Proces izboljševanja spletne strani, katerega končni cilj je povečanje organske pozicije v iskalnikih, se imenuje seo optimizacija. Z njeno pomočjo je možno doseči tudi prvo mesto v iskalnikih, s čimer se poveča obisk spletnega mesta, podjetja pa s tem okrepijo svojo prepoznavnost in pridobijo številne potencialne stranke.
Seo optimizacija se odvija na osnovi algoritmov, ki ves čas preverjajo kakovost ter uspešnost vsebine in na temelju ocene skladnosti s kriteriji seo optimizacije vsebino razvrščajo v iskalnike. Obstaja več pristopov seo optimizacije, za vsako pa je potrebna predhodna seo analiza:
• tehnična optimizacija (njen namen je robotom iskalnikov pomagati pri iskanju po vsebini spletnega mesta),
• on site optimizacija (gre za izboljšave direktno na sami spletni strani),
• off site optimizacija (optimizacija izven spletnega mesta, grajenje povratnih povezav) in
• lokalna seo optimizacija (vidnost v rezultatih lokalnega iskanja).
Seo optimizacija zato velja za zapleten postopek, ki ga je najbolje prepustiti izkušeni seo agenciji, kajti pravila seo optimizacije zaradi napredovanja tehnologije, nenehnih sprememb algoritmov in prilagojenih uporabniških navad neprestano variirajo.
V tem pogledu bo tudi prihodnje leto postreglo s številnimi novimi izzivi, v nadaljevanju pa so podrobneje predstavljeni najpomembnejši.
Izziv št. 1: Povečana konkurenca in zasičenost trga s seo optimizacijo.
Ker se seo optimizacije poslužuje vedno več podjetij, kakršnakoli vsebina zelo težko pride do izraza, saj so objave postale nekaj povsem vsakdanjega. Iz tega razloga se je najbolje posvetiti vsebini, ki je trajna (za takšne veljajo blog članki, vodniki, vadnice itn.) oziroma podatkovnim objavam, kar dosežete, v kolikor bralcu predstavite študije primerov in mu postrežete s preverljivimi podatki.
Na ta način boste vsekakor spodbudili angažiranost in posledično izboljšali uvrstitev v iskalniku, to pa vam bo hkrati omogočilo tudi, da postanete avtoriteta svojega področja.
Izziv št. 2: Rastoča priljubljenost glasovnega iskanja.
Ne le, da je glasovno iskanje postalo nadvse priljubljeno, temveč uporabniki preko njega postavljajo vse bolj in bolj zapletena vprašanja. Da bi s pomočjo tega orodja prejeli zadovoljiv odgovor, poskrbite za optimizacijo Google Business profila, saj so mnoga glasovna iskanja lokalna, zaradi česar je pomembno, da so tako naziv podjetja kot naslov in kontaktni podatki točni.
Poleg tega v seo optimizacijo vključujte ključne besede, ki izhajajo iz vprašanj (tipičen primer tega sta "kateri" in "kaj"), ker so ta del govorjenega jezika, enako pomembna pa je tudi seo optimizacija za naravni jezik.
Izziv št. 3: Bliskovito napredovanje AI tehnologij.
Iskalniki dandanes zaradi napredovanja umetne inteligence izvrstno razumejo uporabnika, zato je pomembno, da je vsebina informativna in poglobljena. Posebej dobro je, če seo optimizacija sloni na ocenjevanju izdelkov ali storitev ali celo primerjavi različnih izdelkov, vsebina pa je prav tako vidnejša, če vključuje pogosta vprašanja.
Pri seo optimizaciji je denimo lahko v pomoč Schema.org, ki vam pomaga pravilno interpretirati vsebino.
Izziv št. 4: Dominacija video vsebin in vizualnega iskanja.
V zadnjem času iskanje besedila nadomešča iskanje video vsebin. Zaradi tega se svetuje ustvarjanje video vsebin, kar izboljša dostopnost vsebine in hkrati omogoči iskanje po tej, prav tako pa se doseže izredno dobra seo optimizacija.
Pri tem gre lahko za predstavitev izdelkov ali storitev, reportaže z dogodkov, podajanje zgodb, povezanih z vašim podjetjem, ali karkoli drugega, kar pritegne občinstvo. Da bi še olajšali pot uporabnika do vsebine, videu dodajte opise, nadomestno besedilo, opisna imena slikovnega gradiva in ustrezne ključne besede.
Izziv št. 5: Prilagajanje vsebine različnim jezikovnim območjem.
Globalizacija in večjezična seo optimizacija nedvomno predstavljata enega najtežjih izzivov tega trenutka, s katerim se v prvi vrsti soočajo podjetja, prisotna na mednarodnem trgu. Njih lokalna podjetja in kulturne razlike dobesedno silijo v številne prilagoditve, zato je izredno pomembno sodelovanje z naravnimi govorci, kajti le ti so zmožni vsebino povsem uskladiti tako z jezikovnimi predpisi kot s kulturnimi značilnostmi posamezne države.
S tem ko vsebino za različno občinstvo prilagodite in v objave vključujete posebnosti posamezne države (denimo valuto, meritve itn.) si zagotovite verodostojnost.
Izziv št. 6: Poplava vsebin, ustvarjenih s pomočjo umetne inteligence.
Odkar je svetu zavladala umetna inteligenca, je večina vsebin njen plod, vendar iskalniki dajejo prednost unikatnim objavam, ki so rezultat dela človeka.
Generične objave, ustvarjenje s pomočjo umetne inteligence, zato v kar največji meri zamenjajte z ustvarjalnimi vsebinami, pripravljenimi s strani realnih oseb, saj je nujno, da objave odražajo človeške vpoglede v aktualna vprašanja, pripovedujejo vaše izkušnje ali podajajo strokovno znanje.
Tako bo seo optimizacija učinkovitejša, vaše podjetje pa bo postalo mesto, na katerega se bodo uporabniki vračali zaradi kakovostne, uporabne vsebine.
Izziv št. 7: Razumevanje uporabniškega namena.
Prilagajanje in spreminjanje iskalnikov vodi k vse manjšem poudarku ključnih besed, saj se ti prvenstveno osredotočajo na razumevanje tako pomena kot namena iskanja. V tem pogledu je tako vsebino treba redno posodabljati in jo prilagajati aktualnostim.
Poleg tega bo seo optimizacija uspešna, če objave razdelite na več manjših odsekov, ker v današnjem svetu pozornost večine uporabnikov kratko traja, s tem pa posamezniku omogočite pregled izključno tistega dela, ki ga zanima.
Uporabljajte podnaslove, sezname, izrezke in druga orodja, s katerimi boste povezali različne vsebine, hkrati pa omislili kontekst vsebine ter izboljšali samo uporabniško izkušnjo.
Seo optimizacija nedvomno velja za kompleksno dejanje, ki zahteva obilo znanja, truda in časa, pa tudi nenehno spremljanje novosti. Ker večina podjetij med svojimi zaposlenimi nima strokovnega kadra, usposobljenega za opravljanje seo analize, je seo optimizacijo najbolje prepustiti izkušeni seo agenciji, kakršna je Spletnik.
Z več kakor 300 naročniki, več kot 120 aktivnimi projekti in s preseganjem 5.800 besed na prvih treh mestih v iskalnikih se Spletnik ponuja kot zanesljiva rešitev za seo optimizacijo spletnega mesta, kar med drugim potrjujejo dosedanji, že nekaj časa najvidnejši ponudniki svoje panoge. Ekipa strokovno podkovanih in izkušenih strokovnjakov, ki pokriva vse panoge, svojim strankam redno pošilja poročila o doseženem napredku, pri tem pa se poslužuje najboljših orodij.
Z namenom doseganja več strank, dviga organskega obiska, uvrstitve na prvo mesto med rezultate v iskalnikih in povečanja števila povpraševanj se obrnite na seo agencijo Spletnik, ki poskrbi za učinkovito seo optimizacijo vsakega spletnega mesta.