Revija Reporter
Svet

Renault koronavirusne krize morda ne bo preživel. Kaj bo z novomeškim Revozom? Po velenjskem Gorenju sledi še ena socialna bomba na Dolenjskem?

STA, Reporter

24. maj. 2020 9:13 Osveženo: 9:17 / 24. 5. 2020

Deli na:

Prodaja novih vozil v EU je namreč aprila upadla za več kot 75 odstotkov, kar je največji padec, odkar Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) beleži statistiko.

Bobo

Francoski avtomobilski proizvajalec Renault je v resnih finančnih težavah in brez pomoči francoske vlade koronavirusne krize morda ne bo preživel, je ta teden opozoril francoski finančni minister Bruno Le Maire. Poudaril je, da bo vlada, ki je v imenu države ena največjih delničark družbe, pomoč odobrila, ko jo bo Renault seznanil s svojo strategijo.

Le Maire je v pogovoru za radio Europe 1, ki ga povzemajo tuje tiskovne agencije, komentiral tudi medijsko poročanje, da naj bi Renault razmišljal o zaprtju več tovarn v Franciji, vključno z najpomembnejšo v Flinsu severno od Pariza. "Stališče vlade in države kot delničarke je, da se Flins ne sme zapreti," je poudaril.

Francoska država ima v Renaultu 15-odstotni lastniški delež, s čimer si z japonskim Nissanom deli status največje delničarke v družbi. Vlada se z vodstvom Renaulta trenutno pogaja o petmilijardnem posojilu, ki pa ga po ministrovih besedah ne bo odobrila, dokler ji družba ne predstavi svoje strategije.

Ta bo morala vključevati prehod na okolju prijaznejša vozila, vlada pa od Renaulta pričakuje tudi višjo produktivnost in večji delež doma proizvedenih vozil, predvsem električnih. Načrt zniževanja stroškov naj bi Renault, ki ima v lasti tudi novomeški Revoz, razkril prihodnji petek.

Renault je v prvem četrtletju letos vknjižil 10,1 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je 19,2 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. V celotnem lanskem letu so bili rezultati najslabši v desetletju. V družbi težave pripisujejo posledicam pandemije novega koronavirusa, ki velike preglavice sicer povzroča večini avtomobilskih proizvajalcev.

Prodaja novih vozil v EU je namreč aprila upadla za več kot 75 odstotkov, kar je največji padec, odkar Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) beleži statistiko. V Franciji se je prodaja skrčila za 88,8 odstotka.