Mile Ćulibrk Svet24.si

Umrl izbrisani kralj pleskavic, velik prijatelj ...

Taylor Swift Svet24.si

Nov album Taylor Swift – 31 pesmi, vsaka s ...

Vežnaver Necenzurirano

Afera sodna stavba: ko je država plačala ...

ljudmila novak pl Reporter.si

Ljudmila Novak: »Če nekdo stokrat pove, da sem ...

luka doncic 24 pm Ekipa24.si

Luka Dončić objavil posebno fotografijo ...

maja-ogorevc, delovna-akcija Njena.si

Skromna, a čista hiška doživlja pravljično ...

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Borštnikovo srečanje ekspresno končano v enem dnevu, Petru Boštjančiču podeljen Borštnikov prstan

Deli na:
Borštnikovo srečanje ekspresno končano v enem dnevu, Petru Boštjančiču podeljen Borštnikov prstan

Dobitnik Borštnikovega prstana Peter Boštjančič. - Foto: Boštjan Lah

Festival Borštnikovo srečanje je bil prvič v 55 letih prisiljen v predčasni zaključek. Zaradi poslabšanja epidemioloških razmer so na včerajšnji slovesnosti, s katero bi se moral uradno začeti osrednji del festivala, izročili Borštnikov prstan letošnjemu dobitniku Petru Boštjančiču, nadaljnje dogodke pa prestavili na prihodnje leto.

Borštnikov prstan so začeli podeljevati leta 1970, letošnja podelitev te osrednje nagrade za igralsko ustvarjalnost v Sloveniji pa je bila izjemna ne le zato, ker je bila okrogla 50., ampak ker je potekala v izjemnih okoliščinah, pogojenih z novim koronavirusom.

Dolgoletnemu članu igralskega ansambla Drame SNG Maribor Petru Boštjančiču je prstan izročil igralec Peter Ternovšek, ki je dobil to nagrado leta 2006, na odru pa so mu namesto ostalih aktualnih Borštnikovih nagrajencev zaploskali sodelavci mariborske Drame. Boštjančič je s solzami v očeh priznal, da takšnega poklona ni pričakoval, v zahvalnem govoru pa je izpostavil pomembno vlogo gledališča, ki da "drži zrcalo življenju".

Pojasnil je, mu je še vedno najljubša vloga Hamleta, ki ga je igral pred 40 leti, in ob tem je spomnil na prizor, ko Hamlet uporabi igralce za past za svojega strica. "In kaj se zgodi? Kralj odreagira. Tisti kanček vesti se mu zbudi. Preko teatra Hamlet ugotovi, da je stric morilec. Torej je teater tisti, ki vzbudi v nas tista najgloblja doživljanja, ki so del naše psihe, naše zavesti, naše podzavesti, in to je ta fenomen teatra," je povedal in optimistično dodal: "Gledališče ne bo umrlo, dokler bo človek. To je duhovna hrana, ki jo človek potrebuje."


Borštnikovo srečanje se je začelo v ponedeljek s programskima sklopoma Mlado in Študentsko gledališče, z včerajšnjo predstavo Plameneča voda v koreografiji grškega koreografa Andonisa Foniadakisa in izvedbi reškega Baleta pa bi se moral začeti osrednji del festivala s tekmovalnim in spremljevalnim programom, ki bi se zaključil čez devet dni s slovesno podelitvijo nagrad.

A po besedah umetniškega direktorja festivala Aleša Novaka niso mogli vztrajati pri tem, saj so se zaradi porasta okužb z novim koronavirusom, ki so zašle tudi v umetniške ansamble in ekipe, vrstile odpovedi predstav v jedrnem delu programa. Končna odločitev je padla po predlogu kolegija direktorjev slovenskih gledališč za preložitev festivala in uvrstitvi Podravja med regije s strožjimi zaščitnimi ukrepi, saj je število okužb z novim koronavirusom tudi v tem delu države preseglo mejo 140 okuženih na 100.000 prebivalcev v 14-dnevnem obdobju.

Zaenkrat velja, da bodo načrtovani dogodki v sklopu letošnjega Borštnikovega srečanja izvedeni prihodnje leto. "Zelo pomembno se nam je zdelo, da ohranimo integriteto tekmovalnega programa. Upamo, da bodo predstave, ki jih je v ta program uvrstil selektor Rok Bozovičar, ostale žive in del programa gledališč. V tem primeru bi lahko konec pomladi prihodnje leto odigrali naslednjo edicijo Festivala Borštnikovo srečanje in podelili nagrade za ta segment programa, ki je zdaj ostal brez vsakoletnih nagrad, ki so zelo pomembne v slovenskem kulturnem prostoru," je Novak povedal v izjavi za medije pred včerajšnjo slovesnostjo v Veliki dvorani SNG Maribor.

Tam je zbrane med drugim nagovorila državna sekretarka na ministrstvu za kulturo Ignacija Fridl Jarc. "Ko nas odnosa do drugega in drugačnega v prihodnjih dneh gledališka umetnost ne bo mogla učiti neposredno z odra, naj nas s svojim poslanstvom nagovarja posredno. Z veličino našega sočutja do vseh bolnih in tistih, ki se zanje vsak dan borijo, z odprtostjo do ljudi, ki nas v teh trenutkih potrebujejo ob sebi, z lepoto misli, ki jih bomo namenili drug drugemu," je dejala.