Revija Reporter
Magazin

Maja Gombač, pianistka: Klasična glasba je potrebna za ohranjanje humanosti

Elvira Miše Miklavčič

25. apr. 2022 19:10

Deli na:

Pianistka Maja Gombač

Christian Jungwirtg

Glasbeno pot Maje Gombač, izjemne slovenske pianistke mlajše generacije, so zaznamovale številne nagrade in priznanja tako na glasbenih tekmovanjih kot na študijskem področju. Življenje jo je nato, kot mnoge mlade glasbenike njenega kova, poneslo v tujino – danes je uspešna koncertna pianistka kot tudi profesorica klavirja na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu. V Slovenijo se vedno rada vrača, tudi s koncerti, kakršnemu smo bili priča pred kratkim v SNG Maribor, na katerem smo lahko prvič pri nas slišali Klavirski kvartet ameriškega skladatelja Dannyja Elfmana, za izvajanje katerega je imel nekaj let ekskluzivno pravico le Berlinski klavirski kvartet.

V intervjuju med drugim spregovori o vlogi umetnika v današnji družbi, razmerah, v katerih večina glasbenikov ne more živeti samo od koncertiranja, pa tudi o tem, kako se poklica pianistke in pedagoginje med seboj dopolnjujeta.

Pove tudi kako neizprosna je selekcija na klavirskem oddelku na graški Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnosti in zakaj mladim, ki bi želeli študirati v Gradcu svetuje, da se za začetek odločijo za katerega od predštudijskih programov, namenjenim mladim pred dopolnjenim 19. letom.

Opiše tudi svojevrstno »baletno« izkušnjo, za katero meni, da je ena najpomembnejših v njenem življenju, ko je v okviru baletne predstave Peer Gynt (SNG Maribor) že več kot dvajsetkrat izvedla Griegov koncert, baletna kreacija Edvarda Cluga pa je predstavo ponesla v svet, med drugim tudi na odra milanske Scale in Bolšoj teatra.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24