stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Od Žuglja do Žaklja: ko zloraba institucij ...

jansa orban budimpesta cpac Reporter.si

Klavrn zaton Janeza Janše: Hrvat Plenković je ...

hezonja Ekipa24.si

Sramoten izpad! Hrvaški reprezentant in član ...

rudi-mlakar Njena.si

Rudi tudi v zunanjem svetu vse bolj priljubljen

parfumi Ekipa24.si

Kamera ujela znanega in uglednega slovenskega ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Smrtna kazen za kapitana ponesrečenega južnokorejskega trajekta?

Deli na:
Smrtna kazen za kapitana ponesrečenega južnokorejskega trajekta?

Foto: Reuters

Tožilstvo je danes za kapitana trajekta Sewol, v nesreči katerega je aprila umrlo več kot 300 ljudi, zahtevalo smrtno kazen. Za nekaj drugih vodilnih članov posadke je v okviru sojenja, ki poteka od 10. junija, zahtevalo dosmrtni zapor, za preostale pa do 30 let zaporne kazni, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Kapitan Lee Joon-Seok je zapustil ladjo brez kakršnihkoli prizadevanj za rešitev potnikov, je na sodišču v mestu Gvangju na jugu države poudarilo tožilstvo. "Iskal je izgovore in lagal. Ni pokazal obžalovanja (...) zato zahtevamo smrtno kazen," so še dodali.

Poleg Leeja so bili še trije vodilni člani posadke obtoženi uboja iz malomarnosti, a bi po navedbah tožilstva le Lee moral prejeti smrtno kazen, ker da breme odgovornosti leži na njem. Za preostalo trojico tožilstvo zahteva dosmrtni zapor, za še 11 članov posadke, ki so jim od 10. junija prav tako sodili v povezavi z nesrečo, pa zaporne kazni od 15 do 30 let.

Na krovu trajekta Sewol je bilo 476 potnikov in članov posadke, ko je 16. aprila potonil ob južni obali države. Rešilo se je le 174 ljudi, večina žrtev pa je bilo dijakov.



Lee in večina njegove posadke so bili med prvimi, ki so splezali v rešilne čolne. Poleg tega, da so trajekt zapustili, ko je bilo še več sto ljudi ujetih v notranjosti, so bili številnih kritik deležni tudi zaradi ukaza potnikom, naj ostanejo, kjer so, ko se je trajekt začel nagibati.

Ugotovitve petmesečne preiskave tožilstva so pokazale, da je bila nesreča posledica kombinacije prevelikega tovora, nezakonite predelave trajekta in nesposobnega osebja. Lee je med sojenjem vztrajal, da so resnični krivci lastniki trajekta, saj da so oni odločali o stalni preobremenjenosti plovila in naročili nezakonito predelavo.

Sodišče naj bi sodbo razglasilo v začetku novembra. Čeprav je smrtna kazen v Južni Koreji še vedno dovoljena, od leta 1997 niso izvedli še nobene usmrtitve. Trenutno je na smrt obsojenih približno 60 ljudi, pojasnjuje AFP.