Novela zakona o davku na tonažo, ki jo je DZ sprejel v četrtek, za naslednjih deset let podaljšuje posebno ureditev, po kateri za ladjarje velja alternativna oblika plačevanja davka od dohodkov pravnih oseb. Izjemo lahko uveljavljata le dva zavezanca, to sta Splošna plovba in njena hčerinska družba.
S posebno ureditvijo na področju obdavčitve ladjarjev želi Slovenija zagotoviti boljše pogoje za razvoj pomorskega prometa. V 11-letnem obdobju med letoma 2008 in 2018 so bili zavezanci trije, po izračunih vlade pa je bila njihova davčna obveznost za 23,8 milijona evrov nižja, kot bi bila sicer po obračunu davka od dohodkov pravnih oseb.
Od poslancev je bilo ob obravnavi predloga novele slišati opozorila, da pri davku na tonažo ne gre za pomoč domačim ladjarjem, temveč za subvencioniranje tujega zasebnega kapitala. Tudi nekateri državni svetniki opozarjajo, da bo Slovenija s sprejemom zakona "dokončno izgubila svojega ladjarja, kar bo imelo nepopravljive posledice".
Kot so med drugim še opozorili, novela davčnim neplačnikom omogoča prenos dejavnosti na nove družbe, ne da bi predhodno poravnali zapadle davčne obveznosti.
Državni svet o predlogu veta na zakon o davku na tonažo
24. dec. 2019 5:55
Državni svetniki se bodo dan pred božičem sešli na izredni seji, na kateri bodo na pobudo prvopodpisanega svetnika Marka Zidanška obravnavali predlog odložilnega veta na novelo zakona o davku na tonažo. Podpisniki opozarjajo, da novela nima vgrajenih ustreznih varovalk in da bo davčnim neplačnikom omogočila sporen prenos dejavnosti na nove družbe.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke