Kako poslovna darila podpirajo lansiranje novega izdelka ali storitve?
30. maj. 2025 7:48 Osveženo: 7:51 / 30. 5. 2025


Lansiranje novega izdelka ali storitve je pomemben trenutek za vsako podjetje, saj zahteva premišljeno strategijo za privabljanje pozornosti in gradnjo zaupanja pri ciljnih strankah. Poslovna darila, pogosto spregledan, a izjemno učinkovit marketinški pripomoček, lahko igrajo pomembno vlogo pri tem procesu. Ne gre le za prijazno gesto – premišljeno izbrana darila krepijo prepoznavnost blagovne znamke, vzpostavljajo čustveno povezavo s strankami in partnerji ter spodbujajo dolgoročno zvestobo.
Med odlike dobrega podjetnika nedvomno sodi ustvarjalnost, povezana tudi s poslovnimi idejami, ki porodijo razvoj marsikaterega novega izdelka ali storitve. Navsezadnje raziskovanje, napredovanje in predstavljanje novosti veljajo za ključne vidike uspešnosti prav vsakega podjetja, a obenem za enega največjih podjetniških izzivov.
Težava namreč nastane, ker je treba ta isti izdelek ali storitev lansirati na trg, ki pa ni nujno vedno dovolj odprt za novosti. S tem je povezanih več razlogov, vendar je večino njih možno premagati z dobro izbiro poslovnih daril, s pomočjo katerih ljudem novost hitreje zleze pod kožo.
Statistični podatki kažejo, da v začetnem obdobju (prvih nekaj let) propade med 70 in 90 % novih izdelkov, v večji meri zaradi bodisi nekakovostne izvedbe bodisi samega dejstva, da za izdelek širša masa nikoli ni izvedela. Prav zato inovativni podjetniki nov izdelek ali storitev pogosto pospremijo s skrbno izbranimi poslovnimi darili, s katerimi vzbudijo pozornost in si obenem izborijo priložnost, da s svojim izdelkom ali storitvijo tudi prepričajo.
Zakaj je lansiranje novega izdelka ali storitve tako težko?
Od vselej velja, da talent igra le majhno vlogo pri uspešnosti posameznika, saj je od tega veliko pomembnejša pripravljenost na trdo delo. Enako velja za podjetništvo, kjer je ideja le izhodišče za obsežen proces, ki na koncu – z nekaj sreče – pripelje do otipljivih rezultatov. Poleg realizacije zamisli so vsekakor potrebni načrtovanje, finančni vložek, predvsem pa raziskava trga in zmožnost prilagajanja na potrebe tega.
Glede na to, da se tudi največja svetovna podjetja občasno soočajo z neuspehi, je lansiranje novega izdelka ali storitve nedvomno izredno kompleksen in celo nepredvidljiv proces. Na njegovo uspešnost vplivata:
- KONKURENCA: Dandanes obstaja tako rekoč že vse, hkrati pa je to vse tudi že predstavljeno v več različicah, vključujoč tiste velikih korporacij, ki pogosto držijo monopol nad celotnim tržiščem. Če nov izdelek ali storitev torej ne predstavlja inovacije oziroma ne ponuja nekaj izjemnega, si bo težko utrl pot do kupcev. Je pa pri tem na voljo izredno močno orodje, kajti poslovna darila lahko pozornost vzbudijo prav z navedbo izjemnosti in na ta način pri uporabnikih vzbudijo določeno mero napetosti, ki vodi v radovednost zaradi drugačnosti od vsega, česar so vajeni.
- SKEPTIČNOST: Ljudje so po naravi zelo skeptični do sprememb, toliko bolj v času spletnih prevar, zato za sprejemanje novosti potrebujejo čas. Vsak nov izdelek jih mora prepričati s kakovostjo, uporabnostjo in vrednostjo, kar pa je zahtevna naloga, v kolikor ga ne želijo niti preizkusiti. Poslovna darila imajo pri tem podobno vlogo kot pri vzbujanju pozornosti z namenom izboritve svojega mesta med konkurenco, saj lahko zapisi na njih rešujejo obstoječe uporabniške probleme in tako prebudijo upanje kot eno najmočnejših človeških želja.
-
Ob konkurenci in skeptičnosti na stopnjo sprejetosti novega izdelka ali storitve vplivajo še višina vložka v razvoj ter promocijo izdelka ali storitve (tudi s poslovnimi darili), način prodaje in razumevanje uporabniške potrebe – začenši z razvojem izdelka ali storitve, ki bo družbi koristil, pa tudi z upoštevanjem komunikacije, skozi katero podjetje odraža spoštljivost.
Poslovna darila so skrita moč
Obstaja več promocijskih metod, s katerimi je možno na trg pospremiti nov izdelek ali storitev, vendar ena po učinkovitosti odstopa. Gre za poslovna darila, praviloma vezana na vzdrževanje odnosov s poslovnimi partnerji, z zaposlenimi ali s strankami, ki pa lahko bistveno pripomorejo tudi k temu, da ljudje sprejmejo novost. Poslovna darila so pri lansiranju novosti izjemno učinkovita, razlogov za to pa je več.
- Poslovna darila vzpostavljajo neposreden stik s kupci ali z uporabniki. Za razliko od oglasov na digitalnih platformah ali družbenih medijih so poslovna darila otipljiva, zaradi česar jim je težko ne nameniti pozornost.
- Poslovna darila spodbujajo preizkus izdelka. Ljudje najlažje sprejmejo tisto, kar so v preteklosti že preizkusili in jih je pripeljalo do določenih (pozitivnih) rezultatov. Poslovna darila, če gre za vzorce oziroma testerje novega izdelka omogočajo prav to – možnost pridobitve lastne izkušnje.
- Poslovna darila gradijo prepoznavnost. Poslovna darila so, v kolikor gre za kombinacijo testnega vzorca in uporabne malenkosti, najboljša možna reklama. Na eni strani izdelek, ki ga je možno preizkusiti, prepriča s kakovostjo, na drugi pa je uporabna malenkost nekaj, kar ima oseba ves čas pri roki, kar pomeni, da jo vidijo številni, s čimer se širi (dober) glas tako o izdelku kot podjetju.
Številne raziskave dokazujejo, da poslovna darila prinašajo višjo donosnost kakor drugi načini promocije, denimo televizijski in radijski oglasi, oglasi v tiskanih medijih ter celo spletni oglasi. Tudi majhna naložba v poslovna darila se namreč sčasoma povrne z zvestimi kupci in razširjeno prepoznavnostjo podjetja (in izdelka ali storitve).
Kako izbrati poslovna darila in kje jih uporabiti?
Poslovna darila niso le znak pozornosti, temveč močno marketinško orodje, pogosto celo orožje. Združujejo neposredno obliko nagovora ciljne skupine, čustveno konotacijo in pripravljenost ponuditi bodočemu kupcu neobvezno priložnost za spoznavanje s podjetjem ali z izdelkom.
Kljub temu ni nepomembno, kakšna so poslovna darila, saj morajo biti povezana z izdelkom ali s storitvijo, ki ga podjetje ponuja (to je izredno pomembno prav v povezavi z lansiranjem novega izdelka ali storitve), uporabna, kakovostna in prilagojena vrednotam blagovne znamke.
Ob upoštevanju vsega naštetega so poslovna darila odličen način predstavitve na poslovnih dogodkih, sejmih, kongresih, strokovnih seminarjih, konferencah in v izbranih prodajalnah, možno pa je z njimi nagovoriti tudi kupce, ki so v preteklosti že izkazali zvestobo drugim izdelkom ali storitvam podjetja oziroma tem vzorec novega izdelka priložiti k spletnemu nakupu. Že znanim kupcem je sicer najbolje ponuditi ekskluzivno priložnost za preizkus novosti (skupaj s priznavanjem popusta), ker bo tako celotna promocija nedvomno stekla precej hitreje.
V Sloveniji za protokolarna, promocijska in poslovna darila skrbi podjetje Magma poslovna darila, na tržišču prisotno že od leta 1998, ko je zaživela predhodna samostojna dejavnost. Danes z velikim poslovno-skladiščnim objektom v velikosti kar 500 m² predstavlja najpomembnejšega predstavnika na področju kataloške in spletne prodaje poslovnih daril. Navsezadnje je podjetje v letih obstoja sodelovalo že z 20.000 organizacijami, društvi, javnimi sektorji ter podjetji.
Razlog temu je, da Magma poslovna darila ponuja tako tisk, vezenje kot gravuro, pri tem pa so tamkajšnji zaposleni vedno pripravljeni svetovati in pomagati izbrati najprimernejše poslovno darilo, medtem ko za dodatno prednost šteje stalna zaloga številnih izdelkov.
Več informacij je možno pridobiti preko kontaktnega spletnega obrazca, telefonske številke +386 (0)3 490 52 00 in elektronskega naslova info@magmaposlovnadarila.si.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke