Kronanje Popeje je zadnja opera italijanskega zgodnjebaročnega skladatelja Monteverdija (1567-1643). Z njo je glasbeno gledališče prvič dobilo delo, ki se vsebinsko navezuje na resnično zgodovinsko anekdoto, ne na starogrško ali rimsko mitologijo.
Zgodba o političnih ambicijah naslovne junakinje opere, legendarne lepotice Popeje, ki je rimskega cesarja Nerona tako očarala, da jo je kljub svoji zakonski ženi Oktaviji okronal za cesarico, je v času zgodnjega baroka predstavljala revolucionarni premik k čutnosti, osebnim in politično motiviranim intrigam, mesenim strastem in satiri, so zapisali v SNG Maribor.
"Predvsem pa je Kronanje Popeje prva velika operna stvaritev, v kateri je z glasbenimi sredstvi dovršeno orisana raznolikost človeških značajev. Opero zaznamujejo dolgi monologi, fleksibilna izmenjava recitativnih in arioznih delov, instrumentalnih odlomkov, veliko pa je tudi zaključenih in koloraturno oblikovanih arij," je v gledališkem listu zapisala muzikologinja Manica Špendal.
Baročno glasbo bodo izvajali na historičnih instrumentih, orkestru pa bo dirigiral specialist za baročno glasbo Mihajlović, ki na ljubljanski Akademiji za glasbo vodi katedro za staro glasbo. Scenografijo je podpisala Tanja Lacko, kostumografijo Ana Savić Gecan.
Vlogo Popeje je prevzela Andreja Zakonjšek Krt, Nerona Barbara Jernejčič Fürst in Oktavije Silvia Susan Rosato Franchini. Med nastopajočimi bodo še Alfonz Kodrič, Marko Mandir, Joachim Stegmann, Petja Ivanova, Dada Kladenik, Klemen Torkar in Valentina Čuden.