Revija Reporter
Slovenija

Pečečnik stoka, da zaradi predrage elektrike ne more polniti vode Costella, profesor pa mu je odčital lekcijo

M. M.
5 16.956

4. jul. 2023 6:00 Osveženo: 7:22 / 04. 7. 2023

Deli na:

Joc Pečečnik

Primož Lavre

»Enostavno se nam proizvodnja ne izplača, zato obratujemo minimalno,« lastnik družbe Costella Joc Pečečnik za ustavitev proizvodnje vode Costela krivi predrago elektriko. Za 24ur je Pečečnik tudi izjavil, da je predraga elektrika smrt za vse panoge v gospodarstvu, a njegove trditve so naletele na kritike.

»Podjetje, ki izdelek - ustekleničeno vodo - prodaja za več kot 400kratnik cene enakega izdelka iz vodovodne pipe, se pritožuje, da se jim proizvodnja ne izplača zaradi visokih stroškov elektrike #nevidnarokatrga,« pa se je na Pečečnikove pritožbe odzval Žiga Malek, okoljski znanstvenik z Inštituta za okoljske študije na Svobodni univerzi v Amsterdamu.

Pečečnik je v nedeljo za 24ur pojasnjeval ustavitev proizvodnje v polnilnici vode Costella v Fari pri Kostelu. »Imamo ceno električne energije 550 evrov za megavat, z vsemi temi olajšavami, ki jih država nudi pridemo na 330 evrov in proizvodna cena glede na ceno vode tega ne prenese,« trdi Pečečnik.

Podjetje dela zdaj le še ponoči, ko je elektrika cenejša, v polnem obsegu pa naj bi spet delovalo prihodnje leto, pravi Pečečnik, ki tudi obljublja, da delovna mesta niso ogrožena. Pogodbo za elektriko je podpisala še prejšnja uprava Costelle in to novembra, ko je premier Robert Golob pozival podjetja, naj čim prej podpišejo pogodbe za energijo za prihodnje leto, a medtem se je elektrika pocenila, ne pa podražila.

Njegove pritožbe niso prepričale slovenskega znanstvenika Žigo Maleka, ki dela na Nizozemskem in ki se je obregnil ob samo dejavnost Pečečnikovega podjetja. »Ustekleničena voda je sicer katastrofa za okolje, saj ima do 1400x večji okoljski odtis od vode iz pipe. Večinoma se je sicer prodaja v plastenkah, in za proizvodnjo in polnjenje ene litrske plastenke, lahko porabimo 17 litrov vode!« ja na tvitnil Malek.

Da je sama voda poceni, glavni strošek proizvoda pa je embalaža, je še izpostavil Malek: »Proizvajalci vode (oz. polnilnice) so tako v resnici le proizvajalci embalaže in porabniki vode, stranski produkt pa je voda ki je v sami embalaži...«

»Po eni strani lahko rečemo, da zasebni sektor ponuja izdelek z višjo dodano vrednostjo, saj ga uspe drago prodati (čeprav gre za javno dobrino). Po drugi strani, pa javni sektor ponuja isti izdelek za drobec cene v primerjavi z zasebnim, hkrati pa je ta storitev bolj stabilna,« je Maleka zmotil koncept prodaje ustekleničene vode.