Revija Reporter
Svet

Po stoenki in yugu bo nekdanja Zastava zdaj delala električne evtomobile

STA
21 496

31. maj. 2022 11:46 Osveženo: 11:50 / 31. 5. 2022

Deli na:

Zastava 101 Mediteran

splet

V Fiatovi tovarni v Kragujevcu bodo proizvodnjo usmerili v električne avtomobile. Investicija je vredna 190 milijonov evrov, do dogovora pa je prišlo v začetku maja po sestanku med srbskim predsednikom Aleksandrom Vučićem in prvim možem avtomobilskega koncerna Stellantis Carlosa Tavaresa, je poročala srbska tiskovna agencija Tanjug.

Koncern Stellantis je nastal po združitvi treh proizvajalcev avtomobilov, Fiata, Peugeota in Chryslerja, proizvodnja električnih vozil v Kragujevcu pa bi se po besedah Tavaresa lahko začela že v sredini leta 2024.

Srbija ima v tovarni še vedno 33-odstotni lastniški delež. Od 190 milijonov evrov, kolikor je vredna investicija, bo prispevala 48 milijonov evrov, je sporočil Vučić.

Srbski predsednik je po srečanju s Tavaresom dejal, da se za Srbijo s podpisom dogovora začenja novo obdobje, in napovedal, da se bo z začetkom prve serijske proizvodnje električnih vozil v državi začela tudi gradnja večjega števila javnih polnilnic.

Stellantis bo v tovarni v Kragujevcu namestil novo platformo za električna vozila. Čez dve leti bodo v njej začeli sestavljati popolnoma nov električni model pod blagovno znamko Fiat, ki bi zamenjal mali mestni avto fiat 500L.

V koncernu imena novega modela in drugih podrobnosti niso razkrili, so pa potrdili, da bodo tam v prihodnosti proizvajali še en model. Oba modela bosta v prvi vrsti namenjena vožnji po mestu.

V tovarni v Kragujevcu je svoje avtomobile nekoč izdelovala Zastava. Med njimi so bili legendarni yugi in stoenke.

Leta 2012 je Zastavo prevzel Fiat in tam začel proizvajati fiat 500L. Lani je tovarna obratovala zgolj 50 dni, iz nje pa je zapeljalo 20.0000 avtomobilov. To je bil najslabši rezultat od leta 2012 in šestkrat slabši rezultat od rekordnega leta 2013, ko so v Kragujevcu proizvedli 117.000 fiatov 500L.