zahi hawass Svet24.si

Resnični Indiana Jones

david cameron, kijev Svet24.si

Britanski zunanji minister z izjavo prestopil ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

hisa tomc LJ-pl007 Reporter.si

To so hiše, ki jih evropski poslanci Zver, Tomc ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

1714382871-006-cel-oli-240428-lv-1714382855842 Ekipa24.si

Celjani mislijo resno! Snubili Modrića in ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

»Še vedno ne razumem« - španski strojevodja ne zna pojasniti, zakaj ni zaviral

Deli na:
»Še vedno ne razumem« - španski strojevodja ne zna pojasniti, zakaj  ni zaviral

Foto: Reuters

Strojevodja vlaka, ki je prejšnji teden iztiril pred mestom Santiago de Compostela na severozahodu Španije, Francisco Jose Garzon Amo ne razume, kako da ni pravočasno zaviral. "Ne znam pojasniti. Še vedno ne razumem," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP odgovoril na vprašanje sodnika, zakaj pred ostrim ovinkom ni upočasnil.

Izjavo je strojevodja podal na za javnost zaprtem sodnem zaslišanju v nedeljo, dele zaslišanja pa je objavil časnik El Pais. Ko je sodnik Garzona ponovno vprašal, kako je prišlo do iztirjenja, je ta odgovoril: "Iskreno vam povem, da ne vem. Sicer ne bi bil tako nor, da ne bi zaviral."

Garzon je obtožen povzročitve 79 smrti iz malomarnosti. Po zaslišanju ga je sodnik Luis Alaez izpustil proti plačilu varščine.

Strojevodja je pred sodnikom dejal še, da je pred nesrečo zaviral, a da je bilo iztirjenje "neizogibno". "Preden se je vlak prevrnil, sem aktiviral vse, a sem videl, da ne deluje," je povedal.

Podatki iz črne skrinjice so pokazali, da je imel vlak nekaj trenutkov pred nesrečo hitrost 192 kilometrov na uro, nekaj sekund pred nesrečo pa so bile aktivirane zavore. Ob iztirjenju je bila hitrost vlaka 153 kilometrov na uro, medtem ko je bila omejitev na danem odseku proge 80 kilometrov na uro.



Podatki so razkrili še, da je nekaj minut pred iztirjenjem strojevodja dobil klic na službeni telefon, da bi dobil navodila smeri, po kateri naj bi peljal do Ferrola.

Po poročanju nemške tiskovne agencije dpa ostaja omenjeni klic skrivnost. Kdo je klical Garzona, namreč ni znano. Jasno je, da klic ni prišel iz železniškega nadzornega centra, bi pa naj glede na podatke iz črne skrinjice prišel z enega od službenih telefonov železniške družbe Renfe.

Dpa se sicer sklicuje na policijo, da bi lahko klic prišel zelo od blizu - Garzona bi namreč utegnil klicati sprevodnik, ki je bil na istem vlaku. Ta nima dostopa do kabine strojevodje in lahko z njim govori le po telefonu, kar pa je dovoljeno le v nujnih primerih.

Sam strojevodja je sicer po pisanju dpa zanikal, da bi on pred nesrečo klical Garzona. Tudi Garzon preiskovalcem na zaslišanju ni povedal, da je imel klic. To jim je "povedala" šele črna skrinjica.