Revija Reporter
Slovenija

Nedopustno! Mestna občina Celje hoče financirati cesto, ki je predvsem v interesu vsemogočnega kamionarja Petra Piška!

Biserka Karneža
12 12.460

5. jun. 2022 6:00

Deli na:

Celjski podjetnik Peter Pišek

Mediaspeed

Kakšna načela in pravila urejanja prostora ima občina Celje? Za povezovalno cesto do območja Malega logističnega centra Lopata (MLC), ki je v zasebni lasti predsednika sekcije za promet na GZS Petra Piška, obstajata kar dve prometni študiji. Eno je naredilo ministrstvo za infrastrukturo, a je na občini Celje nočejo upoštevati. Za občino in za zasebnika Petra Piška je namreč sprejemljiva le starejša študija.

Minilo je dobro četrto leto, ko je predsednik sekcije za promet pri Gospodarski zbornici Peter Pišek pozival ostale člane sekcije, da se je potrebno zavzeti za gradnjo logističnih tovornih centrov v lokalnih okoljih po občinah in jih vključevati v občinske prostorske načrte.

Njegovo gledanje na razvoj kamionskega tovornega prometa v luči potrošniških razvad, da brez povečanja tovornega prometa »ne bomo imeli žemljic pri vratih in ali naj vse to prinese lastovka ali golob« (izjava za Večer 19.marec 2019), je nekoliko preroško. Vprašajmo se, ali je to tudi v dometu »pravičnega zelenega prehoda« novega ministra za okolje, podnebje in energijo?

» Jaz bom to naredil, ker ta parkirišča krvavo potrebujem.« (!?)

Očitno je, da je razmišljanje svojega mestnega svetnika Petra Piška zavzela tudi Mestna občina Celje pri pripravi občinskega prostorskega načrta, ki naj bi letos ugledal luč po dobrih tridesetih letih. Skupaj s Piškom se občina zavzema za povezovalno cesto iz južnega parkirišča AC izvoz Celje Zahod, pa čeprav gre za cesto z nizko (!) prioriteto, kot je navedeno v prometni študiji in prometnem modelu po naročilu Ministrstva za infrastrukturo za celjsko regijo v letu 2021.

V tej študiji je omenjena cesta poimenovana kot ukrep 10. Pri tem ukrepu v prometni študiji za mesto Celje sploh niso navedeni pozitivni učinki na pretočnost in varnost prometa, kot trdi občina Celje in kot je to navedeno pri drugih ukrepih! Gre za ukrep izrazito lokalnega (!) vpliva, ki obsega povezovalno cesto za zasebni (!) logistični center Petra Piška v razdalji 500 metrov od obstoječega izvoza Celje-Medlog! Po tem izvozu zdaj poteka obstoječi promet iz avtoceste in tako tudi za tovorni promet do logističnega centra Petra Piška.

Navedeno nizko prioriteto potrjuje tudi sklep Vlade RS v mesecu aprilu 2021, s katerim je vlada odstopila od sofinanciranja DPN za Piškov logistični center na Lopati. Kljub temu je bilo nekaj mesecev kasneje (z dne 19. november 2021) – po obisku zdaj bivšega ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca, direktorice Direkcije RS za infrastrukturo Liljane Herga in Valentina Hajdinjaka, predsednika uprave DARS-a- na spletni strani Mestne občine Celje zapisano, da so se s predstavniki vlade pogovarjali tudi o novem drugem priključku Lopata z navezo na logistični center Petra Piška!

Kako pomembna je ta povezava za njegov tovorni promet, pove tudi Piškova izjava za časopis Delo 19. marca 2019: » Jaz bom to naredil, ker ta parkirišča krvavo potrebujem.«

Povezovalna cesta za zasebnika po kmetijskem, varovanem in urbanem območju!

Namesto, da bi Mestna občina Celje rekonstruirala obstoječo lokalno cesto, kjer poteka sedanji promet, se zavzema za lokalni izvoz za tovorni promet in parkirišča, pa čeprav je Vlada RS v letu 2021 sprejela sklep, da ga ne bo sofinancirala.

Občina Celje utemeljuje, da je povezovalna cesta potrebna, kljub temu, da bi jo gradili po kmetijskem in varovanem območju, po katerem poteka prenosni mednarodni plinovod! Poleg tega bi ta cesta obremenila urbano gosto naseljeno območje. Za financiranje povezovalne ceste je občina že vključila znatna sredstva občinskega proračuna.

Na pisno vprašanje krajanov Lopate, na podlagi katere prometne študije je ta druga povezovalna cesta sedaj postala prioritetna, so iz občine Celje poslali izsek strokovne podlage za prometno omrežje na območju mestne občine Celje, št. projekta 20/2019, januar 2020, ki ne upošteva prometne študije za infrastrukturo za celjsko regijo, ki jo je naročilo ministrstvo za infrastrukturo.

Sprašujemo se, kakšna so načela in pravila urejanja prostora po določbah Zakona o urejanju prostora na Direktoratu za prostor, graditev in stanovanja? Ta je vsebinsko pristojen za ta zakon in tudi za potrditev občinskega prostorskega načrta za občino Celje.