Bomo to res kdaj dočakali: od Ljubljane do Maribora z vlakom v 55 minutah
24. jun. 2025 6:00 Osveženo: 8:21 / 24. 6. 2025


Po izgradnji drugega tira Divača–Koper nameravajo v Slovenskih železnicah zgraditi še povezavo do Brnika, dvotirne primestne regionalne proge in novo dvotirno progo med Ljubljano in Celjem.
V prejšnji številki Reporterja smo pisali o problematiki cestnih zastojev in rešitvah, ki jih predlaga aktualna vlada, med temi so tudi širitve avtocest s štiri- na šestpasovnice. Cestni promet bi bil bolj tekoč, če bi imeli v Sloveniji vsaj ustrezno železniško omrežje, po katerem bi lahko hitro potovali po državi. Zato smo ministrstvo za infrastrukturo vprašali, kakšni projekti so predvideni za hitrejše prometne povezave na železnicah in kdaj bodo realizirani.
Kot odgovarjajo, je v pripravi za intenziven zagon drugi investicijski cikel, v katerem bodo nadgradili obstoječe železniške proge, za katere je treba še predhodno sprejeti državne prostorske načrte, za krajše potovalne čase potniških vlakov, za zagotovitev taktnega prometa v območju primestnega prometa ter gradnjo novih prog za zagotovitev konkurenčnega železniškega prometa. Taktni vozni red bo omogočen z gradnjo dvotirnih železniških prog v območju primestnega prometa.
Trenutno intenzivno poteka državno prostorsko načrtovanje obstoječega železniškega omrežja, v skupni dolžini 435 kilometrov oziroma 36 odstotkov vseh prog v Sloveniji. V zvezi s tem načrtujejo nadgradnjo glavnih oziroma mednarodnih železniških prog ter konkurenčni potniški in železniški promet (Ljubljana–Sežana, Ljubljana–Jesenice, Dobova–Ljubljana), nadgradnje primestnih regionalnih prog z dvotirnostjo in elektrifikacijo (Ljubljana Šiška–Kamnik, Ivančna Gorica–Ljubljana, Novo mesto–Ivančna Gorica in Metlika–Novo mesto), ureditev ljubljanskega železniškega vozlišča in novih povezav (Divača–Koper in povezava do Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana).
Tretji investicijski cikel zajema gradnjo novih prog, med katerimi je sprva predvidena nacionalno pomembna relacija Ljubljana–Celje–Maribor. Rezultat strokovnih podlag je za prioriteto izkazal hitro povezavo za hitrost do 250 km/h med Ljubljano in Celjem ter nato do Maribora, na osnovi katere direkcija za infrastrukturo izvaja nadaljnje aktivnosti za umestitev nove hitre železniške povezave, kar v praksi traja od pet do deset let.
Dejstvo je, da obstoječe proge med Ljubljano in Mariborom ni mogoče nadgraditi tako, da bi bil potovalni čas krajši od ene ure in da bi hkrati ohranili večino obstoječih postaj in postajališč. Kratkoročno nameravajo progo urediti tako, da bo potovalni čas 90 minut, srednjeročno pa na 75 minut. Končni cilj je, da bi obstoječa proga omogočila hitrost do 160 km/h.
Ker pa se že danes kaže, da bosta v prihodnosti dva tira med Ljubljano in Mariborom premalo, so že začeli aktivnosti za načrtovanje nove dodatne dvotirne proge za hitrosti do 250 km/h. Ta proga je predvidena kot del hitrih prog evropskega omrežja z nekaj postanki v Sloveniji in bo omogočala potovanje od Maribora do Ljubljane v 55 minutah. Pri tem pa, kot pravijo na ministrstvu, se je treba zavedati, da gre za zahtevno umeščanje v prostor in kompleksno finančno konstrukcijo.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke