato je to težko razumeti, se je odzval podpredsednik komisije Jyrki Katainen.

Podpredsednik komisije je ob tem izpostavil, da bi bilo enostransko zvišanje carin na avtomobile v nasprotju s pravili Svetovne trgovinske organizacije (WTO).

EU trenutno čaka na Trumpovo odločitev o uvedbi dodatnih uvoznih carin na jeklo in aluminij, ki se pričakuje 1. junija. Ameriški predsednik je marca unijo začasno izvzel iz tega ukrepa, v začetku maja je izvzetje še enkrat podaljšal, a le za en mesec.

V EU zahtevajo stalno izvzetje iz novih, 25-odstotnih carin na jeklo in desetodstotnih carin na aluminij ter poudarjajo, da so se v tem primeru z ZDA pripravljeni pogovarjati o štirih trgovinskih temah v skupnem interesu.

Te štiri točke so: boljši dostop do industrijskih proizvodov, tudi avtomobilov, in javnega naročanja, krepitev sodelovanja na področju utekočinjenega zemeljskega plina, s katerim Evropo sedaj v glavnem oskrbuje Rusija, reforma WTO ter sodelovanje regulatorjev.

Tik pred iztekom začasnega izvzetja iz novih carin na jeklo in aluminij je Trump sedaj zagrozil z dodatnimi carinami na avtomobile.

V sredo je namreč napravil prvi korak k uvedbi višjih carin na uvoz avtomobilov v ZDA, ko je ministru za trgovino Wilburju Rossu naročil, naj izvede preiskavo, kako uvoz avtomobilov vpliva na nacionalno varnost ZDA. Enak postopek je uporabil pred uvedbo višjih carin na jeklo in aluminij.

Wall Street Journal poroča, da želi Trump na uvoz avtomobilov uvesti 25-odstotne carine in da mu bo ta preiskava zagotovila potrebno podlago.

V komisiji so v povezavi z novo Trumpovo grožnjo še dejali, da je sklicevanje na nacionalno varnost v primeru avtomobilske industrije še teže razumljivo kot v primeru jekla in aluminija.