Hilaree Nelson Svet24.si

Našli truplo slavne ameriške alpinistke

Savannah Graziano Svet24.si

Strelski obračun s policisti usoden za ubežnika ...

matej tonin vojska sta Necenzurirano

S Toninovimi oklepniki bi služil bivši šef SLS

nina krajnik-pl Reporter.si

Kam je izginila Sharon Stone iz Moravč, ki so jo ...

sesko slovenija Ekipa24.si

Van Basten, kje si zdaj?! Komentatorju Obrezu se ...

tilen-artač Odkrito.si

»Moje življenje je totalen žur«

ilicic Ekipa24.si

Mariborski navijači so komaj čakali na nove ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Kako preprečiti in zmanjšati bolečine v ledvenem delu in izboljšati držo telesa?

Deli na:
Kako preprečiti in zmanjšati bolečine v ledvenem delu in izboljšati držo telesa?

Sodobni človek se giblje premalo in razmišlja preveč. Veliko bolj zdravo bi bilo, da oboje spremenimo. Telo je ustvarjeno za gibanje. Prekomerno aktivni in nemirni možgani pa povzročajo preveč stimuliran (simpatični) živčni sistem, ki vodi v kronično napeto mišično in fascialno tkivo.

V naših vsakdanjih aktivnosti je pomembno, da ohranjamo stik s svojo hrbtenico. Ta nam bo najbolj hvaležna takrat, ko nam čim pogosteje uspe ohranjati naravne krivine. Čeprav je stroka še nekaj desetletij nazaj verjela, da je glavni problem bolečin v spodnjem delu hrbtenice preveč poudarjena ledvena krivina, je dejstvo, da zaradi neprimernega načina sedenja in tudi nezdravih gibalnih vzorcev danes bistveno več težav v tem predelu nastaja zaradi premajhne ledvene krivine. Še večji problem je zravnana ledvena krivina, ki pogosto predstavlja velik faktor tveganja za zdrs medvretenčnega diska in bolečine v ledveno-križnem predelu.

Zato je zelo pomembno, da večkrat na teden izvajamo primerne vaje za krepitev hrbteničnih in trebušnih mišic. Tako površinskih, najbolj vidnih slojev mišic, kot tudi globlje strukture. Te namreč najbolje zaščitijo vretenca hrbtenice in medvretenčne diske pred poškodbami in prezgodnjo obrabo.  Ob tem ne smemo pozabiti vaje za vzdržljivost hrbtenice. Vsi potrebujemo odzivne obhrbtenične mišice, ki nam čez dan omogočajo dlje časa pokončno držo telesa.

Vendar to je samo ena del poti do bolj zdrave in vitalne hrbtenice. Samo aktivne in močne hrbtenice nas kar hitro pripeljejo v preveliko togost in tudi napetost. Tako fizične kot psihološke narave. Za večjo lahkotnost telesa in uma nam pomagajo vaje nežne mobilizacije posameznih vretenc hrbtenice, kot tudi optimalno dihanje ob izvajanju vaj. Klasične raztezne vaje nekomu pomagajo, spet drugim pa celo škodujejo. Zato je zelo pomembno, da se naučimo vzpostaviti bolj zavesten, čuječ in ljubeč stik s svojim telesom kot tudi poiskati strokovno in učinkovito vodenje raznovrstnih vaj, ki so prilagojene posameznikovemu stanju in počutju.

Naša hrbtenica se bo najboljše odzvala tako, da se gibljemo s podaljšano hrbtenico v raznovrstnih aktivnostih vsakodnevnega življenja, rednem izvajanju vaj za moč, vzdržljivost in mobilnost hrbtenice kot tudi z redno sprostitvijo hrbtenice in živčnega sistema.

Za sprostitev in podporo hrbtenice smo v Parinama centru razvili nov pripomoček, ki smo ga poimenovali MERU DANDA. To je lesena plošča, ki blago stimulira ledveno krivino in odpira prsni koš. Oboje je zelo koristno za izboljšanje drže telesa, spodbujanje optimalnega dihanja kot tudi preprečevanje in zmanjševanje bolečin v spodnjem in srednjem delu hrbtenice.

Poglejte si predstavitveni video na : www.merudanda.si

Vabljeni na naš avtorski vadbeni program Zdrava in vitalna hrbtenica v Parinama center (www.parinama.si), ki se bo pričel 20.09.2022 in poteka ob torkih v dveh skupinah : Zdrava in vitalna hrbtenica - E-vadbe Parinama od  18.00 – 19.00 ter od 20.20 do 21.20.

Če želite raje vaditi sami doma, pa imamo na voljo  šest urni video seminar posnetih izbranih zdravih vaj za vašo hrbtenico.