Revija Reporter
Svet

Število Evropejcev, ki nakupujejo prek spleta, se je v času karantene povečalo za 36 odstotkov

STA

19. maj. 2020 6:00

Deli na:

Fotografija je simbolična

Profimedia

Spletno nakupovanje je v zadnjem mesecu prehitelo vse druge oblike potrošnje - več kot polovica anketiranih evropskih kupcev prek spleta nakupuje več kot kadarkoli prej, rekordno število ljudi uporablja virtualna doživetja, kot so tečaji vadbe, spletne naročnine za televizijo in filme ter spletno učenje, je v raziskavi ugotovila družba Mastercard.

Raziskava, ki jo je Mastercard skupaj s podjetjem Fly research izvedel med 4. in 11. majem, zajela pa je 12.500 polnoletnih oseb na 15 evropskih trgih, je pokazala, da se je število ljudi, ki nakupujejo prek spleta, v času omejitvenih ukrepov zaradi koronavirusa povečalo za 36 odstotkov, so včeraj sporočili iz ameriškega izdajatelja kreditnih in plačilnih kartic.

Najvišjo rast so zabeležili pri nakupu knjig (32 odstotkov), kuhinjskih pripomočkov (22 odstotkov), strižnikov za lase (19 odstotkov) in fitnes-pripomočkov za vadbo doma, kot so ročke in podloge za vadbo (13 odstotkov), ter družabnih iger (18 odstotkov).

Skoraj tretjina anketiranih je porabila več denarja za virtualna doživetja. 58 odstotkov jih gleda televizijo ali filme prek spletne naročniške storitve, več kot četrtina se jih udeležuje tečajev spletnih vadb in 24 odstotkov jih virtualno obiskuje muzeje in druge zanimive kraje.

Skoraj polovica vprašanih je dodaten čas, ki ga preživljajo doma, izkoristila za učenje novih znanj in veščin na spletu. 37 odstotkov jih je začelo uporabljati spletno bančništvo, več kot četrtina se uči upravljati svoje zdravje in dostopati do zdravil na spletu, slaba tretjina pa se jih uči kuhati prek spletnih tečajev.

Petina vprašanih je izkoristila dodaten čas za učenje novega jezika, 14 odstotkov jih je spremljalo spletna navodila za striženje las, 15 odstotkov pa tečaje o ličenju. Vsak deseti se uči kodirati, sedem odstotkov pa jih uporablja internet, da bi se naučili igrati glasbeni instrument.

Več kot četrtina jih je v zadnjem mesecu prispevala donacije za dobrodelne namene, 14 odstotkov jih je donacije prispevalo prvič.

Štirje od petih anketiranih so z raziskovanjem različnih spletnih strani iskali ugodne nakupe, dva od treh si redno ustvarjata sezname želja, vendar vedno ne zaključijo nakupa. Polovica novih spletnih kupcev je odgovorila, da ostajajo zvesti trgovcem, pri katerih so kupovali v običajnem času.

Velika večina (87 odstotkov) je pozorna, kaj in kje nakupujejo prek spleta, 65 odstotkov jih je zatrdilo, da so zaskrbljeni, da bi postali žrtev spletnih prevar. 81 odstotkov vprašanih v prizadevanju za ohranitev plačilne varnosti na spletu nakupuje pri že poznanih trgovcih, 80 odstotkov jih pred nakupom pregleda mnenja kupcev.

"Vsi se prilagajamo novemu načinu življenja in razumljivo je, da nakupujemo več prek spleta, ne samo osnovnih potrebščin, ampak tudi za virtualna doživetja, od filmov do fitnesa. Težki časi lahko v nas prebudijo najboljše in občutimo lahko tolažbo in srčnost zaradi večjega števila ljudi, ki donirajo prek spleta, ter ogromnega števila ljudi, ki se učijo novih načinov za upravljanje vsakodnevnega življenja na spletu," je dejal vodja marketinga pri Mastercard Slovenija Aleš Petejan.