vrtec, tommaso, avto Svet24.si

Na dvorišču vrtca avto do smrti zbil 4-letnika

Kavni aparat Svet24.si

Zaradi predrage kave poklical policijo, ta pa je ...

plinski-t Necenzurirano

Prazne obljube Hrvaške: Slovenija ostala brez ...

rtv slovenija bobo Reporter.si

Levica je leta »harala« po RTV, zdaj pa se je ...

kelsey wingert Ekipa24.si

Grozljivo! Novinarko 'pokosila' žogica, ki je ...

Julija Patricija Novak, Cene Prevc Njena.si

Slovenski športniki pokazali svoje boljše ...

doncic pm Ekipa24.si

Šok: Dončić ima zdravstvene težave, zadnjo ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Obrazi podjetništva: Pekarna Pečjak - zamrznjeno v času

Deli na:
Obrazi podjetništva: Pekarna Pečjak - zamrznjeno v času

Ko se je leta 2001 gospod Stanislav upokojil, je vodenje uspešno rastoče družbe prevzel njegov 27-letni sin Silvester Pečjak. - Foto: Primož Lavre

Pekarna Pečjak je družinsko podjetje, katerega začetki segajo v leto 1972, ko je gospod Stanislav Pečjak ustanovil obrat za proizvodnjo keksov. Danes s 50-letno tradicijo proizvodnje visokokakovostnih prehrambnih izdelkov in letnim prometom 39 milijonov evrov v letu 2021 zaposluje 385 ljudi.

Ko se je leta 2001 gospod Stanislav upokojil, je vodenje uspešno rastoče družbe prevzel njegov tedaj 27-letni sin Silvester Pečjak. Kar bi ustrašilo marsikaterega, njega ni. Na vprašanje, ali je že kot otrok vedel, da bo nadaljeval družinsko podjetniško zgodbo, brez pomisleka pokima.

»S Pekarno Pečjak sem skozi otroštvo rastel in že od nekdaj sem vedel, da bo moja življenjska pot povezana z družinskim podjetjem. Oče je nam trem otrokom zaupal enakomerne deleže, sam sem prevzel vodenje podjetja, v katerem je zaposlena tudi ena sestra. Druga se je žal morala zaradi zdravstvenih težav sina preseliti v podeželsko mesto v Ameriki, kjer so ustrezne klimatske razmere.«

Foto: Pekarna Pečjak - Blagovna znamka Pekarna Pečjak izbrana kot najbolj zaupanja vredna blagovna znamka za kruh in pekovsko pecivo.

Na prvi pogled se zdi mlad. A takoj, ko prevzame besedo, pomisleki izginejo, saj začne razlagati študije špekulacij okoli pomanjkanja hrane in njenih surovin. Jasno postane, zakaj je direktor ene najhitreje rastočih prehrambnih podjetij v Sloveniji. »Res sem imel šele 27 let, ko sem prevzel vodenje družbe, a je bil oče Stanislav ves čas ob meni. Moja uvajalna praksa na mesto direktorja je tako trajala več kot desetletje, za kar sem mu zelo hvaležen.«

Silvester je rojen pod srečno zvezdo, saj mu je uspešno poslovno pot uspelo združiti s srečnim družinskim življenjem. Poročen je z najstniško ljubeznijo, s katero imata dve hčerki, stari enajst in pet let. Kljub vsem poslovnim obveznostim se trudi, da je doma že ob 15. uri.

Vsako jutro vstane ob pol petih, ob pol šestih je že v podjetju, na dostavi. Ob šestih s sestro Majdo pije svojo prvo kavo, jutro je namreč najboljše za prevetritev novih poslovnih idej, namer in kasnejših izbir. »Res smo družinsko podjetje, saj ga vodimo sedaj člani že druge generacije družine Pečjak, in sicer z namenom ohranjanja vrednot družinskega podjetništva. V mislih imam predvsem skrb za visoko kakovost surovin ter vrhunski okus izdelkov, pri čemer mi kot vodja nabave, pomembnega sektorja znotraj družbe, stoji ob strani žena. Rek, da za vsakim uspešnim moškim stoji izjemna ženska, vsekakor drži, tudi v mojem primeru.«

Foto: Primož Lavre - Sedež družbe Pekarne Pečjak s proizvodno halo

Spomin na mladost, na mamo

Njoke so mame včasih pripravljale same, zdaj jih pri  Pečjaku delajo tako dobre, da jih nam ni treba. »V naši družini že dve generaciji kupujemo vaše izdelke od njokov, najraje krompirjeve svaljke s skuto, do mareličnih in slivovih cmokov. Njihova priprava je hitra in enostavna, jed pa vrhunska. Kako vam je uspelo združiti tri najpomembnejše komponente – čas, dober okus in enostavnost priprave?« In čemu še kot uspešni podjetnik daje prednost?

»Izbira visokokakovostnih sestavin je osnova za izdelavo vseh izdelkov. Pri nas ni prostora za nadomestke, temveč le naravne sestavine, kot so sveža skuta, smetana in jabolka, prav tako tudi kakovostno meso, jajca in orehi. Izdelki Pekarne Pečjak imajo bogat nadev, vsebujejo le jajca talne reje, prednost dajemo tudi lokalno pridelanim sestavinam. Pri razvoju novih izdelkov se izogibamo nepotrebnim dodatkom, našim kupcem želimo ponuditi samo najbolj kakovostne in okusne izdelke. Kot živilski tehnolog po izobrazbi dajem prednost sestavinam in okusu, vedno pred ceno surovine. Tako naši mojstri okusov in receptov ne vedo, kolikšna je na primer cena masla, ki ga uporabljamo. Pokusijo nekaj vzorcev masla in se le na podlagi okušanja odločijo, katero je najboljše. In potem smo seveda morali pomisliti tudi na čas, saj si želimo kupcem olajšati pripravo okusnega toplega obroka. Zato smo izdelke zasnovali tako, da omogočajo hitro pripravo. Prav vsak dan.«

Prav priljubljenost širokega asortimenta pri gospodinjah, ki cenijo kakovost in dober okus, je pripomogla k nagli rasti podjetja. Širina prodajnega programa, razvejena mreža prodajnih mest – 20 lastnih trgovin, 22 potujočih trgovin ter prodajna mesta večine trgovcev in bencinskih servisov in močna lastna distribucija partnerjem namreč zagotavljajo zaupanje v odličnost izdelkov in storitev Pekarne Pečjak. »Poleg Slovenije smo prisotni še na trgih Hrvaške, Italije, Avstrije, Nemčije, Švice, Nizozemske, Velike Britanije, Švedske, Črne gore, Madžarske, Češke in Slovaške.«

Foto: Primož Lavre - Proizvodnja palačink v fazi dodajanja čokoladno-lešnikovega nadeva

V slogi je moč

Na prvo mesto Silvester Pečjak kot direktor postavlja zaposlene, tako je bilo tudi v času pandemije. Zanima me, ali je proizvodnja lahko tekla neprekinjeno. »V osrčju našega dela je vedno človek – kot zaposleni, kot naš kupec in kot del skupnosti, v kateri delujemo. Na epidemijo smo se dobro pripravili. Najbolj nas je prizadel prvi val, torej od februarja do marca leta 2020, ko nam je bilo najtežje. Na prvo mesto smo takrat postavili zaposlene in se izognili množičnemu odpuščanju. Žal smo izgubili nekaj sodelavcev, a naša pot v skrbi za zaposlene se je izkazala kot pravilna. Hitro smo se pobrali, začeli s polnim obratovanjem in naslednje leto zaključili s pozitivno ničlo. Kar je bil velik uspeh za nas, tudi osebno, lahko rečem. Potem je sledila pot naprej, navzgor.«

Kot del panožnih iniciativ za bolj zdravo prehrano slovenskih potrošnikov se je družba Pekarna Pečjak, podpisnica zavez odgovornosti v pekarski panogi s sedmimi pekarskimi podjetji (Žito, Mlinotest, Don Don, Mercator IP, Spar Slovenija, Hlebček in Mlinopek) zavezala k zmanjševanju soli v izdelkih in širši ponudbi polnozrnatih pekovskih izdelkov.

Pekarski sektor bo tako do konca leta 2022 zmanjšal vsebnost dodane soli v kruhu za pet odstotkov in razširil ponudbo pekovskih izdelkov z večjo vsebnostjo polnozrnatih sestavin. »Oktobra 2019 se je slovenski sektor pekarstva, katerega predsednik sem, pridružil projektu Zavez odgovornosti, ki ga vodi Gospodarska zbornica Slovenije in ki že združuje mlečnopredelovalni sektor in sektor brezalkoholnih pijač.

Ker se skupaj s slovenskimi živilskimi podjetji podpisniki Zavez odgovornosti zavedamo vpliva na potrošnike, ozaveščamo z informiranjem in preoblikovanjem svojih živil bolj zdrav življenjski slog nas vseh in tudi potrošnikov. In ne samo to. V podjetju smo osredotočeni na skrb za varno in pozitivno delovno okolje, podpiramo zdravo ravnotežje med delom in prostim časom, druženje in kakovostno družinsko življenje. Spodbujamo izobraževanje zaposlenih in bodočih kadrov. Pri nas so dobrodošli tudi invalidi in ljudje z motnjami v razvoju, saj si vsak zasluži priložnost, da skozi delo prispeva k blaginji družbe.«

Foto: Primož Lavre - Pekarna Pečjak v svojem prodajnem programu ponuja pečene zamrznjene palačinke vseh vrst – prazne palačinke in palačinke z nadevi.

Zlata odličja poleg družbene zavednosti

Gospodarska Zbornica Slovenije – Zbornica živilskih in kmetijskih podjetij že dvajset let podeljuje priznanja za odlično kakovost kruha, pekovskega in finega pekovskega peciva, keksov, testenin in svežih slaščic. Oznaka zlato odličje pomeni ne le najvišjo kakovost izdelka, temveč tudi zavezo proizvajalca, da zagotavlja enako kakovost izdelka vse leto. Odličja torej pomenijo najvišje priznanje kakovosti v pekarski panogi v Sloveniji, kaj pomenijo gospodu Pečjaku osebno, se pozanimam.

»Ponosni smo, da Pekarna Pečjak že vrsto let prejema zlata odličja za svoje izdelke. Odličja pomenijo najvišje priznanje kakovosti v pekarstvu v Sloveniji in pomenijo spodbudo slovenski prehranski industriji k razvoju in proizvodnji višje kakovosti na eni strani ter grajenje spoštovanja in zavedanja o pomenu tako pekovske dejavnosti kot tudi pekovskega poklica na drugi strani. Nanje sem kot predsednik Sekcije za pekarstvo še posebej ponosen. Ponosen sem, da zagotavljamo okusno, varno, kakovostno in prehransko uravnoteženo hrano. Hkrati skrbimo za zdravo in okusno prehrano v vrtcih, šolah in drugih javnih zavodih, saj v naših živilih ni odvečne soli, industrijskih transmaščobnih kislin, nepotrebnih umetnih barvil ali konzervansov. Začeli smo kot družinsko podjetje, kjer smo opravljali več funkcij hkrati. Z rastjo je naše delovanje postalo globalnejše, danes tako zaposlujemo okoli 400 ljudi. Podpiramo trajnostno, ekološko in humano pridelavo surovin ter ob enaki kakovosti dajemo prednost lokalnim dobaviteljem. Vedno razvijamo nekaj novega, tako so nastale tudi visokoproteinske testenine znamke Pure, ki so zahtevale več let razvoja recepta in tehnologije za proizvodnjo. Ob lansiranju na trg jim je Inštitut za nutricionistiko podelil znak inovativno živilo 2016, na kar smo zelo ponosni. Odlikuje jih izjemno visoka vsebnost beljakovin, zato so dobra alternativa drugim visokobeljakovinskim obrokom. Dodali smo jim še kakovostne grahove beljakovine, tako jih lahko uporabljamo kot samostojno jed ali kot prilogo. Še posebej jih priporočam športnikom in vsem aktivnim ne glede na leta.«

Foto: Primož Lavre - Proizvodnja palačink v fazi dodajanja čokoladno-lešnikovega nadeva

Družba Pekarna Pečjak odgovorno zmanjšuje tudi hrup, svetlobno onesnaževanje, porabo energije, vode in celoten ogljični odtis, prav tako zmanjšuje odpadke pri surovinah in pomaga zmanjševati zavržke hrane. Hkrati pogumno sledi svetovnim trendom in daje na trg izjemno uspešne izdelke, čeprav je kupna moč, kot v primeru posebnih linij za potrošnike z zdravstvenimi težavami, manjša.

»Ker sledimo trendom in spremenjenim potrošnim navadam naših kupcev, smo brez pomisleka začeli s proizvodnjo izdelkov za kupce z zdravstvenimi omejitvami. Razvijamo specialne linije izdelkov od eko/bio, veganskih, tistih brez jajc in mleka do tistih s funkcionalnimi lastnostmi. Naš prodajni program je raznolik, med drugim obsega zamrznjene gotove jedi in priloge, sveže in zamrznjeno pecivo in testa, testenine, sveži kruh in pekovske izdelke, sveže slaščice, potice in kekse. V proizvodnih enotah na Škofljici in v Trzinu proizvedemo tudi 10.000 ton izdelkov letno.«

Številka je res impresivna, družba Pekarna Pečjak je namreč vodilna slovenska proizvajalka zamrznjenih izdelkov iz listnatega, listnato-kvašenega, vlečenega in krompirjevega testa ter ena največjih proizvajalk bureka v Evropi, saj ga na leto pripravijo kar 2300 ton.

SPONZORJI PROJEKTA