Poenotenje izhodišč tarife SŽ (prevoz z vlaki) s tarifo IJPP (prevoz z vlaki in avtobusi) je bilo sprejeto z izhodiščem, da se doseže poenoteno izhodišče in nižje cene vozovnic SŽ za potovanja z vlaki napram vozovnicam IJPP, ki omogočajo potovanja tako z vlaki, kot tudi z avtobusi.
Zaradi prehoda na poenoteno osnovo za izračun cen, poenotenja tarifne lestvice vozovnic SŽ s tarifno lestvico vozovnic IJPP, so za nekatere relacije cene vozovnic SŽ nižje kot je bila pri prejšnji tarifni lestvici SŽ, za nekatere pa ostaja cena enaka ali nekoliko višja.
Največje znižanje cen vozovnic SŽ napram prejšnjemu načinu obračunavanja je pri pavšalnih abonentskih vozovnicah SŽ. Mesečna imenska pavšalna vozovnica SŽ je prej znašala 223,60 EUR, z novo tarifo pa 65 EUR. Za letno pavšalno vozovnico SŽ, s katero se lahko vso leto vozite z vlaki neomejeno po Sloveniji, pa po novem odštejete samo 520 evrov.
Vse abonentske pavšalne vozovnice SŽ potnikom omogočajo prevoz v 2. razredu vseh vlakov na železniškem omrežju Slovenskih železnic (brez doplačil). Ceno abonentske vozovnice SŽ za vašo relacijo lahko preverite na spletni strani Slovenskih železnic.
S številnimi novimi vlaki se je kvaliteta prevozov bistveno izboljšala
Z 52-timi novimi vlaki, z ugodnimi ponudbami ter z vedno večjim ozaveščanjem in zavedanjem, da je vlak ena najbolj prijaznih in tudi najbolj varnih oblik prevoza, je res vlak vedno bolj priljubljena izbira, na kar kaže tudi rast števila potnikov. Junija letos so Slovenske železnice podpisale pogodbo za nakup še 20 novih potniških garnitur, kar bo bistveno prispevalo k modernizaciji javnega prometa.
Z nabavo novih potniških garnitur Slovenske železnice prispevajo k še večji okoljski in energetski varčnosti prometnega sektorja. Nove potniške garniture Stadler so energetsko varčnejše, elektromotorne garniture imajo možnost rekuperativnega zaviranja (zavorni sistem, ki s pomočjo elektrodinamičnega zaviranja izkorišča energijo in jo prenašajo nazaj v električno omrežje), so okolju prijaznejše (zmanjševanje ogljičnega izpusta in nižji eksterni stroški) ter opremljene z tehnologijami za zniževanje emisij hrupa.
Dizelmotorne garniture imajo vgrajene nove, sodobne in racionalnejše dizel motorje, ki izpolnjujejo EU standarde omejitve vrednosti emisij trdih delcev (PM), ogljikovodikov (HC) ter dušikovih oksidov (Nox). V letu 2022 so v primerjavi z letom prej uspeli ogljični odtis še znižati, in sicer za približno četrtino, s 33 na samo 25 g CO2e na potniški kilometer.
Mikromobilnost je pomembna za uporabo javnega prometa
Dostop do javnega prevoza želijo na železnicah čim bolj optimizirati željam in potrebam potnikov. Dodatno prispevek k zelenemu prehodu dajejo s spodbujanjem in sodelovanjem na področju mikromobilnosti, kjer se povezujejo s partnerji za zagotavljanje oskrbovalne postaje za električno energijo, izposoje koles in e-koles, e-skirojev in souporabo avtomobilov. Na večjih železniških postajah je potnikom že na voljo možnost izposoje koles, uporabe kolesarnice in parkirišč za kolesa.
Za potnike cenejši najem e-avtomobila SŽ GREMO ZELENO
Na železniški postaji Ljubljana Slovenske železnice skupaj s partnerjem od januarja letos ponujajo skupno uporabo vlakov in električnih avtomobilov. Ljubljana je kot največja žel. postaja izbrana za pilotni projekt, kjer lahko potniki po prihodu z vlakom svojo pot nadaljujejo z električnimi avtomobili.
Gre za pilotni projekt z imenom GREMO ZELENO, ki bo podlaga za razvoj in razširitev ponudbe Slovenskih železnic. Potnik, ki potuje z vlakom, prejme na osnovi vozovnice 5 evrov dobroimetja za prvo izposojo električnega avtomobila, v nadaljevanju pa je zanj uporaba cenejša za 33%.