Revija Reporter
Slovenija

Korona, čip in avtoradio: osupljivo dolge čakalne dobe za nova vozila

Gašper Petovar
6 953

29. avg. 2021 20:00

Deli na:

Ford je v ZDA zaradi pomanjkanja polprevodnikov začel prodajati svoje poltovornjake oziroma pickupe z opremo, od katere so se poslovili že pred desetletji.

Profimedia

Že leta se govori in piše o »vojni za vodo«, ki naj bi nas čakala in posledično seveda »vojni za hrano«. Nihče pa ni vsa ta leta, ko smo bili priča vojnam v Iraku, Afganistanu in tistim v Afriki pomislil na polprevodnike. Hecno. No, dovolj je bil virus, ki je povzročil pandemijo in danes se bije srdit boj za te silicijeve čipe, ki jih največ naredijo na Tajskem. No med koronskim zaprtjem tovarn jih niso in danes jih ni dovolj. Pomanjkanje čipov pa ima gromozanski vpliv na gospodarstvo.

V novem Reporterju pojasnjujemo kaj ti polprevodniki sploh so in kje vse se uporabljajo. Izjemno pomembni so denimo v avtomobilski industriji, ki beleži hude izgube, ker ne more dobiti teh čipov. Da ne bo pomote, zanimanje za nove avtomobile je izjemno, naročniki stojijo pred vrati salonov z denarjem v rokah, toda številni se domov odpeljejo z javnim prevozom ali starim avtom, ker novega ne dobijo, ker jih ni. Čakalne dobe za številne modele (pri vseh proizvajalcih) so vsak dan daljše.



Razkrivamo, koliko je potrebno čakati pri nekaterih proizvajalcih na avtomobil, in kaj avtomobilski proizvajalci svetujejo potencialnim kupcem avtomobilov. Zanimive pa so tudi rešitve koncernov za krajšanje čakalnih dob na avtomobile. Našli smo nekaj prav presenetljivih.

Podjetja, ki se pravočasno prilagodijo kriznim razmerah lahko iz krize pridejo še močnejša kot so bila pred krizo. Tako je tudi pri »vojni za polprevodnike«. V novi številki Reporterja smo izpostavili avtomobilskega proizvajalca, ki se je za zdaj uspešno prilagodil razmeram in ima v primerjavi z največjimi proizvajalci, ki niso potegnili radikalnih potez, veliko manj težav z dobavnimi roki.

Pomanjkanje polprevodnikov je močno prizadelo EU, ki je odvisna od azijskih in ameriških proizvajalcev. EU je sprejela načrt in pripravila milijarde evrov za naložbe v proizvodnjo čipov po evropskih državah. Ena članica unije se je pri priči angažirala. Rezultati so že tu. Opisani v novem Reporterju, kjer smo se vprašali, če je v tej krizi priložnost tudi za Slovenijo?

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24