Na goste se bo treba dobro pripraviti, opozarjajo turistični delavci, obenem pa upajo na izdatnejšo pomoč države pri investicijah in infrastrukturi. Pestro bo na zakonodajnem področju, v ospredju promocijskih aktivnosti pa bo kultura.
V letu 2017 se je slovenskemu turizmu že poznal učinek ameriške prve dame Melanie Trump. Pogostejše pojavljanje in predstavljanje Slovenije v tujih medijih je nedvomno povečalo zanimanje tujih, zlasti ameriških, turistov za Slovenijo, priznavajo turistični delavci. Če v letu 2018 pade nov rekord, se bo vsaj slovenski turizem zahvalil slavni rojakinji?
"Prepričana sem, da bo tudi naslednje leto rekordno," je za STA dejala Maja Roš iz kobariških Nebes. Sama si sicer želi, da se ne bi toliko osredotočali na množičnost, ampak bolj na to, kaj od gostov dobimo. "To pomeni, da nehamo biti ceneni, da nehamo ustvarjati instant turizem, saj imamo toliko lepih kotičkov in edinstvenih zgodb, ki pa jih moramo znati unovčiti," je poudarila.
To pomeni tudi, da se ne smemo bati dvigniti cen. "Če ne bomo znali ceniti sebe, nas tudi drugi ne bodo," je opozorila sogovornica. Njena želja torej je, da bi se vsi v turizmu začeli bolj ceniti in to kazati tudi navzven: "Da dvignemo glavo, ponosno nastopamo, potem nas bodo tudi drugi znali ceniti. Gostje pa niso vprašaj, za prihodnje leto so zagotovljeni."
"Predvsem moramo biti zelo pripravljeni, da bo prihodnje leto gostov vsaj toliko kot letos, če ne še več," se strinja Valter Kramar iz Hiše Franko. Če se v našem delu Evrope ne bo zgodilo kaj izrednega, lahko po njegovem prepričanju v Sloveniji v prihodnjem letu pričakujemo najmanj 10-odstotni porast turizma.
"Vsaka organizacija mora biti pripravljena na to in že zdaj, v zimskem času, delati na kadrih," je poudaril Kramar. V Hiši Franko med drugim skušajo s svojimi zaposlenimi sklepati pogodbe za dolgoročnejše sodelovanje, izboljšujejo njihove bivalne razmere, jim nudijo uporabo avtomobila in koles, "poskušamo skrbeti zanje in ugoditi njihovim željam", povzema Kramar.
Oba sogovornika pa menita, da bi turizmu na pomoč lahko priskočila tudi država. "Želim si predvsem spremembe v razvoju infrastrukture," je pojasnila Roševa. Njihovi gostje tako zaradi boljše infrastrukture raje letijo v Benetke ali Trst kot na Brnik. Iz Kobarida v Ljubljano dnevno vozi en avtobus, in še ta več kot štiri ure, je izpostavila.
Tudi Kramar bi bil glede na uspešnost letošnje sezone zelo vesel, da bi se vsaj del denarja vrnil nazaj v izboljšanje infrastrukture na mikro lokacijah po Sloveniji: "Ne le, da se krpa izgube velikih podjetij, ampak da se vrača v družinske turistične hiše." Mnogi bi namreč radi uredili kolesarnico, zamenjali tlak ali kuhinjske aparate, pa za to nimajo sredstev. "Potrebovali bi nekaj dolgoročne pomoči, usmerjene v razvoj," je izpostavil. "Potrebujemo razvoj, potrebujemo zmogljivosti, ne moremo pa sami investirati."
Turistična taksa, Kobilarna Lipica in privatizacija
Leto 2018 bo za turizem precej pestro na zakonodajnem področju. Že na februarski seji naj bi državni zbor obravnaval tako novi zakon o spodbujanju razvoja turizma kot tudi zakon o Kobilarni Lipica.
Zakon o spodbujanju razvoja turizma naj bi med drugim zagotovil stabilen vir financiranja Slovenske turistične organizacije (STO) iz turistične takse. Besedilo zakona, ki ga je sredi novembra potrdila vlada, namreč določa plačilo turistične in dodatno še promocijske takse.
Turistično takso bodo določile občine, in sicer v višini do 2,50 evra. S tem naj bi občine za razvoj turizma pridobile dodatna finančna sredstva v višini 6,9 milijona evrov letno.
Gostje bodo ob tem še dodatno plačali promocijsko takso, ki bo znašala 25 odstotkov zneska obračunane turistične takse. Če bo občina določila turistično takso v najvišjem možnem znesku, torej 2,50 evra, bo promocijska taksa znašala 0,625 evra. To pomeni, da bo gost ob plačilu stroška prenočevanja plačal obe taksi v skupni višini 3,125 evra. S tem naj bi se obseg sredstev za STO povečal za okoli 4,7 milijona evrov na leto.
Novi zakon o Kobilarni Lipica naj bi medtem stabiliziral poslovanje slovenskega turističnega bisera, gospodarski minister Zdravko Počivalšek je na novinarski konferenci pred dnevi napovedal "konec z napajanjem vseh priseskov". Vlada se je konec oktobra odločila za besedilo, s katerim bi nastal Holding Kobilarna Lipica z dvema odvisnima družbama. Družba Kobilarna Lipica bi izvajala javno službo, družba Turizem Lipica pa bi izvajala pridobitne dejavnosti. Vlada bi holdingu namenila 10 milijonov evrov kapitala.
V skladu z letos sprejeto strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma ob tem Počivalšek že v 2018 pričakuje tudi premike v upravljanju turistične infrastrukture v državni lasti. Najprej bo država svoje turistično imetje združila pod enotno upravljalsko streho Slovenskega državnega holdinga (SDH), takoj zatem pa pristopila k iskanju zasebnih kupcev.
Strategija predvideva tudi oblikovanje naložbene kreditne linije za turistična podjetja v obliki sklada pri SID banki v vrednosti do 300 milijonov evrov.
V promocijskih aktivnostih v ospredju kultura
Osrednja tema promocijskih aktivnosti bo medtem v prihodnjih dveh letih kultura. V pripravi je že nova digitalna kampanja, STO bo še naprej zelo aktivna na spletnih družbenih omrežjih, napoveduje direktorica organizacije Maja Pak.
STO znova pripravlja številne dogodke na tujih trgih, bolj intenzivno se bo Slovenija predstavljala v ZDA, prvič pripravljajo delavnice tudi na avstralskem trgu. S Hrvaško bo Slovenija sodelovala pri promociji na oddaljenih trgih, konkretni načrti med drugim obstajajo za promocijo na južnokorejskem in japonskem trgu. Pakova je izpostavila tudi vse večji interes slovenskega turističnega gospodarstva za predstavitve na največjih svetovnih turističnih borzah, kot sta ITB Berlin in WTM London.
Obetajo se tudi pomembni športni in drugi dogodki. Koper, Ankaran, Izola in Portorož bodo 23. septembra prihodnje leto prvič v zgodovini gostili triatlonsko tekmo v polovičnem ironmanu. Med 15. in 18. oktobrom pa bo Ljubljana gostila dogodek International Golf Travel Market (IGTM), največjo borzo ponudnikov golf turizma na svetu, na kateri se letno sreča okrog 1200 predstavnikov potovalne golf industrije.
Slovenija napoveduje tudi boj za naziv evropske regije gastronomije (Europen Region of Gastronomy) za leto 2021. Kandidaturo je treba pripraviti do maja.
Slovenija
Se bomo Slovenci v letu 2018 zmogli zahvaliti Melanii Trump?
Reporter, STA
26. dec. 2017 6:00
Tudi leto 2018 bo za slovenski turizem rekordno, verjamejo turistični delavci. Se bo tudi v novem letu poznal učinek Melanie Trump?
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke