Revija Reporter
Slovenija

Tudi »kompromisni« DDV bi bil najbolj usoden za Reporter

Igor Kršinar

9. okt. 2012 13:58 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Vladni predlog o višji obdavčitvi tiska naj bi po zadnjih informacijah nekoliko »omilili« v poslanskih klopeh. Kot je znano, vlada predlaga, da bi tisk namesto z dosedanjo nižjo 8,5 odstotno stopnjo obdavčili z osnovno 20 odstotno stopnjo. Predlog ni koalicijsko usklajen, saj mu nasprotujejo zlasti v SLS in Desusu, pomisleke pa imajo tudi v NSI in predsednik DL Gregor Virant.

Po zadnjem predlogu, ki ga nekateri imenujejo kompromisni, naj bi obdavčili »zgolj« tisk, ki se prodaja v kolportaži, ne pa tudi prodaje v naročninah. A ta ukrep bi najbolj prizadel prav najmanjše medijske hiše, ki imajo nizko naklado in največ revij prodajo v kioskih.

Med slednjimi je tudi Reporter, ki se večinoma prodaja v prosti prodaji. V prvem trimesečju 2012 je bilo po podatkih Slovenske oglaševalske zbornice v povprečju prodanih 10.207 izvodov revije Reporter, od tega 2.922 naročnikom, 7.285 pa v kolportaži.

Veliko manj oškodovani bi bili dnevni časopisi, ki v veliki večini svoje izvode prodajo naročnikom, zelo malo pa v kolportaži. V prvem trimesečju je bilo v povprečju prodanih 45.440 izvodov Dela, od tega 39.541 naročnikom, 5.899 pa v prosti prodaji. V drugem trimesečju je bilo prodanih 44.036 izvodov Dela, od tega 38.042 naročnikom, 5.957 pa v kioskih. Slovenske novice so se v prvem trimesečju prodajale povprečno po 73.719 izvodov, od tega 55.970 naročnikom, 17.749 pa v prosti prodaji. V drugem trimesečju so v povprečju prodali 71.559 izvodov Slovenskih novic, od tega 54.638 naročnikom, 16.921 pa v kolportaži.

Dnevnik se je v prvem trimesečju v povprečju prodajal v 36.391 izvodih, od tega 33.285 naročnikom in 2.984 v prosti prodaji. V drugem trimesečju pa so v povprečju prodali 35.424 izvodov Dnevnika, od tega 31.940 naročnikom in 3.150 v kioskih. Večer se je v prvem trimesečju prodajal v povprečju v 31.150 izvodih, od tega 28.099 naročnikom in 3.051 v kolportaži. V drugem trimesečju so v povprečju prodali 29.799 izvodov Večera, od tega 26.812 naročnikom, 2.905 pa v kioskih. Finance so v prvem trimesečju v povprečju prodali 11.171 izvodov, od tega 10.787 naročnikom in 384 v prosti prodaji. V drugem trimesečju pa so v povprečju prodali 11.317 izvodov, od tega 10.940 naročnikom in 377 v kolportaži.

Tako imenovani kompromisni predlog bi najbolj usodno škodoval Reporterju in revijam, ki se prodajajo večinoma v kolportaži, medtem ko dnevnih časopisov in revij z veliko naročniki skorajda ne bi prizadel. V Združenju novinarjev in publicistov smo opozorili na problematiko medijske pluralnosti, ki bi bila v primeru višje obdavčitve nižja. Je mar v interesu sedanje vlade oziroma sedanje vladajoče koalicije, da iz medijskega prostora izgine Reporter in da bo slovenski tisk še manj pluralen?