"Seveda določenega tipa poezije ni mogoče pisati brez obširnega študija in filozofske izobrazbe – če pomislimo recimo na Dantejevo Božansko komedijo ali na Poundovo pesnitev Cantos. Ampak vseeno ni nič od tega pogoj za poezijo kot tako. Zdi se mi čudovito, da je lahko popolnoma vrhunska pesem tudi delo nešolanega, celo nepismenega človeka – če pomislimo na stare slovenske ljudske pesmi in ljudske pesmi drugih narodov," je dr. Komelj povedal za začetek.
Razkril je, da ga prihod umetne inteligence kot avtorice besedil veseli, zato se novega obdobja v umetnosti ne boji. V dialogu za Reporter je menil: "Človeštvo poveličuje umetno inteligenco zato, ker se je odpovedalo subjektu. Človeku umetna inteligenca ne more biti konkurenca. Če pa človek samega sebe poskuša spremeniti v stroj, potem je seveda umetna inteligenca neprimerno učinkovitejši stroj od tega stroja."
Zaupal nam je, da je v umetnosti bistvo erotizma povezano z bistvom eksistence - s sakralnim, z žrtvovanjem, prostaška vulgarnost pa nastane, ko se ljudje sramujejo govoriti o seksualnosti. In v Sloveniji je prepogosto prevladovalo takšno dojemanje. Razvrata patra Marka Rupnika sicer ne obsoja, bi pa mu naložil pravično in vzgojno kazen.
V izjemnem intervjuju za Reporter je govoril tudi o genialnih umih Srečka Kosovela, Jureta Detele, Mateja Bora, odprl pa je tudi javno dilemo: "Ali je veliki zločinec lahko tudi dober umetnik?"
Mao Cetung je pisal čudovite pesmi, enako kot Stalin, ki je poleg tega risal, Adolf Hitler pa sploh ni bil tako slab slikar in ga na likovno akademijo niso sprejeli zato, ker ne bi imel talenta, ampak ker ob vpisu ni oddal slik, na katerih bi bilo narisanih dovolj človeških glav. A o vsem tem se dandanes (še) ne spodobi govoriti. Razen za Reporter!
VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24