Revija Reporter
Slovenija

Bobinac: Kitajci niso okupirali Gorenja

STA

10. mar. 2019 6:00

Deli na:

Predsednik kolegija direktorjev Gorenja Franjo Bobinac.

Bobo

V Gorenju se po prevzemu dogajajo številne spremembe, z novim lastnikom pa je družba prestopila iz regionalne v ligo prvakov, je v pogovoru za včerajšnje Delo dejal predsednik kolegija direktorjev Franjo Bobinac, ki ob tem zagotavlja, da "Kitajci niso okupirali Gorenja". Napovedal je nova delovna mesta, a ob tem ni izključil odpuščanj.

Dolgoletni direktor Gorenja je ocenil, da pri prevzemu ni šlo le za prevzem lokacije in blagovnih znamk, ampak tudi za bazen talentov. Hisense se namreč poskuša internacionalizirati tudi na področju kadrov. Bobinac pa se ob tem ne boji za proizvodna delovna mesta. "Vse, kar delamo, bo prineslo še več proizvodnje na tej lokaciji," je navedel.

Lansko leto je bilo za Gorenje prelomno, strateški proces se je po Bobinčevih ocenah odvil hitro in učinkovito, na koncu so bili zadovoljni tako delničarji kot tudi vodstvo.

"In pri tem mi je všeč, da Skupina Hisense ni le razvojno napredna, ampak tudi izrazito hitra, učinkovita in ciljno usmerjena. Ni stvari, ki se je ne da narediti ali pa bo narejena kasneje. Mislim, da je to koristno, saj bomo lahko pod njenim okriljem hitreje rasli in se tudi hitreje spreminjali. Razmišljanje na dolgi in srednji rok je pomembno, želimo pa tudi kratkoročne učinke, ki jih prinašajo mnoge sinergije," je dejal.

Gorenje ni več delniška družba, Bobinac pa vodi kolegij direktorjev, ki je še vedno najvišje telo tako za upravljanje kot za nadzor. V kolegiju direktorjev so trije Slovenci in štirje Kitajci. "Ne gre za vaši ali naši, saj bodo ključne funkcije še naprej opravljali najboljši. Na ravni najvišjega menedžmenta je tukaj iz Kitajske pet, šest ljudi in še okoli 25 ljudi na nižji ravni, ki občasno potujejo na Kitajsko zaradi vizumov in podobnega," je pojasnil.

Gorenje ima po njegovih besedah jasno postavljeno strategijo, da bodo blagovno znamko Gorenje razvijali v Evropi, še zlasti močno v vzhodnem delu Evrope in v Rusiji. Blagovno znamko Hisense bodo poskušali še bolj razvijati na zahodu in jo dopolniti z nekaterimi izdelki iz Gorenja. "Kar zadeva televizorje in mobilne telefone bomo izrazito uporabljali blagovno znamko Hisense, ker je na tem področju globalna, saj denimo sponzorira nogomet in nekatere globalne zgodbe. Hisense na teh področjih postaja najbolj resen konkurent Samsunga in LG," je pojasnil.

Vendar pa Bobinac ni zadovoljen z lanskimi poslovnimi rezultati. "Rezultati poslovanja bodo predstavljeni v aprilu. Z njimi nismo zadovoljni, so pa po svoje razumljivi, saj je bilo lansko leto res tranzicijsko in celotno podjetje je bilo usmerjeno v strateški proces. Prav zaradi iskanja stratega pa smo imeli tudi velika nihanja tako na prodajnih kot na nabavnih trgih," je pojasnil. Potrebna so bila tudi računovodska prilagajanja, ki običajno sledijo prevzemu in vplivajo na rezultat.