Še je prostor za avtomobilsko romantiko
V času novih električnih avtomobilov, hibridov in ostankov dizlov se tu in tam najde posebna priložnost, ki poboža avtomobilsko dušo. Avto z bencinskim šestvaljnikom.
Takšni so danes čista redkost.
Čeprav pri Audiju peljejo povsem svojo pot glede elektrifikacije in so pri uresničevanju teh načrtov kar uspešni, na drugi strani še vedno zagovarjajo tradicionalne pogone in karoserijske zasnove avtomobilov, saj menijo, da je tovrstnih kupcev po svetu še vedno dovolj.
Zato so pred časom sprejeli strateško odločitev, da bodo novo generacijo modela A6 naredili dostopno vsem. Ta je zdaj na voljo z električnim motorjem ali v klasični izvedbi, z bencinskimi ali dizelskimi motorji.
Razvoj obeh je potekal na dveh ločenih platformah. Bencinsko gnani audi A6 karavan je nastajal na platformi PPC (Premium Platform Combustion), ki velja za nekakšno posodobljeno verzijo preteklih platform, saj so morali obstoječe pogonske sklope za doseganje mejnih vrednosti izpustov delno elektrificirati. Tako je denimo trilitrski stroj V6 dobil nekaj električne pomoči.
Ko beseda teče o platformi PPC, velja pri tem zapisati, da so na njej gradili tudi brata A5, s katerim si šestica deli kar nekaj sestavnih delov. Najbolj opazna so denimo vrata z integriranimi skritimi osvetljenimi kljukami, ki posredno pripomorejo k boljši aerodinamični učinkovitosti. Količnik zračnega upora pri A6 znaša 0,25.
Ostanite obveščeni
Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.
Potovalno udoben in napreden
Obdarjen z elegantnimi in ponekod ostrimi linijami ter minimalizmom na sprednjem delu, A6 avant zdaj v dolžino meri milimeter manj kot 5 metrov, kar je 6 centimetrov več od predhodnika, medtem ko medosna razdalja z 2,93 metra ostaja enaka kot prej.
Da bi mu poudarili eleganten zunanji videz, so ga obdarili s paketom dodatkov S Line, mu nataknili velika 20-palčna črna platišča, zavorne čeljusti obarvali v rdečo barvo, na zadnjem delu vidno izpostavili prave izpušne zaključke, piko na i pa postavili z osvetljenim logotipom. V potniškem delu A6 sledi enaki zasnovi kot brat A5, le da je v njem še za odtenek več prostora.
Vozniški kokpit prinaša nizek položaj športno-udobnih sedežev, odlično projekcijo potovalnih podatkov na šipo, znan volan z drsnimi stikali in digitalno okolje s tremi zasloni ter zmogljivim vmesnikom, ki se zna odzivati na glasovne ukaze in se pri uporabi navigacijskih napotkov opira na Googlove zemljevide (vključno s prometnimi podatki v živo).
Če je mlajšim sovoznikom med postankom na poti rahlo dolgčas, so v naboru številnih aplikacij na voljo tudi igrice. Pri izbiri materialov bi lahko bili malce bolj izvirni in bi namesto sijoče plastike, na kateri so hitro vidni sledovi prstov, morda raje izbrali aluminij ali karbonska vlakna.
In prav nič ne bi bilo narobe, če bi namesto selektorja prestav še vedno pustili tisto malo menjalno ročico, kot jo je imel predhodnik, ki odlično sede v voznikovo dlan.
Velja izpostaviti še veliko stekleno panoramsko streho, ki v potniško kabino prinaša zajetno mero svetlobe, a jo je po potrebi možno omejiti, saj je ta opremljena s sistemom tekočih kristalov.
V zadnjem delu bosta zelo razkošno sedela dva potnika, prostora za kolena in glave bo več kot dovolj, zelo priročen pa bo tudi sredinski naslon za roke, kjer so urejena mesta za odlaganje plastenk. Za potnike na zadnji klopi so na voljo tudi ločeno upravljanje delovanja klimatske naprave in dva izhoda USB-C za polnjenje zunanjih naprav.
Karavanska šestica ima tudi dovolj velik, funkcionalen in dobro osvetljen prtljažni prostor (osnova 466 litrov), v katerega lahko natovorimo kar nekaj potovalnih kovčkov in torb oziroma druge raznovrstne krame. Za manjše stvari je pri roki tudi komplet mrež za pritrjevanje. Če prostorska osnova ni dovolj, lahko v dveh potezah podremo naslon zadnje klopi in si uredimo ravno dno do sprednjih sedežev (1,97 metra).
Lahko je brutalno hiter
Pod sprednjim pokrovom je bil v testnem vozilu vgrajen trilitrski bencinski stroj V6 z blago hibridno tehniko, povezan s sedemstopenjskim menjalnikom S Tronic. Prebuja se tiho in nežno. Ne želi biti pretirano glasen, kot je bil denimo RS6 avant.
Šele ko na mestu nekajkrat pritisnem na stopalko za plin, se oglasi značilni zvok šestih valjev. Na voljo je 270 kilovatov moči (367 KM) in kar 550 Nm navora že pri 1700 vrtljajih, dodatnih 18 kilovatov in še nekaj navora pa zagotavlja tisti elektrificirani del pogona, za potrebe speljevanja, manevriranja na mestu ali jadranja na avtocesti, da bi bila poraba morda malenkost nižja.
Pa vendar tudi pretirano visoka ni. V našem primeru smo beležili povprečje med osmimi in devetimi litri. S 56-litrsko posodo goriva je bil prvi postanek za točenje goriva šele pri okrog 700 prevoženih kilometrih. Česar A5 nima, A6 ima, zato je ta še nekoliko bolj žlahten in natančen med vožnjo.
Tehnično dovršenost kaže z učinkovitim štirikolesnim pogonom, zračnim vzmetenjem, ki se prilagaja glede na program vožnje, dodano vrednost v obliki doplačljive opreme pri natančnosti med vožnjo pa mu zagotavljata še štirikolesno krmiljenje in športni diferencial, ki deli navor na zadnjem paru koles.
Kljub petim metrom dolžine in teži več kot dve toni se med zavoji obnaša kot nekakšen vrhunski atlet. Preprosto ni napak in odstopanj, zato je tudi dinamična vožnja popoln užitek.
Kadar je treba, pa zna pokazati zobe. Ne nazadnje, z mesta se do stotice odrine v dobrih štirih sekundah. Tudi nočna vožnja je na neki način užitek, saj matrični LED žarometi zelo učinkovito osvetljujejo cesto pred nami, pri vzvratni vožnji in manevriranju na mestu pa svojo odliko kaže paket kamer, ki sliko, podkrepljeno z grafičnimi opozorili, prenašajo na osrednji zaslon.
Posebnost ima svojo ceno
Končna cena je 114 tisoč evrov, od te pa kar 31 tisoč evrov pripada dodatni opremi. V premijskem razredu je to povsem običajen pojav. Če želi kupec imeti vse tehnološke novosti, jih pač mora mastno plačati. Ker je A6 razvit v sožitju z digitalno preobrazbo, je nekaj tehnoloških bombončkov na voljo tudi na zahtevo.
Na letno ali mesečno naročnino, ki jo uporabnik aktivira preko mobilne aplikacije. Kakorkoli že, karavanski A6 z bencinskim motorjem V6 je odličen dokaz, da avtomobilska romantika v tem divjem svetu še obstaja.
Nosilec materialnih avtorskih pravic in avtor oba izrecno prepovedujeta kakršnokoli reproduciranje tega članka tudi za kakršenkoli namen spremljanja medijskih objav.