Razgaljene laži o "čistosti" priključnih hibridov
16. okt. 2025 13:55 Osveženo: 13:58 / 16. 10. 2025


Polnjenje električnega vozila
Priključni hibridi izpustijo bistveno več emisij, kot navajajo proizvajalci, izhaja iz analize organizacije T&E, ki jo povzema društvo Focus. V povprečju izpustijo za 19 odstotkov manj ogljikovega dioksida na kilometer kot bencinski in dizelski avtomobili. Ob tem so opozorili na pritiske industrije, da se hibride šteje za "čista vozila".
Priključni hibridi naj bi zmanjševali emisije in porabo goriva z izmeničnim preklapljanjem med baterijo ter bencinskim ali dizelskim motorjem. A kot so v sporočilu za javnost opozorili v društvu Focus, so v resničnih voznih razmerah izpusti ogljikovega dioksida priključnih hibridov skoraj petkrat višji, kot kažejo uradni testi.
Po analizi organizacije T&E, ki temelji na podatkih Evropske agencije za okolje (EEA), priključni hibridi v povprečju izpustijo 135 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, medtem ko je pri avtomobilih z motorji notranje izgorevanje povprečje 166 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Podatki temeljijo na dejanski porabi goriva, zabeleženi pri 127.000 vozilih, registriranih leta 2023, so pojasnili.
Tudi med vožnjo v električnem načinu priključni hibridi v povprečju porabijo tri litre bencina na 100 kilometrov, kažejo podatki EEA. Posledično v povprečju izpustijo 68 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, kar je po navedbah Focusa 8,5-krat več od uradno navedenih vrednosti.
"Razlog je v tem, da imajo električni motorji priključnih hibridov premalo moči za višje hitrosti ali strme vzpone, zato pogosto vklopijo motor z notranjim zgorevanjem," so zapisali v Focusu. V povprečju motor zagotavlja moč za skoraj tretjino razdalje, prevožene v električnem načinu.
Poročilo T&E obenem ugotavlja, da vozniki priključnih hibridov v povprečju plačajo 500 evrov več na leto za gorivo in polnjenje, kot izhaja iz navedb proizvajalcev.
Priključni hibridi so obenem dražji od popolnoma električnih vozil, ugotavljajo. Povprečna prodajna cena priključnega hibrida v Nemčiji, Franciji in Združenem kraljestvu je po podatkih portala podatki Bloomberg Intelligence letos znašala 55.700 evrov. To je 15.200 evrov več od povprečne cene baterijskega električnega vozila, so izpostavili v društvu Focus.
Kot je poudarila sodelavka Focusa Katjuša Šavc, se je priključne hibride uvajalo kot prehodno tehnologijo za zmanjšanje emisij, a po desetletju njihove prodaje niso izpolnili obljub.
"Podatki jasno kažejo, da v praksi povzročajo skoraj toliko emisij kot običajna vozila. Električni način vožnje se uporablja veliko manj, kot predvidevajo testi, zato so dejanske emisije precej višje," je dejala.
Za doseganje podnebnih ciljev in pravi prehod na brezogljično mobilnost, je po besedah Šavc nujno, da politike temeljijo na dejanskih podatkih, ne na obljubah industrije.
V Focusu so ob tem izpostavili pritiske evropske avtomobilske industrije na evropske zakonodajalce, da bi se priključne hibride obravnavalo kot podnebno nevtralna vozila.
"Rahljanje pravil za priključne hibride je tako, kot bi izvrtali luknjo v ladjo evropske zakonodaje o emisijah ogljikovega dioksida," je bil kritičen direktor za področje avtomobilov pri organizaciji T&E Lucien Mathieu.
Namesto da bi trg usmerjali k cenovno dostopnim brezemisijskim vozilom, ga bodo po njegovih besedah proizvajalci preplavili z dragimi in onesnažujočimi hibridi. "S tem tvegamo spodkopati stabilnost vlaganj v električno mobilnost, ki jo trg nujno potrebuje," je še opozoril.
Pomagajte oblikovati Reporter!
Vaše mnenje šteje. Izpolnite kratko anketo in pomagajte izboljšati vsebine, ki jih berete vsak dan.