Oderuhi na cesti
Z julijem je začela veljati nova prometna zakonodaja, ki predvideva strožje kazni za kršilce prometnih predpisov. Seveda se strinjamo, da je treba za prometno varnost marsikaj postoriti, prav tako, da je treba s cest spraviti divjake in vinjene voznike, ki najbolj ogrožajo življenja drugih prometnih udeležencev.
Z julijem je začela veljati nova prometna zakonodaja, ki predvideva strožje kazni za kršilce prometnih predpisov. Seveda se strinjamo, da je treba za prometno varnost marsikaj postoriti, prav tako, da je treba s cest spraviti divjake in vinjene voznike, ki najbolj ogrožajo življenja drugih prometnih udeležencev.
Če bi bil to namen piscev tega zakona, potem bi najbolj podražili globe prav za take voznike, za manjše prekrške pa odredili zgolj simbolične kazni. Toda z novim zakonom so se najbolj povišale kazni za prekrške, kot so prekoračitev hitrosti do 20 km/h, telefoniranje med vožnjo in neuporabo varnostnega pasu. Po drugi strani so se povečale kazni za voznike, ki preveč uživajo v hitri vožnji na avtocestah in hitrih cestah. Za prekoračenje za 30 do 40 km/h se je kazen celo podvojila, za prekoračenje za več kot 50 km/h pa celo več kot potrojila. Prav avtoceste so namenjene voznikom, ki uživajo v hitri in varni vožnji, zato se mnogi sprašujejo, zakaj je na njih sploh omejitev, zlasti ker je ponekod (denimo v Nemčiji) ne poznajo.Prav zaradi tega je mogoče sklepati, da je bistvo nove prometne zakonodaje in strožjih prometnih predpisov polnjenje proračuna, ne pa boljša prometna varnost. Najlažje je oglobiti nekoga, ki prehitro vozi na avtocesti in s tem skoraj ne ogroža nikogar. Podobno velja tudi za voznika, ki v domačem kraju za kakšen kilometer prekorači hitrost in bo zato moral odšteti sto evrov. Da gre za navadne balkanske prijeme, se lahko prepričamo, že če gremo malo čez mejo. V Avstriji, Nemčiji in celo na Hrvaškem so kazni za manjše prekoračitve hitrosti simbolične, enako velja tudi za telefoniranje in neuporabo varnostnega pasu. V Nemčiji boste za prekoračitev hitrosti v naselju do 10 km/h plačali največ 35 evrov globe, pri čemer obstaja celo možnost, da bo kazen še nižja, če bo policist presodil, da niste nikogar ogrožali. Če boste hitrost za največ 10 km/h prekoračili zunaj naselja, sploh ne boste plačali kazni. Primerjalno višje pa so kazni za divjanje na cesti, pri čemer so še vedno nižje kot pri nas, a zato v Nemčiji ni prav nič manjša prometna varnost kot pri nas, kvečjemu narobe.
Strokovnjaki za prometno varnost in celo policisti so ob sprejemanju nove prometne zakonodaje opozorili, da se zaradi višjih glob ne bo izboljšala prometna varnost. Poslanci so tako represiven zakon kljub temu sprejeli. Tudi iz opozicije ni nihče vložil podpisa za referendumsko pobudo. Le zakaj ne?
Ključne besede