Revija Reporter
Slovenija

Klemen Boštjančič, minister za finance: Po sociali želimo biti Skandinavija, po davkih pa Dubaj

Ana Jud
1 885

8. okt. 2023 20:00

Deli na:

Klemen Boštjančič, minister za finance

Primož Lavre

V trenutni situaciji, ko bi Slovenija morala izvesti vsaj najnujnejše reforme, je minister za finance prvi človek v državi. Da, pred premierjem Robertom Golobom. A Klemen Boštjančič ne sedi na piedestalu in ne baha se s krono na glavi. Saj je nima. Je človek, ki se je znašel v nehvaležni poziciji: izvesti mora davčno reformo, nanjo pa se vežejo vse druge reforme. Tako trdi avtorica dialoga, a sam zatrjuje, da ni tako. Kako da ne? Naš svet kroji monetarni sistem in denar je sveta vladar, mar ne?

Minister Boštjančič pravi, da zdravstvena reforma ni toliko vezana na davčno, ker je v zdravstvu dovolj denarja, le organizacija je katastrofalna. Kaj meni o bivšem ministru za zdravje Danijelu Bešiču Loredanu: "Jaz sem se z njim razumel dobro. Nekateri ukrepi, ki jih je izvedel, so se izkazali kot dobri, drugi ne, a po bitki je lahko biti general."



"Če se odločimo za nacionalno letalsko družbo, mora to biti pod striktnimi pogoji. Jaz osebno sicer ne verjamem, da smo mi to sposobni sami narediti, v povezavi s strateškim partnerjem pa bi šlo, ampak s strateškim partnerjem iz panoge, ki ve, kaj dela, ne pa s kvazistrateškim partnerjem, kakršnega si marsikdo v Sloveniji zamišlja.

Pravi partner bo imel jasne zahteve in ne bo dovolil, da se politika vtika v poslovanje letalske družbe. Letalski svet je zelo konkurenčen, za državo, kot je Slovenija, in trg, ki ga zaobjema, je malo zanimanja, ker je majhen, zato ne sanjajmo, da letalske družbe v vrsti čakajo na nas. Če že, moramo mi koga privabiti," pove Boštjančič, ki je nekaj časa vodil našega nacionalnega letalskega prevoznika in mu je zakulisje reševanja Adrie Airways dobro znano. V intervjuju razkrije podrobnosti, ki jih javnost še ne ve.

Pogovarjali smo se še o propadu Vegrada, sanaciji posledic največje naravne nesreče v Sloveniji, o UTD-ju, pa o tem, zakaj Slovenija ni postala druga Švica in še o marsičem.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24