Poznavalci so nas opozorili na nenavaden zastoj na GZS, ki ga vodi generalni direktor Aleš Cantarutti, nekdanji državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj v času ministra Zdravka Počivalška. Gre za postopek odvzema licence prevozniškemu podjetju FS prevozi iz Žužemberka.
V firmi so z goljufanjem prejeli prek 77 tisoč evrov državnih sredstev. Družba je bila lansko jesen pravnomočno obsojena za kaznivo dejanje preslepitve pri pridobivanju posojila ali ugodnosti.
Podjetje je med februarjem 2010 in junijem 2011 od ministrstva za promet neupravičeno pridobilo finančne kompenzacije v višini 77 tisoč evrov. V skladu s tem je glede na zakon o prevozih v cestnem prometu izgubila ugled (pravni termin iz zakona), to pa je podlaga za odvzem licence.
Prevozniško podjetje je bilo v lasti v lasti dolgoletnega župana občine Žužemberk Franca Škufce. Med županovanjem se je iz nje lastniško formalno umaknil (po besedah naših virov zgolj formalno), po izgubljenih županskih volitvah leta 2018 pa se je v njej zaposlil kot komercialist.
Zakaj na GZS že skoraj tri mesece rešujejo relativno enostavno zadevo odvzema licence? Zakon je jasen: podjetje, ki želi opravljati dejavnost cestnega prevoza, mora med drugim izpolnjevati pogoj ugleda za pridobitev licence. Ugleda pa nima oziroma ga izgubi, če je bilo pravnomočno obsojeno zaradi kaznivega dejanja zoper premoženje, gospodarstvo, varnost cestnega prometa… Omenjena sodba je torej nedvoumno podlaga za odvzem licence, ki jo sicer za javna prevozniška podjetja na podlagi pooblastila države izdaja GZS.
Pred nekaj dnevi smo jih na GZS vprašali, ali so že sprejeli odločitev. Če niso, zakaj še ne? Pravijo, da odločbe o odvzemu licence še niso izdali. »GZS vodi poseben ugotovitveni postopek v skladu z ZUP-om (zakon o splošnem upravnem postopku), vse številne aktivnosti so izvedene ažurno«.
O tej »ažurnosti« je za dvomiti, nenazadnje se zdi to nenavadno tudi dr. Rajku Pirnatu, pravnemu strokovnjaku za področje upravnega prava in upravnega postopka s Pravne fakultete Univerze v Ljubljani. Po besedah Pirnata je zakon jasen in ni videti, kakšne aktivnosti v okviru postopka naj bi trajale tako dolgo. GZS mora pač dati možnost pojasnila firmi FS prevozi in potem skladno z zakonodajo odločiti. Najmanj, kar je, morajo na GZS razložiti, katere »številne aktivnosti«, na katere se sklicujejo, izvajajo znotraj postopka, da je tako dolgotrajen.
Lahko zaključimo, da je primer morda že zrel za preverbo upravne inšpekcije.