Revija Reporter
Magazin

Negodovanje v ansamblu: Tutu krila za operne pevce

Biserka Karneža

18. maj. 2017 16:38 Osveženo: 10:03 / 09. 8. 2017

Deli na:

Pred današnjo premiero opere Fidelio Ludwiga van Beethovna v SNG Opera in balet Ljubljana, je završalo.

Razlog negodovanj v ansamblu naj bi bil v kostumografiji, saj bo moški del ansambla zgoraj oblečen v črno z dodatkom bleščic, spodaj pa v tutu krilih (za balerine).

Kostumografijo si je zamislila Belinda Radulović v sodelovanju z režiserjem in scenografom opere Rokom Rapplom –Roccom, umetniškim vodjem SNG Opere in balet Ljubljana.

Režiser Rocc nam je v pogovoru dejal, da se mu kostumografija za opero ne zdi nič nenavadnega in da doslej ni prejel nobenih informacij o tem, da bi bil nekdo v ansamblu zaradi tega nejevoljen: »Kostumografijo je zasnovala ena najboljših kostumografinj Belinda Radulović in je likovno izjemno ustrezna vsebini opere.«

Kot je izpostavil režiser Rocc gre za Beethovnovo herojsko pesnitev o svobodi, o tem, da v ječi samopašnega tirana niso zaprti zaporniki zaradi prekrškov, temveč zgolj zaradi drugačnega razmišljanja.

Ob tem je zanimivo, da je režiser v pogovoru dal poudarek na svobodi, medtem ko je v videoposnetku, predstavljenem na spletni strani SNG Opere in balet Ljubljana, uvodoma izpostavil mnenje slavnega dirigenta Bernsteina. Ta je za Beethovnovo opero Fidelio, edino v njegovem izjemnem opusu, dejal, da gre za največjo opero o ljubezni in zvestobi.

Če je torej v ospredju ljubezen in zvestoba glavne junakinje Leonore, ki skupaj z angelom Fidelom najde izgubljenega moža, je res kar težko razumeti zakaj že mora del moškega ansambla nastopati v tutu krilih?