Svetovni dan svobode medijev je posvečen svetovnonazorski različnosti, o kateri morajo poročati tudi mediji. Na uradnih plakatih zato vidimo mikrofone v pisanih barvah v obliki cvetličnega šopka. V Bruslju pa je novinarska zveza izdelala plakat v dveh barvah, s katerima posebej v ZDA označujejo dva politična tabora: modri in rdeči.
V Sloveniji imamo občutek, da vidimo v časopisju samo rdeče črke, modrih pa je le za vzorec. To dokazujejo mnoge študije, ki s številkami dokazujejo izjemno prevlado idej levega in levosredinskega svetovnega nazora v slovenskih medijih. V Sloveniji so tako za medije povsem običajna stvar okorgle mize in soočenja, kjer se soočajo samo somišljeniki. Celo na javni RTVS. Za razliko od časov pred letom 1990 tu in tam sicer povabijo drugače misleče, ki pa so praviloma vedno v manjšini.
ZNP je tudi v letnem poročilu, o katerem večina medijev sploh ni poročala, poudarilo, da je nepluralnost medijev velik problem. Med mediji v veliki večini še vedno prevladujejo mediji z levim svetovnonazorskim prepričanjem, kar je še posebej problematično v Sloveniji, kjer so na oblasti večinoma leve vlade. Te so tako brez ustreznega medijskega nadzora. Provladni so tudi vsi resni dnevni splošno informativni tiskani mediji, večina splošno informativnih medijskih portalov, radijev in televizij.
Slovenski mediji so zaradi nepluralnosti in vsiljevanja enega mnenja cokla političnega in gospodarskega razvoja države.
Tino Mamić, predsednik ZNP
Letno poročilo o stanju medijev
http://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/390-porocilo-zdruzenja-novinarjev-in-publicistov-znp-o-stanju-na-podrocju-medijev-v-sloveniji-v-letu-2014