Slovenci smo Adrio spravili v stečaj, zdaj nas bodo Latvijci vozili na Kanarske otoke!
3. jun. 2025 15:59 Osveženo: 17:03 / 03. 6. 2025


Prvi let na Kanarske ootoke z airBaltic bo v soboto 25. oktobra
Slovenski nacionalni prevoznik Adria Airways je leta 2019 bankrotiral. Po letih, pravzaprav desetletjih slabega vodenja s strani slovenskih uprav, so mu smrtni udarec zadali nemški lastniki, ki jim je država le tri leta prej Adrio prodala za pičlih 100.000 evrov. Medtem je latvijska nacionalna letalska družba AirBaltic zrasla v prevoznika s floto 50 letal, ki bodo po novem letela tudi med Ljubljano in Gran Canario.
Propad Adrie in kovid sta bila huda udarca za letalsko povezanost Slovenije s svetom. Izguba nacionalnega prevoznika je pomenila udarec za letalsko suverenost Slovenije, ki je izgubila več pomembnih linij in nekatere še do danes niso bile nadomeščene. Država tuje prevoznike k ustanavljanju linij snubi s subvencijami, a velikega interesa ni, na ljubljanskem letališču pa se z muko borijo za vsako novo povezavo.
Zato je novica vsaka nova linija. Napovedana je namreč vzpostavitev povezave med Ljubljano in Kanarskimi otoki v zimskih mesecih. Slovence in druge turiste bodo na zimske počitnice tovorili Latvijci.
Slovence in druge turiste bodo na zimske počitnice tovorili Latvijci.
Latvijska letalska družba AirBaltic bo jeseni vzpostavila letalsko povezavo med Brnikom in španskim otokom Gran Canaria. Prvi let bo opravila v soboto, 25. oktobra, nato pa bo od 31. oktobra do 27. marca linija obratovala ob petkih, so sporočili iz prevoznika.
Podpredsednik za upravljanje letalskega omrežja pri AirBalticu Mantas Vrubliauskas je ob vzpostavitvi nove povezave dejal, da ta zapolnjuje vrzel na trgu in slovenskim potnikom omogoča udoben pobeg na Kanarske otoke. "Hkrati ostajamo zavezani krepitvi povezljivosti iz Slovenije," je še dejal.
Letalsko družbo AirBaltic je leta 1995 ustanovila latvijska vlada in država je še danes večinski lastnik prevoznika, ki je skozi desetletja postal tudi nacionalni prevoznik sosednjih Estonije in Litve. Ima moderno floto letal Airbus A220-300, ki jih občasno oddaja tudi drugim družbam, letos pa je v AirBaltic investirala še nemška Lufthansa. Posledično je letalska povezanost latvijske prestolnice Rige v primerjavi z Ljubljano prav zavidljiva: letališče v Rigi je imelo lani 7.120.000 potnikov, letališče na Brniku pa 1.438.713. trenutno Riga ponuja 97 povezav v 38 državah, Ljubljana pa skromnih 25 povezav v 19 državah.
Latvijska letalska družba AirBaltic bo jeseni vzpostavila letalsko povezavo med Brnikom in španskim otokom Gran Canaria.
Odločitev AirBaltica, da okrepi povezave z Brnika, je pozdravila tudi generalna direktorica družbe Fraport Slovenija Babett Stapel. "Gran Canaria je priljubljena počitniška destinacija za številne Slovence. Linija bo zaživela tik pred oktobrskimi šolskimi počitnicami in bo nudila priročno možnost potovanja skozi jesensko in zimsko sezono," je izpostavila.
Kot so v prevozniku še zapisali v sporočilu za javnost, je AirBalticova flota ena najmlajših v Evropi, sestavljena pa je iz enega tipa letala, in sicer Airbus A220-300. Trenutno jih je v floti 50, število pa si prizadevajo podvojiti, so zapisali.
AirBaltic Brnik povezuje tudi z Rigo. Letalski prevoznik je bil namreč s to povezavo uspešen na razpisu za večjo letalsko povezljivost Slovenije. V teku je trenutno osmi razpis, na katerega sta se prijavila dva prevoznika. Na ministrstvu so v začetku maja pojasnili, da je vlogi pregledala razpisna komisija in oba prevoznika pozvala k nekaterim dopolnitvam.
Danes so za STA pojasnili, da se rok za vložitev vlog izteče v sredo, komisija pa se bo sestala v četrtek.
Program predvideva subvencioniranje 50 odstotkov letaliških pristojbin na letališčih Brnik, Maribor in Portorož za prevoznike, ki bodo vzpostavili lete na razpisanih povezavah. Do sedaj je bilo porabljenih 494.376 evrov od 16,8 milijona evrov sredstev, kolikor je na voljo. Poleg AirBaltica v Rigo so bile vzpostavljene povezave za lete Luxaira v Luksemburg, Norwegiana v Koebenhavn, Iberie v Madrid in Eurowingsa v Düsseldorf.
Po programu za večjo letalsko povezljivost Slovenije v obdobju 2023-2025 je na prvem prednostnem seznamu skupno 10 prog, in sicer štiri za lete na končno destinacijo - Bruselj, Skopje, Praga in Berlin -, ter šest za lete na letališča, od koder bodo lahko potniki leteli naprej, to so Dunaj, Koebenhavn, Atene, Madrid, Amsterdam in Helsinki.
Na drugem seznamu so povezave z Rimom, Stockholmom, Oslom, Barcelono, Lizbono, Prištino in Parizom. Na tretjem seznamu pa so vse destinacije na ozemlju skupnega evropskega zračnega prostora (ECAA), kamor sodijo države EU, Norveška in Islandija ter Albanija, BiH, Severna Makedonija, Črna gora, Srbija in Kosovo.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke