Živilska podjetja se zavedajo svojega vpliva na potrošnike, zato želijo z informiranjem in izboljšanjem hranilne sestave živil prispevati k bolj zdravemu življenjskemu slogu slovenskega potrošnika. S tem namenom je pred šestimi leti pod okriljem GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij nastal projekt Zaveza odgovornosti. V okviru projekta so do danes podjetja treh sektorjev (sektor brezalkoholnih pijač, sektor mlekarstva in sektor pekarstva) podpisala lastne sektorske zaveze.
V Mercatorju, ki se je pobudi Zaveza odgovornosti pridružil januarja se zavedajo, da je spodbuda boljših nakupnih odločitev potrebna prav na prodajnih mestih. Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica tržnega komuniciranja v družbi Mercator: »Od naše pridružitve pobudi smo zaznali povečan obseg povpraševanja po živilih z izboljšano hranilno sestavo. Pozitivno spremembo smo zaznali zlasti pri milenijcih in generaciji Z, kar je odločilnega pomena za spremembo prehranjevalnih navad in potrditev naših dosedanjih aktivnosti za ozaveščanje potrošnikov. Pri tem sodelujemo z največjimi proizvajalci v Sloveniji in regiji ter tako zagotavljamo najširši izbor izdelkov z manj sladkorja, soli, maščob ter z več prehranskimi vlakninami, vitamini in minerali, ki jih kupci najdejo na policah z oznako Moje znamke.«.
V preteklih letih je bil tako s pomočjo aktivnosti projekta dosežen napredek na področju širjenja ponudbe živil izboljšanje hranilne sestave, jasnega informiranja potrošnikov in spodbujanja zdravega življenjskega sloga. Da podpisniki svoje zaveze udejanjajo v praksi nakazujejo tudi najnovejši podatki.
»Samo v letu 2020 je bilo na trgovskih policah kar 78 % novih izdelkov iz kategorije pijač z energijsko vrednostjo nižjo od 34 kcal/100 ml in 66 % novih mlečnih izdelkov z manj dodanega sladkorja. Podjetja širijo tudi ponudbo pekovskih izdelkov z večjim deležem polnozrnatih sestavin, ki je v letu 2020 znašal 3 %. V zadnjih letih pa je prišlo tudi do znižanja vsebnosti določenih hranil v živilih, ki so z vidika zdravja manj zaželena. Vsebnost dodanega sladkorja se je v mlečnih izdelkih znižala za 13 %, vsebnost dodane soli v kruhu pa za 3,2 %« je povedala dr. Petra Medved Djurašinović, vodja področja prehranske politike pri GZS-Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij.
Pomembno je, da s široko ponudbo živil izboljšane hranilne sestave, ki je predstavljena tudi v Katalogu živil izboljšane sestave seznanimo potrošnike in jim s pomočjo jasnega informiranja predstavimo prednosti tovrstnih izdelkov. S tem namenom GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij ponovno stopa v promocijsko kampanjo z družbo Mercator, v okviru katere bodo potrošniki tovrstne izdelke lažje prepoznali na trgovskih policah.
»Na GZS-Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij ves čas stremimo k temu, da bi zaveze in aktivnosti podpisnikov na področju izboljšanja hranilne sestave živil prepoznali tudi potrošniki. Verjamemo, da lahko z skupnim sodelovanjem različnih deležnikov doprinesemo k večji ozaveščenosti potrošnikov o pomenu uživanja živil izboljšane hranilne sestave in široki ponudbi živil izboljšane hranilne sestave, ki je na voljo na trgu,« je ob tej priložnosti povedala dr. Tatjana Zagorc, direktorica GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij.