Revija Reporter
Slovenija

Proizvodnja električnega twinga bo stekla leta 2026, sprva bodo izdelali po 150.000 vozil letno (FOTO)

STA
19 236

24. jul. 2024 12:49 Osveženo: 14:39 / 24. 7. 2024

Deli na:

V novomeškem Revozu bo do leta 2026 stekla proizvodnja električnega Renault Twinga.

Jure Klobčar

Predstavniki vlade in francoskega proizvajalca vozil Renault so danes v Novem mestu podpisali memorandum o soglasju, na podlagi katerega bodo v tovarni Revoz izdelovali prenovljeno različico električnega twinga. Proizvodnja bo stekla leta 2026, sprva bodo izdelali po 150.000 vozil letno. Višine investicije niso razkrili.

Memorandum o soglasju so na slovesnosti v proizvodnih prostorih novomeške tovarne, kjer Renaultove osebne avtomobile izdelujejo že od leta 1973, podpisali premier Robert Golob, podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner in predsednik uprave Revoza Jože Bele.

Pogajanja so stekla pred letom in pol, ko je bila prihodnost Revoza zelo negotova, je povedal premier Robert Golob.

Jure Klobčar

Predsednik vlade dr. Robert Golob je ob tej priložnosti izpostavil: »Vlada od prvega dne stavi na inovacije, razvoj in znanost in tudi današnja investicija je rezultat te usmeritve. Tudi v prihodnje bo vlada podpirala vse tiste investicije, ki bodo izkazovale doprinos novih znanj, novih tehnologij in inovacij v Slovenijo. Tiste tehnologije, za katere verjamemo, da ustvarjajo prihodnost.« Predsednik vlade se je zahvalil ekipi, ki je poskrbela za investicijo in vsem zaposlenim: »Brez vas današnjega dneva ne bi bilo. Vi ste naš ponos.«

V Revozu so do nedavnega sestavljali Renaultove modele Clio, Twingo in električni Twingo, a so z izdelovanjem starega twinga in električnega twinga letos zaključili, tako da trenutno v eni sami izmeni sestavljajo le model Clio 5. Z danes podpisanim memorandumom se bo omogočilo ohranitev proizvodnje avtomobilov v Novem mestu, kjer je trenutno zaposlenih 1400 ljudi.



Prvi cilj po besedah predsednika uprave Revoza Jožeta Beleta je, da se ohrani trenutno število delavcev, a kot je dodal, z vzpostavitvijo novih procesov predvidevajo tudi odprtje novih delovnih mest, predvsem tistih z višjo dodano vrednostjo. Podpis memoranduma pa jim zagotavlja tudi stabilno poslovanje in napredek, tako na področju digitalizacije kot umetne inteligence, razogljičenja in trajnostne mobilnosti, je dejal.

V skladu z memorandumom lahko Renault pri investiciji v zagon proizvodnje novega modela računa na podporo države. Vlada je namreč naložbo prepoznala kot strateško ter izrazila močno voljo, da podpre proizvodnjo električnih avtomobilov v Revozu.

Pogajanja so stekla pred letom in pol, ko je bila prihodnost Revoza zelo negotova, je povedal Golob in spomnil, da se je novomeška tovarna takrat soočala z zmanjšanjem števila izmen ter zmanjšanjem števila zaposlenih. Prihodnost Revoza je bila zelo negotova, je dejal in dodal: "Danes podpisujemo zavezo Renaulta in vlade, da na tej lokaciji skupaj razvijemo proizvodno linijo za nov električni avtomobil."

"Električni avtomobili so prihodnost," je dejal gospodarski minister Matjaž Han.

Jure Klobčar


"Električni avtomobili so prihodnost," je dejal gospodarski minister Matjaž Han ter dodal, da podpis memoranduma ne zagotavlja le tehnološkega napredka, pač pa tudi našo zavezanost trajnostnemu razvoju. Z novo linijo električnih avtomobilov ne krepimo le naše gospodarske moči, pač pa tudi vlogo na evropskem in svetovnem trgu, je dejal.

V Renaultu so koncept novega modela električnega twinga predstavili konec lanskega leta. Gre za model Twingo E-tech electric, ki je po Steinerjevih besedah odziv na razogljičenje, vprašanje kakovosti zraka, cenovno dostopno električno mobilnost in nenazadnje ponovno industrializacijo Evrope.

Novi model električnega twinga po Beletovih besedah neposredno odgovarja na potrebe evropskega avtomobilskega trga. Mali urbani mestni avtomobil naj bi bil kupcem na voljo za 20.000 evrov.

V novomeškem Revozu bo do leta 2026 stekla proizvodnja električnega Renault Twinga.

Jure Klobčar