bolnišnica Svet24.si

Družinski zdravniki: Če se to zgodi, bomo kmalu ...

postojnska jama Svet24.si

V 200 letih so vodniki skozi Postojnsko jamo ...

Klemen Žibert Necenzurirano

Objavljamo poročilo o finančni luknji v SD: kaj ...

grims cerkev-kriz mora bit-facebook Reporter.si

Kako Cerkev omogoča predvolilno kampanjo Branka ...

mark cuban pravi mvp pm Ekipa24.si

Provokacija v srbskem jeziku?! Neverjetno, kaj o ...

Cene Prevc, Martin Golob Njena.si

Je znani župnik povedal preveč - se bo Cene ...

ana gros af Ekipa24.si

Navijači kričijo: to je sramota! Zgodovinskih ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Študija: Google z zbiranjem novic lani do 4,7 milijarde dolarjev

Deli na:
Študija: Google z zbiranjem novic lani do 4,7 milijarde dolarjev

Fotografija je simbolična. - Foto: Reuters

Ameriški spletni velikan Google je z zbiranjem novic z različnih novičarskih spletnih strani, za katere izdajateljem ne plačuje, lani prišel do 4,7 milijarde dolarjev (4,17 milijarde evrov) prihodkov, je razvidno iz ta teden objavljene študije News Media Alliance.

Študija je še podkrepila argumente, da Google in drugi spletni velikani s svojimi dominantnimi vlogami v internetnem novičarskem ekosistemu in prihodki s tega naslova škodijo tradicionalnim novinarskim organizacijam, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Glede na študijo je Google intenziviral dejavnosti na tem področju, saj želi na ta način zadržati uporabnike v svojem ekosistemu, iskanje po novičarskih vsebinah pa mu pomaga tudi pri zbiranju podatkov, prek katerih razvija še druge storitve.

Google je izsledke raziskave že zavrnil, prav tako nekateri analitiki. Kot so pojasnili v ameriškem gigantu, so namreč kalkulacije napačne.

Izpostavili so še, da veliko število novic, ki jih zbirajo, ne vključuje oglasov. Poleg tega študija po njihovih navedbah ne upošteva pozitivnih učinkov, ki jih ima Google za izdajatelje novic. "Google News in Google Search vsak mesec zagotovita prek 10 milijard klikov na novičarske spletne strani, kar spodbuja število uporabnikov teh strani in zagotavlja pomembne prihodke z naslova oglaševanja," so zatrdili.

Junija je sicer v EU v veljavo stopila dolgo sporna direktiva o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Pravniki predvidevajo, da bo prinesla nadomestila novinarjem in končnim ustvarjalcem ter predstavljala mehanizem, da bodo vsaj nekateri ustvarjalci dobili nadomestila od Googla in podobnih platform. Države imajo za prenos direktive v nacionalno zakonodajo dve leti časa.