Revija Reporter
Slovenija

Sumi o protipravnem ravnanju GZS, ker firmi FS prevozi niso odvzeli licence, pa bi jo morali

Nenad Glücks

18. dec. 2019 9:55 Osveženo: 10:04 / 18. 12. 2019

Deli na:

Postavlja se vprašanje, zakaj je trajalo več kot leto dni, preden so na GZS ukrepali in šele septembra letos izdali odločbo o odvzemu licence.

fs-prevozi.si

Potem, ko smo razkrili sumljivo ravnanje GZS v zvezi z omenjeno prevozniško firmo iz Žužemberka, so nam iz zbornice odgovorili, da »podatki o konkretnem primeru niso javni«. S tem so še poglobili sume o protipravnem ravnanju, ker firmi niso odvzeli licence, pa bi jo morali.

Nedavno smo pisali o »uslugi«, ki so jo na Gospodarski zbornici Slovenije, kjer je generalna direktorica Sonja Šmuc, storili prevozniški firmi FS prevozi. Gre za podjetje, ki se ukvarja s prevozom šolarjev, katerega lastnik je bil dolgoletni župan Žužemberka Franc Škufca. Leta 2006 je slednji zaradi županske funkcije podjetje (formalno) prodal drugemu lastniku Janezu Papežu. Škufca je po več županskih mandatih in lanskoletnem porazu na volitvah v firmi zdaj (formalno) komercialist. Verjemi, kdor hoče.

Toda firmi bi morala Gospodarska zbornica Slovenije že lansko leto odvzeti licenco za opravljanje prevozov. Podjetje je bilo namreč zaradi kaznivega dejanja preslepitve pri pridobivanju posojila ali ugodnosti pravnomočno obsojeno na denarno kazen 40 tisoč evrov. V skladu s predpisi bi mu morala zato GZS nemudoma odvzeti licenco, vendar je ni, čeprav je postala sodba pravnomočna že 18. julija lani. Zoper sodbo je nato podjetje vložilo zahtevo za varstvo zakonitosti na vrhovno sodišče, na GZS pa so se očitno namesto odvzema licence odločili čakati, da bo odrešitev za Škufco in firmo FS prevozi prišla z vrhovnega sodišča.

FS prevozom bi morala Gospodarska zbornica Slovenije že lansko leto odvzeti licenco za opravljanje prevozov. Podjetje je bilo namreč zaradi kaznivega dejanja preslepitve pri pridobivanju posojila ali ugodnosti pravnomočno obsojeno na denarno kazen 40 tisoč evrov.

Na GZS so odločbo o odvzemu licence izdali šele četrtega septembra letos (po več kot letu dni!), vendar se je firma zoper to (pričakovano) pritožila na ministrstvo za infrastrukturo. V času reševanja te pritožbe pa je vrhovno sodišče sodbo razveljavilo in primer vrnilo v ponovno sojenje. Firma je tako postala spet »čista«, zaradi česar so na ministrstvu za infrastrukturo pritožbi zoper odvzem licence ugodili. Odločbo GZS o odvzemu licence so razveljavili in zadevo poslali na GZS v ponovno odločanje. Očitno je zaradi odločitve vrhovnega sodišča poslovanje prevozniške firme (vsaj za zdaj) rešeno in mu niti GZS licence ne bo odvzela.

Toda postavlja se vprašanje, zakaj je trajalo več kot leto dni, preden so na GZS ukrepali in šele septembra letos izdali odločbo o odvzemu licence. Kazenska sodba proti firmi je bila namreč ves ta čas pravnomočna. Na zbornici so nam odgovorili, da o pravnomočnosti sodb imetnikom licenc niso samodejno obveščeni, primer pa še ni zaključen. Toda, potem nas je zanimalo, na kakšen način ter kdaj so se torej v tem konkretnem primeru na GZS seznanili s kazensko sodbo.

Pravijo, da dokazila o pogojih za pridobitev licence dobijo od neposredno od vlagatelja vloge ali pa jih pridobijo na podlagi pooblastila. Mi jih sicer sploh nismo vprašali, kakšen je postopek ob pridobivanju licence, pač pa kakšen je bil ob konkretnem (neuresničenem) odvzemu. No, na koncu so zapisali, da »podatki o konkretnem primeru niso javni«. To je seveda neumnost, saj je država Gospodarski zbornici Slovenije z zakonom podelila javno pooblastilo za izdajanje licenc za področje prevozništva. To pomeni, da morajo biti postopki glede tega javni in transparentni.