Zaradi slabe klime in odnosov med zaposlenimi letos v zavarovalnici izvajajo nekakšno merjenje kulture, kjer naj bi anketiranci podajali bolj predloge manj pa imeli možnost ocenjevati stanje v zavarovalnici in vodstvo. Merjenje organizacijske klime po metodi SiOK so prenehali v zavarovalnici izvajati že v letu 2010, potem, ko je prvo merjenje klime po prihodu Kidričeve uprave pokazalo zelo slabo stanje in zelo velik padec rezultatov na vseh področjih. Od tod izvira tudi strah vodstva, da bi se na transparenten način kazal negativen trend rezultatov s področja klime in voditeljstva, ki so poprej rasli vse do leta 2009.
Finance in Večer sta 09. 12. 2011 poročala o dragih treningih za vodstvo Vzajemne ob koncu leta pri svetovalki za javno nastopanje in trenerki komuniciranja Marti Kos v znesku več deset tisoč evrov. Ob tem pa naj bi interni pravilniki celo prepovedovali komurkoli javno nastopati brez predhodnega pisnega privoljenja predsednice uprave Kolarjeve in je torej na mestu že vprašanje, kakšen smisel sploh imajo izvedena izobraževanja oz. kot pravijo investicija.
Sicer pa je zavarovalnica ob koncu leta izvedla še številna druga izobraževanja. Podjetje BMC International iz Maribora, ki naj bi bilo specializirano "coaching" in trening, je za Vzajemno izvedla izobraževanja še 10 in 11.novembra, nato še 22. in 23. ter 29. in 30.novembra, potem še 6. in 7. ter 13. 14. 15. in 16. decembra... Vsa izobraževanja se izvajajo v prestižnem hotelu na Bledu.
Da je zadeva bila videti bolj "strokovna“ so za vodstvo izvedli tudi predavanje "Strategy, Balanced Scorecard, and Aligment, A presentation by Gavin Lawrie". Slušatelji niso bili ravno navdušeni nad 30 prosojnicami teorije brez prakse v zavarovalništvu, saj so strateške plane že leta 2003 in 2008 pripravili na zavarovalnici precej bolj konkretno s strateškimi cilji s pomočjo Balance scorecarda in seveda brez „angleških predavateljev“. Uprava pod vodstvom Kidriča in sedaj Kolarjeve pa v več kot dveh letih in pol niso pripravile ustrezne strategije. Zavarovalnica pa sedaj ni sposobna izdelati sama še niti SWOT...
Ob vsem tem je uprava za pomoč pri pripravi strategije najela tudi Ekonomsko fakulteto v Ljubljani, kjer so med drugim konec novembra v CISEF dvorani razpravljali o SWOT analizi za zavarovalnico.