Revija Reporter
Slovenija

SDS za prepoved nošenja burk v javnosti

STA

23. nov. 2015 13:37 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Poslanska skupina SDS je v DZ vložila predlog spremembe zakona o varstvu javnega reda in miru, s katerim predlaga prepoved nošenja burke in nikaba v javnosti. Razlog je po besedah prvaka SDS Janeza Janše varnostni in kulturni. SDS je vložila še predlog spremembe zakona o mednarodni zaščiti, s katero predlaga zaostritev pogojev za pridobitev azila.

Glavni razlogi za predlog dveh zakonov so, da migrantski val ne pojenja, da na evropski ravni ni skupnega pristopa k reševanju te težave in da je ena od posledic vsega tega povečana varnostna grožnja v vsej Evropi, tudi v Sloveniji, je na novinarski konferenci poudaril Janša.

Oster je bil tudi do nemške kanclerke Angele Merkel. Njen poziv migrantom pred meseci oz. obljubo, da bo Evropa za vse poskrbela, je Janša označil za eno njenih večjih napak.

Tudi če se bo migrantski val v bližnji prihodnosti zaustavil, bo na podlagi tega nezakonitega in nenadzorovanega priseljevanja po Janševih besedah Slovenija slej ko prej deležna pritiska v smislu porazdeljevanja migrantov po Evropi.

Tako so v SDS vložili zakon, ki prepoveduje nošenje muslimanskih pokrival, ki zakrivajo obraz, na javnih mestih. Varnostni razlog je po Janševem mnenju sam po sebi razumljiv. "Kulturni razlog pa je v želji, da se v Sloveniji spoštujejo slovenske navade in slovenska tradicija ter da se ne spreminjajo," je pojasnil.

Poslanec SDS Vinko Gorenak je spomnil, da zakon ni posebnost na tem področju. Francija je nošenje burk v javnosti prepovedala že pred šestimi leti, evropsko sodišče za človekove pravice pa je presodilo, da nošenje burk ni človekova pravica. Takšno prepoved imata tudi Belgija in del Španije. Burka je muslimansko žensko oblačilo, ki pokriva telo od glave do tal. Odprtina na ravni oči omogoča ženski, da gleda, vendar hkrati njenega obraza ni mogoče prepoznati.

SDS za kršenje zakona oz. nošenje burke v javnosti predvideva 100 evrov kazni, kar je primerljivo kazni za beračenje ali prenočevanje na javnem kraju. Gorenak je spomnil še na spoštovanje navad v arabskem svetu, denimo ob obisku mošeje. "Ko smo mi na njihovem območju, se moramo prilagajati in nobenega razloga ni, da ne bi enakega ravnanja zahtevali od njih, ko so v našem kulturnem okolju," je dejal.

Spremembe azilnega zakona pa po Janševih besedah spreminjajo trenutno precej "širokogrudno politiko" azila v Sloveniji. Cilj slednje po njegovih ocenah ne sme biti integracija, pač pa zgolj zagotovitev varnosti in preživetja v času, dokler traja nevarnost v domovini prosilca za azil. SDS želi, da se prosilce za azil dosledno preverja, tudi v smislu, da ne predstavljajo varnostnega tveganja.

Predlagajo, da letno kvoto oseb za priznanje statusa mednarodne zaščite določi DZ na predlog vlade. Tujec, ki želi vstopiti v Slovenijo, mora takoj podati namero in v treh dneh predložiti dokazila za priznanje statusa mednarodne zaščite, pristojni organ mora odločiti najpozneje v 30 dneh.

Ukinjajo vse denarne pomoči, vključno z žepnino, ki pa jih nadomestijo pravice do zagotavljanja namestitve in prehrane za dobo enega leta. Prosilcem želijo omogočiti vključevanje na trg dela. Status mednarodne zaščite bi se po dobi enega leta lahko s prošnjo podaljšal za naslednje leto, dokler so izpolnjeni pogoji za mednarodno zaščito, je predlog pojasnila poslanka SDS Anja Bah Žibert.

Če po petih letih pogoji za priznanje mednarodne zaščite še vedno obstajajo, se omogoči združitev družine, a mora prosilec predložiti dokaze, da imajo zagotovljeno prebivališče in vir preživljanja. Predlog zakona tudi določneje opredeljuje sankcije in odvzem statusa mednarodne zaščite.

Oba zakonodajna ukrepa sta po Janševih besedah v veliki meri preventivne narave, v SDS upajo na zadostno podporo v DZ.

Prvak SDS je za prihodnje dni napovedal tudi vložitev zakona, ki po zgledu nekaterih drugih evropskih držav omejuje možnost vpliva radikalnega islama v družbi. Gre za rešitve, ki onemogočajo financiranje iz tujine, predvidevajo pa še nekatere druge ukrepe.